TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt MR2!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#1020  av hmhaga

Huff! Bra det gikk bra med deg da! Hadde en lignende episode med min MR2 like etter at jeg kjøpte den. Kom inn i en sving i ca. 130 km/t og fant ut at det gikk litt fort, så jeg bremset. Det skulle jeg aldri gjort...

Bilde

Vi forsvant i ei sky av svidd gummi, spant rundt 360 grader og ble stående ca 10 cm fra rekkverket på venstre side. Utrolig flaks at bilen holdt seg på veien - snakker om englevakt.

Etter en stund solgte jeg bilen - hadde for mange "close calls" etter denne episoden også.

MR2 krever dyktig sjåfør når den kjøres aktivt! Kjør aldri på grensen inn i en sving du ikke kjenner, gjør deg ferdig med bremsing og sporvalg FØR svingen starter. Holdt gjevnt gasspådrag hele tiden, og om du blir overrasket er det bedre å holde gassen enn å bremse. Dette gjelder for alle biler, men i MR2 med midtmotor blir det spesielt viktig!

http://home.c2i.net/hmhaga

#1021  av erling

HELT enig! dette er nok utrolig viktig å huske på. Bli kjent med bilen og veien der en skal kjøre. Tror det er bra med en type dekk som ikkje slipper veldig brått oxo, ikkje altfor myk gummiblanding. Eg kjøre på marshall dekk, billige og greie de, gir beskjed når de nærmer seg grensen. Har 215/40 foran & bak. Utrolig trist for deg Pål, som fikk denne smellen, føler med deg.

#1024  av PÃ¥l

Vel, nå har jeg vært og sett på bilen, 14 dager etter krasjet. Som sagt er hjulopphenget foran herpa, men felger og dekk, pluss motor og front ser bra ut. Nå venter jeg bare på forsikrings selskapet (gjensidige NOR) sitt svar, om jeg får full erstatning eller hvor mye jeg får. Må si at jeg har utrolig lyst til å beholde bilen og fikse den opp litt etter litt, men vi får se på hva NOR sier. Har jo helt nye bremseskiver med Bluestuff klosser. Takstmannen har vært og sett på bilen, og han sier at det ikke kan repareres. Men han på verkstedet sa at når de takserer, regner de med nye deler, ikke oppretting av skadet karosseri, hvis jeg ikke har forstått feil. Noen som har vært borti noe lignende? Any suggestions?

Var forresten helt forferdelig å se den deilige bilen bare stå der! :cry:

HMHaga: Skulle vært like heldig som deg! Var det altså derfor du solgte bilen, fordi du hadde for mye "nær-døden opplevelser"?

#1025  av Ã˜istein

pål - er det du som har gått ut ved tjølling steinbrudd?

for hvis det er du som har gått ut der så skjønner jeg det.. er ingen 100km/t sving
svingen er krapp og dosert riktig.. bare det at slutten er lavere en begynnelsen.. dårligere feste for dekken

har ikke sett bilen din hos nanset standard.. bruker du noen andre?

Øistein

#1034  av PÃ¥l

Øistein: Ja stemmer, kjørte ut ved Tjølling steinbrudd. Da vet du at den svingen er lumsk!

Bilen står på karosseriverkstedet på baksiden av forhandleren. Du må nesten være der på dagtid for å komme dit, ellers er området sperret av. Bilen sto sist jeg så den på enden av verkstedet med fronten (uskadd) mot meg. Så sinnsykt tøff ut der den sto i mørket, skimtet skjær av gult i tåkelysene :) men jo nærmere jeg gikk mot bilen, jo mer nedtrykt ble jeg. Aagh! Hadde den deilige bilen i fem himmelske dager, så er det som å våkne fra en drøm, og jeg ikke har bilen likevel! Verste følelsen jeg har hatt i hele mitt liv.

I teorien skal jeg få 150000 igjen fra Gjensidige NOR, minus 6000 egenandel, men virkeligheten blir en litt annen tror jeg. Alt kommer an på hva politiet kommer til å si i rapporten. Jeg blir gal av å vente...

