TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det er dukket opp en ny knallblÃ¥ mk3 MR2 i Trondheim!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #53460  av @lpher

Eieren var innom meg for å myse på en eventuell oppgradering av frontsett :)

Gammel kjenninga av oss dette...tidligere mk2 MR2-eier som har oppgradert etter en periode med 'billig-bil' :D

@lpher
 #53840  av laas

@lpher skrev:Eieren var innom meg for å myse på en eventuell oppgradering av frontsett :)

Gammel kjenninga av oss dette...tidligere mk2 MR2-eier som har oppgradert etter en periode med 'billig-bil' :D

@lpher
Kult. Ikke sett noen blåe i Trondheim før nei :) Finnes vel to blåfarver - en dyp blå, og en veldig lys en. ("paradise blue"?)

Mener du høytalerne i dørene med frontsett? Driver og tenker på det selv - de som kommer standard er i alle fall skikkelig uggne på enkelte frekvenser i bass-spekteret. Skulle også gjerne hatt lydinngang på CD-spilleren med automatisk innmiks fra iQue'en når den måtte finne på å si noe ("fotoboks" f.eks.) så det blir vel til at jeg må oppgradere spiller også...

Lars J
 #53883  av @lpher

laas skrev: Kult. Ikke sett noen blåe i Trondheim før nei :) Finnes vel to blåfarver - en dyp blå, og en veldig lys en. ("paradise blue"?)
DEt er av den dypblå varianten ja...den som ligner på Royal Shapire Pearl fargen som (såvidt) finnes på mkIV Supran :) N Y D E L I G farge! :D
laas skrev: Mener du høytalerne i dørene med frontsett?
Yepp....
laas skrev: Driver og tenker på det selv - de som kommer standard er i alle fall skikkelig uggne på enkelte frekvenser i bass-spekteret.
True..dette gjelder både mr2, celica og Supra faktisk...det er helt tydelig at de ikke har prioritert lyd ihvertfall :D
laas skrev: Skulle også gjerne hatt lydinngang på CD-spilleren med automatisk innmiks fra iQue'en når den måtte finne på å si noe ("fotoboks" f.eks.) så det blir vel til at jeg må oppgradere spiller også...

Lars J
Linjeinngang er kjekt å ha ja...spørsmålet er om du får jukset det til slik at den slår seg på når iQue'en har noe å si da? :) I utgangspunktet så lar deg seg ikke gjøre....MEN...ingenting er som kjent umulig da :)

@lpher
 #54632  av KptKaoS

@lpher skrev:Eieren var innom meg for å myse på en eventuell oppgradering av frontsett :)

@lpher
Jada, den er min! :)

Riktig at jeg vurderer frontsettskifte ja. Dere må få fiksa lytterommet deres, og så må jeg opparbeide egenkapital igjen! Tviler dessverre at jeg rekker BRS-arrangementet i august, men alt vil nok falle på plass i løpet av høsten!

mvh
Ole Kroknes
Vedlegg
IMG_0820.jpg
IMG_0820.jpg (93.28 kiB) Vist 2730 ganger

#54649  av jan-erik

Se der ja, du fant til slutt en blå MK3 ser jeg, gratulerer så mye :-)

Men du må lære å folde kalesjen skikkelig så den ligger litt penere.
 #54712  av @lpher

KptKaoS skrev: Jada, den er min! :)

Riktig at jeg vurderer frontsettskifte ja. Dere må få fiksa lytterommet deres, og så må jeg opparbeide egenkapital igjen!
Thats on my "to do" list :D
KptKaoS skrev: Tviler dessverre at jeg rekker BRS-arrangementet i august, men alt vil nok falle på plass i løpet av høsten!

mvh
Ole Kroknes
Cool :)

@lpher
 #54822  av laas

KptKaoS skrev: Jada, den er min! :)
Ser flott ut den der ja :) Fine felger.

Tre enkle styling-tips du kan gjøre som jeg synes gjør stor forskjell:
- hvite blinklys (http://www.demon-tweeks.com - "side repeaters")
- 2003-modell luftinntak (toyota-del, ca 500,- per side)
- J-spec node-badge (f.eks. http://www.ekoesling.com/products/productspage.htm)

Om du vil kan du forresten løsne køfri-brikken og la ligge i det midtre hanskerommet - funker som f%@# igjennom lokket...

Sjekk stroppene inne i soft-top'en - det ser ut som om de som skal dra inn "ørene" har løsnet eller noe sånn.

Lars J
 #54884  av Levia

Linjeinngang er kjekt å ha ja...spørsmålet er om du får jukset det til slik at den slår seg på når iQue'en har noe å si da? :) I utgangspunktet så lar deg seg ikke gjøre....MEN...ingenting er som kjent umulig da :)
Går da vel an å mekke noe i kombinasjon med spillere med automatisk telefonmute? iQue er den nye GPS PDA'en til Garmin?

Christian...
 #54983  av laas

Levia skrev:
Går da vel an å mekke noe i kombinasjon med spillere med automatisk telefonmute?
Skulle tro det burde la seg gjøre ja.
Levia skrev: iQue er den nye GPS PDA'en til Garmin?

