TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ...hel#¤@! jeg ble fotgjenger...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#10978  av bose

Det var meget synd. :( kondolerer så mye.Kanskje jeg burde være glad for at jeg ikke er gammel nok for å miste lappen? :wink: men jeg havner nok der jeg oxo. :(

#10979  av Mr2 Mk2

du er gammel nok til å få utsettele da...

#10981  av bose

Det har jeg ikke planer om å ordne. :wink: Tar det VELDIG rolig med fyll og diverse framover,spesielt nå som bilen min står i hagen.

#10982  av memo

faen da så kjipt...
trekker en kølapp, og sier kondolerer...
skal få sitte på meg på treff om vi møtes en gang, hvis det er noen trøst ;P

-memo

#10983  av Mr2 Mk2

bose skrev:Det har jeg ikke planer om å ordne. :wink: Tar det VELDIG rolig med fyll og diverse framover,spesielt nå som bilen min står i hagen.
kan oppbevare den for deg jeg :wink: :twisted:

#10985  av Bjørni

Kondolerer Markus! Ser ut for at det blir smalt med MR'er i Sandnes- trakter i sommer :?
Jeg har enda ikke hørt noe fra "de høyere makter" angående min sak, den 28.ende er det fire måneder siden. Men jeg tror jeg sliter litt mere, men er selvølgelig surt som fann..

#10986  av @lpher

Kondolerer...har vært der sjøl...det er kjipt...men det er lite å gjør med det dessverre.... spilt melk etc. :?

Du får prøve å se det lyse i det....i værste fall så hadde purken truffet deg en av de gangene du virkelig tester mr2n 8)

@lpher

#10988  av MR2turbo

Jeg må bare takke igjen for alles medfølelser!

Nå når det har gått noen tilmer så ser jeg jo bedre konekvensene, har skrudd bil hele vinteren for å kunne kose meg med den i sommer og så skjer dette...! :cry: Men life goes on, sker det no spes. sånn som treff o.l. må jeg jo bare få meg en sjåfør.

Jeg kan jo komme med en forsiktig anbefaling om å hode seg innenfor "lappen grensa" for de som ikke har kommet i min situasjon enda. :wink:

Erling, jeg skal nok finne en sjåfør, ja :) så får jeg håpe at du fortsatt har "flaks" eller uansett ikke mister lappen hvertfall...

Hobbes, så du har vært utfor dette du og? Onkel antydet noe sånt som 3 mnd. og 5000kr for meg...
Bilen som stoppet meg var en helt ny Volvo V70 stasjonsvogn, koksgrå med bått blinkende 1000 metere i grillen og den hadde PP registrering.

Josten, Jeg må jo bare takle det, men jeg får jo se på det sånn at detblir ikke meg som skal kjøre til og fra fest i sommer ;)

Jan-erik, når det gjelder flyplasstreff så vet jeg ikke hvordan det stiller seg, men sjansen for at UP er tilstede er vel relativt liten.. så vi får se..

Bose, uansett om du ikke er gammel nok til å miste den får du jo være forsiktig da.. For da havner du ikke i samme situasjon vet du.. Jeg har hatt lappen i 7 år og til nå har jeg hatt to fartsbøter før dette.

Memo, Det hadde vært morro å sittet på, hvis vi er på treff sammen, takker for det :)

Bjørni, Det er vel enda noen mr'er igjen i Sandnes, men vi skulle jo vært der vi og! Men hvis du ikke har hørt no' fra overmakten etter 3 måneder så kan du stikke ned på stasjonen og kreve lappen tilbake.. Tror jeg ville tatt meg en tur hvis jeg var deg... Tror jo at dine 140 i 80'en kunne vært meg og om jeg hadde vært uheldig...

@lpher, sant nok, kipt men lite å gjøre no med.. Så du har vært uheldig du og.. :? Jeg er jo takknemlig for at de ikke har vært der når jeg har testet, ja.. uten å gå nærmere inn på det..

Forresten så var jeg i Egersund på Lørdagen, og kom tilbake til Sandnes litt utpå morrakvisten, vi var tre biler og slo av en prat etter at vi var hjemme igjen, og når han ene hadde reist kom sandnes P. og tok oppstilling for spaning på oss to som stod igjen. Når vi begynnte å røre på oss begynte de å svinge etter, men da stoppet vi igjen og da stoppet de og.. Det endte med at vi ble stående å prate til de ikke gadd å stå der lenger.. Så når de reiste stakk vi. Aner ikke hva de ville, men vi hadde ikke lyst til å finne det ut heller.
Tanken slo meg jo litt om de kansje har vært ute etter meg/ oss og fulgt etter, da... og igjen sett meg i dag, men det er bare antagelser... :roll:

#10995  av mk1 black limited

Utrolig synd, Markus. Håper du får den tilbake snart.