Forsikringsselskapet skal nok selge "vraket", har veldig lyst å kjøpe det, siden det har så rå deler, men har ikke plass til bilen noe sted... Lurer på hvor mye de skal ha for bilen...

#1042  av CelicaTurbo

du får holde oss oppdatert da Pål, og vraket kan du nok ha nytte av å kjøpe om de vil selge det til deg ja.. aner ikke hva som er normal policy her til lands jeg?

#1046  av Christian

Det var synd med bilen ja...alltid kjedelig å høre om slikt, spesiellt med ny bil :(
Godt det gikk bra da.
Jeg kjører selv på Nokian NRV 225/50-16 bak, så jeg tviler på at dekkene dine var hovedårsaken.
Har ikke merket særlig til det selv i alle fall.

#1058  av PÃ¥l

CelicaTurbo: Hadde nok hatt nytte av vraket, men har ingen steder å ha det, så da...

Christian: Hmm, jeg hadde Nokian dekk på 215-40-17, kan hende samme type som dine. V-mønstret er ikke sentrert, men skjøvet litt til siden, veldig tøffe!

Nå bare venter jeg på politirapporten. Alt står og faller med den, så jeg håper den blir mild...

#1059  av CelicaTurbo

du kan ikke prøve "cola-flaske skilte seg fast over gassen"-trikset da? :) neida, fra spøk til alvor, vi håper rapporten ikke blir alt for ille.

#1061  av Christian

Det er nok samme dekket.
Det redder marken i tv reklamen ;) Smetter i det langsgående sporet.
 #1071  av jensi

Som eiger av bilen har du førsterett på å kjøpe vraket,dersom den skulle bli kondemnert.
Ser at du ikke har tenkt å kjøpe bilen på grunn av plass problem.
Kanskje vi skulle kjøpt den i sammen ,så kunne du ta det du ville på bilen og jeg fått kjøpt resten?
Hvordan høres dette forslaget ut?
Du bør uansett sjekke hva du får kjøpt bilen for.
Jens

#1075  av PÃ¥l

jensi: Jeg skal se hva jeg gjør, eneste som gjenstår er politirapporten og evt. avhør, så vet jeg hva som skjer. jeg lar høre fra meg. men i tilfelle: hvor bor du hen, og har du plass til bilen?

#1082  av jensi

Jeg bor i Sandnes.
Har en ledig garasje,så det bør gå greit.
Det er jo selvfølgelig et pris spørsmål.
Jeg fikser frakt.
Du får se så kan vi jo snakkes.
Det begynner å bli mye MR2 er i Sandnes-Stavanger området,så det hadde vært greit med litt deler på lur. :)

#1083  av tahustvedt

Det eer alltid leit å lese om slike uhell. Jeg bodde i Larvik i 11 år fram til 1994 og det var rart å lese kjente stedsnavn. Håper det går bra med rapporten.

jensi.
Jeg var i Stavanger tidligere i sommer og jobbet på Sola. Traff forresten Markus der. Jeg har aldri opplevd så mange MR2er på en gang som den uken jeg var der. :)

Tor Arne

#1207  av PÃ¥l

Etter lang ventetid (5-6 uker!) Har jeg endelig fått vite hva rapporten til biltilsynet sier. Det var de som målte bremsesporene. Rapporten sier 93 km/t, og jeg er faktisk ganske lettet. Hadde jo som kjent frykta at farten var mye høyere. Jeg har fått vite at både juristen og etterforskeren er på ferie, og etterforskeren har faen meg ikke sett på saken en gang!

Uansett håper jeg på at jeg får igjen mye (alt?) av pengene tilbake fra forsikringsselskapet, så blir det en ny vidunderbil! (Vi veit alle hva slags bil det er :) ) Da blir det ikke noe eldre enn 92 tenker jeg... Men det gjenstår å se. Tenker det drøyer noen uker til før jeg får vite noe som helst mer, men det er jammen meg deilig å vite NOE hvertfall!

Jeg har lyst til å ta av felgene, bremseskivene og -klossene, men får se om jeg skal kjøpe vraket eller ikke.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12