TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Arctic Circle Raceway

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#11003  av Mr2 Mk2

memo skrev:oi...vi hadde visst ikke fullt så lov til å kjøre på banen nei.....

kom i lokalavisa her idag..."ulovlig kjøring på ACR bane"

wops? :shock:

skal scanne avisutklipp i morgen/idag

-memo
Hehe bare stilig det da!klipp dte ut som et minne! :D

#11009  av hmhaga

http://www.ranablad.no/sport/article692489.ece

Min kommentar? J*vla TULLINGER! Dere ødelegger for alle andre! Mangler det totalt sirkulasjon i toppen?

#11019  av CelicaTurbo

vel, det kan vel sies at disse gutta handlet i god tro, de ble invitert av personer som hadde leid banen og det hele og fulle ansvaret ligger på leietakerne. Legg også merke til at artikkelen i avisen kun kommenterer ulovlig kjøring med motorsykkel.

Å rette skytset mot 'memo' er ganske enkelt feil Haga, skal du ha syndebukker foreslår jeg at du leter frem "Bike Event" og kjefter på dem.

#11020  av memo

Min kommentar? J*vla TULLINGER! Dere ødelegger for alle andre! Mangler det totalt sirkulasjon i toppen?
tenkte å kjefte tilbake, men skal la være ;P

les hele thread'en du...så ser du, som CelicaTurbo sa, at vi blei inviterte...
les (og forstå) før du begynner å kaste dritt

-memo

PS! filmen er forresten ute nå, og den havner på be-4-you.com om ikke så alt for lenge...skal bare få brent ut ei hel plate med stæsh derfra først..

#11021  av CelicaTurbo

... men å legge ut film er kanskje ingen god ide så lenge det knyttes til ACR :shock:

Men jeg står fast ved hva jeg sa ihvertfall, "Bike Event" inviterte Memo med følge til banen, de inviterte også Memo til å kjøre på banen, og ved sin egen oppførsel "inviterte" de også Memo til å legge igjen gummi i asfalten osv. Som alle personer som hadde blitt invitert til noe slikt antar man at "verten" viser ved egen oppførsel og holdninger hva de anser som tillatt osv. I hvilken posisjon er de fleste til å vite at det ikke er tillatt å kjøre med registrert bil på bane uten dommer og lege tilstede? De fleste vil se på en bane som en privat eiendom, og det er ikke meg bekjent at det behøves lege og dommer om jeg ønsker å kjøre på andre private eiendommer.

Som sakt, "Bike Event" både inviterte til banen og inviterte til de handlinger som ble gjort der, de har det hele og fulle ansvaret for hva som skjedde. Avisen omtaler ingen kjøring med registrerte biler men med motorsykler, og legger skylden på denne svenske delegasjonen. At dette på noen som helst måte kan skade norsk miljø for sportsbiler har jeg ingen tro på så lenge alle skjønner hvem som hadde ansvaret for de handlinger som ble gjort, men derimot å poste en melding på news (no.teknologi.bil) hvor det kommer frem at de ansvarlige skryter på et forum av hva de har gjort? Det gir et helt annet bilde av saken enn hva tilfellet er, og dette bildet er i vesentlig høyere grad med på å ødelegge miljøets rykte enn hva denne avisartikkelen alene gjør.

Jeg sier ikke at det var ok hva som ble gjort der, det var klart feil, men å legge ansvaret på dem som var invitert og handlet i god tro burde være godt unna den seriøsiteten som Haga som regel viser i sine andre ytringer.

Vel, hold dere til seriøsiteten folkens. Flyter denne tråden ut i meningsløse og lite gjennomtenkte poster (som det veldig lett gjør når folk blir provosert) så blir den fort stengt.

#11027  av henningl

hmhaga skrev:http://www.ranablad.no/sport/article692489.ece

tror du mangler litt sirkulasjon selv jeg haga... står ikke en dritt om gutta her på forumet i den artikkelen der, men det står at motorsyklene kjørte ulovlig fort på banen! sooo? kom ikke her å si at ikke du og har kjørt over 80 på bane..

Åssen du kan få dette til å i det hele tatt handle om gutta her overgår min fatteevne ihvertfall... det er beskrevet et regelbrudd, som du omtrent er den flittigste her til å bryte? nemlig for høy fart på bane i bil med hvite skilt.

#11036  av chris

Hvem kjører vel ikke litt for fort på bane? :D

#11037  av memo

nå veit jeg stort sett ingenting om folka her på forumet, men la oss nå ikke kaste dritt etter noen...
tror han beviste selv at han tabba seg litt ut..mulig han misforsto..

saken er, at vi blei inviterte, og de som inviterte oss ikke hadde helt oversikt over de strenge reglene som finnes på banen der..(ikke helt oversikt/ikke helt tok dem så høytidelig)

denne tråden blir litt for lang nå egentlig, jeg foreslår at den blir låst..
starta med et innlegg der jeg fortalte om et baneløp, og endte/ender opp med at folk blir irriterte på hverandre...no reason for that :)

bilsport har bestandig vært å tøye grenser..enten det er den norske lov's grenser, eller naturlovens...det er ikke til å komme bort ifra, og jeg tipper at 95% av de som eier sportsbiler, har gjort ETTellerannet ulovlig, enten det gjelder fartsgrenser eller andre ting som innebærer kjøring.

det er jo faktisk ikke uten grunn at man kjøper en sportsbil...og de som gjør det, har jo et sterkere ønske enn andre til å presse kreftene litt (tolk som du vil) mer enn "vanlige" folk.

Noen velger å fortelle om det, andre velger å tie...
Ikke tro at du/dere er bedre/mer ansvarlig/smartere enn andre, bare fordi de velger å fortelle om sine opplevelser, og du/dere velger å tie om dem.

dette ble jo en ren forelesning jo..huff å huff :lol:

have fun, drive fast, take care, be safe

-memo

#11038  av henningl

Kanskje det fornuftigste å stenge tråden ja... det bare irriterte meg at en person som drives såpass med banekjøring som Haga kan irritere seg sånn over noen som kjører for fort på en bane.. :)

#11039  av CelicaTurbo

tror det hele beror på en misforståelse av sammenhengen mellom hva som er skrevet her på dette forumet og nevnte avisartikkel, ingenting værre enn det og ingen grunn til hets noen retninger egentlig, det fører ikke til mye fornuftig. Selv om jeg ikke var enig i denne uttalelsen fra Haga er han stort sett meget fornuftig i de innlegg jeg ser fra ham på news og forum så jeg håper han fremdeles vil ta seg tid til å besøke ts-ogn regelmessig.

Tråden er da stengt.