#10996  av ToyRacing

uflax ja, kjipt nå som bilen hadde blitt så bra å greier. Hadde nok mere flax en det er lov her om dagen jeg, jeg lå i 150 på E6`n i 80 sonen, så kommer det en bil i mot meg som blinker med lysa som bare f... , der står up med laser på midten av sletta, så jeg bremser hardt opp å leger meg mellom 2 bil. Da tenkte jeg nå må jeg nok spikre noen dager j, men nei da, nå jeg kommer opp til han som vinker inn bilene, vinker han innn bilen bak meg, som jeg kjørte forbi. Det kan man vel kalle FLAX :D

Stor takk til mannen i bilen som kom i mot meg å varslet med lysene :D

#11006  av Mr2 Mk2

ToyRacing skrev:uflax ja, kjipt nå som bilen hadde blitt så bra å greier. så kommer det en bil i mot meg som blinker med lysa som bare f... ,
slike folk trenger vi flere av seriøst,du skylder han en stor takk..Synd det er så få sliker,du var heldig at han ikke bare ga faen og tenkte du skulle få som fortjent..Og at du bare var en simpel "råner"

#11012  av MR2turbo

Jørn, jeg får jo satse på at de "bare" gir meg tre måneder.. men man vet jo aldri.. Juristen på p.stasjonen sa at normal praksis ved et sånt tilfelle er 3mnd. og 4500 i bot, så jeg bare krysser fingrene ;)

ToyRacing, Jeg tror det var uflaks, men muligheten er og tilstede for at han har sett bilen før jeg kjørte fort og bestemt seg for å følge etter og se om jeg gassa på.. :roll:
Flott med folk som gir tegn, da :D Jeg prøver alltid å gjøre det selv og...

#11030  av chris

Fryktelig synd å høre, Markus :?

Grensa for å miste lappen i 60-sone er 85 ja, så må regne med 3 måneder og noen lapper i bot, for det du ble tatt i.

Selv mista jeg lappen 16.november 2001 (den datoen sitter limt), 83 km/t i 50-sone. 6 måneder og 7500 i bot. Dette var før jeg kjøpte mr2'en :) Jeg spurte faktisk politiet, via en litt diskret mail for å sikre et ærlig svar, om hva straffa er for å bli tatt i å kjøre uten førerkort (etter man har mista det i fartskontroll altså). Straffen er OPPTIL 6 mnd ekstra uten lappen, men de ser an litt. Hvorfor man var ute å kjørte og sånn. Selv kjørte jeg ganske mye, må innrømmes. Jeg var til og med hos Budget og leide bil, og kjørte Trondheim-Førde-Trondheim (det er *LANGT*), uten lappen. Leide en Saab 9-3 Turbo, hadde gått 4000 km, skinnseter med innsydd turbo-logo, dørstokker med turbo-logo, tepper med turbo-logo. Og det forundrer meg om den bilen ikke var trimmet, for inni steike som den bilen gikk.. Men nok om saab'en.
Bare første timen på turen, passerte jeg ikke mindre enn 4 fartskontroller, men berga i alle ;)
Det utrolige er jo at jeg fikk leid bil, etter å ha mista førerkortet :D

Men Markus; når du får dommen, husk at etter en liten stund hjelper det å begynne å skrive brev å mase. Til slutt vil de gi etter. Jeg fikk tilbake etter 4 mnd, etter en haug med mase-brev. Skriv at du trenger bilen til og fra jobb, eller lignende unnskyldninger. Få frem at du er avhengig av bilen. At du skal på utstillinger. Om du kan få dispansasjon til å kjøre hit og dit, bla bla, osv. Skjønner? :)

#11031  av chris

jostein skrev:
ToyRacing skrev:uflax ja, kjipt nå som bilen hadde blitt så bra å greier. så kommer det en bil i mot meg som blinker med lysa som bare f... ,
slike folk trenger vi flere av seriøst,du skylder han en stor takk..Synd det er så få sliker,du var heldig at han ikke bare ga faen og tenkte du skulle få som fortjent..Og at du bare var en simpel "råner"
Jeg blinker alltid til møtende biler, om jeg har passert en fartskontroll. Synes folk kunne vært ENDA litt flinkere med det. Men når det er sagt, er de veldig flinke her i Trøndelag, synes jeg :)