Huff! Bra det gikk bra med deg da! Hadde en lignende episode med min MR2 like etter at jeg kjøpte den. Kom inn i en sving i ca. 130 km/t og fant ut at det gikk litt fort, så jeg bremset. Det skulle jeg aldri gjort...

Vi forsvant i ei sky av svidd gummi, spant rundt 360 grader og ble stående ca 10 cm fra rekkverket på venstre side. Utrolig flaks at bilen holdt seg på veien - snakker om englevakt.
Etter en stund solgte jeg bilen - hadde for mange "close calls" etter denne episoden også.
MR2 krever dyktig sjåfør når den kjøres aktivt! Kjør aldri på grensen inn i en sving du ikke kjenner, gjør deg ferdig med bremsing og sporvalg FØR svingen starter. Holdt gjevnt gasspådrag hele tiden, og om du blir overrasket er det bedre å holde gassen enn å bremse. Dette gjelder for alle biler, men i MR2 med midtmotor blir det spesielt viktig!
http://home.c2i.net/hmhaga

Vi forsvant i ei sky av svidd gummi, spant rundt 360 grader og ble stående ca 10 cm fra rekkverket på venstre side. Utrolig flaks at bilen holdt seg på veien - snakker om englevakt.
Etter en stund solgte jeg bilen - hadde for mange "close calls" etter denne episoden også.
MR2 krever dyktig sjåfør når den kjøres aktivt! Kjør aldri på grensen inn i en sving du ikke kjenner, gjør deg ferdig med bremsing og sporvalg FØR svingen starter. Holdt gjevnt gasspådrag hele tiden, og om du blir overrasket er det bedre å holde gassen enn å bremse. Dette gjelder for alle biler, men i MR2 med midtmotor blir det spesielt viktig!
http://home.c2i.net/hmhaga