Christian...
Vet ikke produkt-rekkefølgen for Garmin-GPSer, men det er i alle fall Garmin iQue 3600 som er en Palm Pilot med GPS-antenne du kan flippe ut på toppen. Brukbart ny er den vel. Det har kommet en Garmin iQue 3200 også nå, som har mindre skjerm, men som har SDIO i SD/MMC-porten - det har ikke 3600. Mulig du kan f.eks. komme deg direkte på nett med den da med andre ord, samt at den sannsynligvis er billigere.

Nå gjenstår det bare å få til noe tilfredstillende monterings-opplegg i bilen...

Lars J

#58489  av laas

Så deg/den i morrest (08:20?) i Stadsingeniør Dahls gate, retning festningen :) Jeg stod på rødt og skulle oppover Jonsvannsveien. Fikk lyst til å hilse, men så kom jeg på at jeg kjørte Opel Astra :-(

Lars J

#58491  av KptKaoS

laas skrev:Så deg/den i morrest (08:20?) i Stadsingeniør Dahls gate, retning festningen :) Jeg stod på rødt og skulle oppover Jonsvannsveien. Fikk lyst til å hilse, men så kom jeg på at jeg kjørte Opel Astra :-(

Lars J
Det stemmer bra det! Jeg hilser på alle i MR2, men dessverre ingen i Opel ;)

mvh
Ole

#58501  av laas

KptKaoS skrev:
laas skrev:Så deg/den i morrest (08:20?) i Stadsingeniør Dahls gate, retning festningen :) Jeg stod på rødt og skulle oppover Jonsvannsveien. Fikk lyst til å hilse, men så kom jeg på at jeg kjørte Opel Astra :-(

Lars J
Det stemmer bra det! Jeg hilser på alle i MR2, men dessverre ingen i Opel ;)

mvh
Ole
Hadde du ikke hilst på en Opel Speedster om den hadde hilst på deg heller?
Det hadde jeg gjort...

Går forresten en sort en i Trondheim tror jeg. Fikk "prøvd meg" litt useriøst mot den på E6 i tempe-krysset, sørgående, en dag for halvannen måned siden. Jeg stillestående, alene i høyre fil, han med kopilot og sakte flying start i venstre. På 70, da jeg slapp opp, hadde jeg vel fått 5-10 meter på han ;-) Moro, moro.

Møtte også en på strekket Hjerkin - Alvdal igjennom Folldal. Genialt bra vei.

Lars J

#58503  av chris

laas skrev:Møtte også en på strekket Hjerkin - Alvdal igjennom Folldal. Genialt bra vei.
det er en strekning alle med MR2 burde kjørt ;) jeg har vært der mange ganger :D

#58509  av laas

chris skrev:
laas skrev:Møtte også en på strekket Hjerkin - Alvdal igjennom Folldal. Genialt bra vei.
det er en strekning alle med MR2 burde kjørt ;) jeg har vært der mange ganger :D
Ja, jeg lengter tilbake nå, men det kan fort bli litt intenst der. Er mer fan av svingete koseveier med flott natur. Hvilke slike god-strekk har vi i Trondheims-området forresten?

Mine cabtur-favoritter:
*) Granåsen, Smistadgrenda, Ringvol, Spongdal, Hauglia, Flakk, Trolla, Sentrum
*) Hommelvik, Follsjøen, Selbustrand
*) Ranheimshøgda, Jonsvannsvegen, Brattsbergsveien, Klæbu, Take-your-pick...

Ikke prøvd Orkdal-Hitra-Frøya ennå :-/ men har hørt mye bra om det strekket. Blir langt dog...

Lars J

#58535  av chris

laas skrev:
chris skrev:
Ja, jeg lengter tilbake nå, men det kan fort bli litt intenst der. Er mer fan av svingete koseveier med flott natur. Hvilke slike god-strekk har vi i Trondheims-området forresten?

Mine cabtur-favoritter:
*) Granåsen, Smistadgrenda, Ringvol, Spongdal, Hauglia, Flakk, Trolla, Sentrum
*) Hommelvik, Follsjøen, Selbustrand
*) Ranheimshøgda, Jonsvannsvegen, Brattsbergsveien, Klæbu, Take-your-pick...

Ikke prøvd Orkdal-Hitra-Frøya ennå :-/ men har hørt mye bra om det strekket. Blir langt dog...

Lars J
Du har noen godbiter der ja. Og Orkanger - Hitra er et så artig strekke at det er nesten verdt turen i seg selv :D

Artigste strekket jeg noengang har kjørt med MR2'en min, er nok fra Otta, oppover til Strynefjellet, gamle strynefjellsveien, ned til Stryn, utover de utrolig smale kronglete veiene utover der, forbi Loen, over et fjell jeg ikke husker navnet på, men som hadde sikksakkveier både opp og ned.. og så videre inn til Førde. Ganske langt, men utrolig gøy vei hele veien :D Er liksom time etter time etter time med bare svingete kronglete veier, og stedvis veldig smalt. Man kan faktisk tøye det enda lenger og fortsette E39 videre fra Førde. Masse artige veistrekninger videre, og etter noen timer befinner man seg i Bergen :P