TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AARGH!!Lekkasje i taket

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #106820  av mr_2

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?Syntes pakningen så fin ut jeg :roll:

#106825  av Ace

Nå veit ikke jeg hvor du har problemet men ... hadde samme problemet etter en tur i første regnvær jeg oxo, øverst i hjørnet. men dette var da pga den ene døra hadde litt slerk i hengslene. La inn en skive på hengslene og ble kvitt problemet....

Du kan også ta en titt på denne linken :

http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm

#106836  av chris

Har så smått begynt å få litt trøbbel med dette jeg også.. Det drypper av og til inn i skjøtene til t-taket.. :?

#106837  av mr_2

hups..glemte å si hvor ja :oops:
Men det er øverst i hjørnet ja.Lekker ikke så mye.Men det er en liten flekk i sete hvis bilen har stått i regnvær.Lekker ikke inn når jeg kjører derimot.

#106880  av Dr.Ling

Vi kunne jo gått sammen og gjort et gruppekjøp med nye "weatherstrips", altså gummien som ligger langs vinduene og rundt T-toppene. Koster ca. $150.

Ellers er det vel mange triks. Sprøyte silikon inni gummien, kjøpe nye plastringer som metallstolpene på T-toppen sklir inn i, etc
Vedlegg
79_1.jpg
79_1.jpg (5.5 kiB) Vist 1454 ganger

#106907  av chris

Dr.Ling skrev:Vi kunne jo gått sammen og gjort et gruppekjøp med nye "weatherstrips", altså gummien som ligger langs vinduene og rundt T-toppene. Koster ca. $150.

Ellers er det vel mange triks. Sprøyte silikon inni gummien, kjøpe nye plastringer som metallstolpene på T-toppen sklir inn i, etc
Er dette originalvarer?

låsen til t-taket føles veldig stram og tight på taket mitt, men det blir liksom ikke helt tett i skjøtene fordi. Får til å justere det litt frem og tilbake, men da blir det liksom enten at det drypper inn i skjøten foran eller skjøten bak :P Plages ikke mye med dette, men hvis bilen står i ro i regnvær, så drypper det såpass inn at det blir vått i passasjersetet. Førerside er det litt bedre, men det drypper litt inn der også.

#106964  av lasse

Hadde samme problemet med min bil, til jeg fikk tps om å bruke en silikonspray fra shell, sprayer listene mine regelmessig og er kvitt problemet, kosta under hundrelappen...

#106973  av KK-ma70

Bruker silikonstift regelmessig jeg. Skiftet nettopp listen som går over frontruten, Kostet meg 1200,- Aldri igjen, var litt arbeid med det...

#107014  av BrennaRacing

Gjør som KK-ma70 sier...Bruk silikonstilft....Bra saker..En jeg kjenner brukte det på en golf cabriolet, å det sluttet helt å lekke...Har hørt det er lurt å smøre alle gummilister med silikonstift på vinteren også, for å unngå at gummien blir sprø :D

#107029  av Dr.Ling

Tror noen her (eller en annen plass) skrev at silikon ikke er så bra for gummien, men det kan vel ikke stemme da det er det som brukes på slike gummilister.....? Synes disse stiftene jeg bruker på vintern ikke har noen særlig tettende effekt selv om den mykgjør gummien på et vis. Kanskje dere mener annen type silikon?

Tror det var en på det engelske forumet som hadde gått inn med en slange helt nede v/fremre sidevinduhjørne og fylt noe fyllmasse opp igjennom gummilisten for å fylle den, men det høres vanskelig ut.

Uansett, hvis man vet at det er gummien som begynner å bli dårlig ville jeg heller skiftet hele greia for $150, men det er kanskje vanskelig å si akkurat hvor problemer sitter (hengsler etc). Min 90-modell har begynt å lekke noen dråper, og det er jo etter 15 år, så hvis nye lister (som er original Toyota-vare ja) holder like lenge ville jeg valgt dette fremfor å smøre med silikon hver 14.dag . :wink:

Jeg skrev til den butikken jeg hentet bildet fra (på Ebay, heter Irontoad Toyota parts - har også billig TRD short shift +++) for noen uker siden, men jeg har ikke fått svar, så de vil vel ikke ha noe med nordmenn å gjøre...... :cry:

#107050  av mr_2

BrennaRacing skrev:Gjør som KK-ma70 sier...Bruk silikonstilft....Bra saker..En jeg kjenner brukte det på en golf cabriolet, å det sluttet helt å lekke...Har hørt det er lurt å smøre alle gummilister med silikonstift på vinteren også, for å unngå at gummien blir sprø :D
Grunnen til at vi smører på vinteren er vel for at dørene ikke skal fryse fast.MEN takk for gode tips uansett 8)