TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny liten pakke i posten i dag :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#105076  av FireWalk

kjører 1,45. Det er motoren bygd for å tåle uten problemer. Men så er det jo stort sett bare blokka som er orginal på den motoren. Stempler, turbo osv er byttet. Det meste jeg har hatt er 1,78 bar.. Det var ikke helt med vilje.. og jeg kjørte ikke lenge på det før jeg oppdaget det... men du satan så det gikk... :p Var jo pga den pakningen som forsvant, et bagasjerom som ikke ville opp, og en bostcontroller som befinner seg i bagasjerommet som ikke ville opp :p men det er en lang historie.. :wink:

#105104  av Master

ok. det er jo en del. hva slags turbokit står på bilen din da? Jeg blir å kjøre ca 1.1-1.2 bar først og fremst. De aller fleste i usa kjører dette uten problemer (på 88-90 oktan faktisk..) Noe mer trykk så må man jo bytte ut til en mer effektiv turbo, bedre ladeluftkjøler, større dyser for å klare å levere nok bensin osv osv. mange $$$ hvertfall :roll:

Bilen din må iallefall (uten å vite hvilken turbo du har) ha godt over 350 hester.

#105106  av mr_2

FireWalk skrev:kjører 1,45. Det er motoren bygd for å tåle uten problemer. Men så er det jo stort sett bare blokka som er orginal på den motoren. Stempler, turbo osv er byttet. Det meste jeg har hatt er 1,78 bar.. Det var ikke helt med vilje.. og jeg kjørte ikke lenge på det før jeg oppdaget det... men du satan så det gikk... :p Var jo pga den pakningen som forsvant, et bagasjerom som ikke ville opp, og en bostcontroller som befinner seg i bagasjerommet som ikke ville opp :p men det er en lang historie.. :wink:
Litt off topic,men hvordan gikk det med den saken?Hvordan fikk du opp bagasjeluka?

#105121  av FireWalk

Master: har aldri hatt den på rullene selv.. så jeg vet ikke hvor mye den har. Han fra USA påsto det var 350 hk på den. Men det vet jeg jo ikke sikkert da før jeg får kjørt den på rullene. Jeg kjøpte bilen av en gubbe på 54 år. han igjen hadde kjøpt den av en kompis fra USA som skulle bytte ut bilen i en porche. Han hadde drevet og trimmet bilen grundig. Byttet all innmaten i bilen, ny turbo, forsterket chlutch, girkasse osv osv.. Siden han skulle ha seg ny bil så ble de enige om at han andre skulle importere bilen hit.. siden han alltid hadde hatt lyst på et råskinn... Enden på visa var at han lot bilen stå i garasjen i 3,5 år og på den tiden kjørte han bare 3000 km... Kona var heller ikke spesielt begeistret for den bilen, og sa til stadig: hva SKAL du med den? enden på visen ble at han la den ut for salg.. var mange som bydde på den, men når jeg sa jeg hadde hatt MR2 tideligere så fikk jeg den, fordi han var veldig interessert i at det skulle være en entusiast som KUNNE å kjøre disse bilene som fikk den.. han ville ikke at hvem som helst skulle få kloa i den.. veldig koselig fyr.. Men desverre visste han ikke så mye om akkurat hva som var gjort.. for å si det rett ut: han vet så vidt hva en tennplugg er for noe... Så det er kompisen hans i USA som har gjort alt med bilen... byttet først motor, og så begynte han å trimme denne... Bilen går jo som et uvær.. Er ikke sikker på hvilken turbo som står på, men tror det er en garret turbo som står på, en som er en del større enn den orginale..

Det er en CHIP som er koblet til ved motorstyringen som overstyrer signalene fra ECU, den ligger såklart i bagasjerommet som vi ikke fikk opp..

MR-2:

Løsningen på bagasjeroms-krisen var å bende opp den senter plata akkurat nok til at vi fikk skrudd ut ryggelysene fra innsiden... så fikk vi borret et hull i karoseriet bak, så var det bare å sage ut et firkantet hull slik at Lars Erik fikk handa inn og fikk tak i lås sylinderen og fikk dradd i wiren. og "popp" bagasjerommet var åpent. Så var det bare å tette igjen hullet etterpå.

P.S. Må nevne at vi var 2 mm ifra å kutte over en BUNT med kabler som lå rett bak der... sitat fra Lars Erik rett etterpå: FY FAEN! snakk om å ha gullhår i ræva da!

hehe... 8)

#105308  av Master

venter i spenning på videosnutt firewalk... :)

#105335  av FalcoN

video :D
:D video :D
:D :D video :D :D

#105377  av FireWalk

Nå blir nok videoen utsatt en liten stund.. pga et aldri så lite motorproblem relatert til en defekt rundt bankesensoren min...

Noe dere forøvrig kan lese mer om her:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8769 :?

#105443  av Master

Ah, jeg skjønner... Jeg vil tippe du har en kortslutning i ledningene siden dette har skjedd før, og det skjedde etter en motorvask - vann leder strøm :)

Ville sjekka ut ledningene, evt lagt opp ny. Og selvfølgelig kjøpe en ny bankesensor... uheldigvis.

#105508  av sw20

bilde av motoren yil eirik..
Vedlegg
ser LITT BEDRE TURBOEN HER.
ser LITT BEDRE TURBOEN HER.
DSCN1645.JPG (124.06 kiB) Vist 157 ganger
DSCN1646.JPG
DSCN1646.JPG (198.85 kiB) Vist 159 ganger

#105511  av FireWalk

ser ut som du har akkurat samme ventil som jeg har! :) kan legge ut et bilde...
Vedlegg
4.jpg
4.jpg (24.09 kiB) Vist 220 ganger
3.jpg
3.jpg (54.13 kiB) Vist 220 ganger

#105512  av FireWalk

slenger med et bilde av Ronny som skrur også... :P

Apropo skruing: blir vel mye av det fremover.. det mest irriterende med hele greia er jo at det ikke blir våler på meg nå.. :(
Vedlegg
2.jpg
2.jpg (51.22 kiB) Vist 218 ganger
1.jpg
1.jpg (45.29 kiB) Vist 218 ganger