Tror noen her (eller en annen plass) skrev at silikon ikke er så bra for gummien, men det kan vel ikke stemme da det er det som brukes på slike gummilister.....? Synes disse stiftene jeg bruker på vintern ikke har noen særlig tettende effekt selv om den mykgjør gummien på et vis. Kanskje dere mener annen type silikon?
Tror det var en på det engelske forumet som hadde gått inn med en slange helt nede v/fremre sidevinduhjørne og fylt noe fyllmasse opp igjennom gummilisten for å fylle den, men det høres vanskelig ut.
Uansett, hvis man vet at det er gummien som begynner å bli dårlig ville jeg heller skiftet hele greia for $150, men det er kanskje vanskelig å si akkurat hvor problemer sitter (hengsler etc). Min 90-modell har begynt å lekke noen dråper, og det er jo etter 15 år, så hvis nye lister (som er original Toyota-vare ja) holder like lenge ville jeg valgt dette fremfor å smøre med silikon hver 14.dag .
Jeg skrev til den butikken jeg hentet bildet fra (på Ebay, heter Irontoad Toyota parts - har også billig TRD short shift +++) for noen uker siden, men jeg har ikke fått svar, så de vil vel ikke ha noe med nordmenn å gjøre......