Master: har aldri hatt den på rullene selv.. så jeg vet ikke hvor mye den har. Han fra USA påsto det var 350 hk på den. Men det vet jeg jo ikke sikkert da før jeg får kjørt den på rullene. Jeg kjøpte bilen av en gubbe på 54 år. han igjen hadde kjøpt den av en kompis fra USA som skulle bytte ut bilen i en porche. Han hadde drevet og trimmet bilen grundig. Byttet all innmaten i bilen, ny turbo, forsterket chlutch, girkasse osv osv.. Siden han skulle ha seg ny bil så ble de enige om at han andre skulle importere bilen hit.. siden han alltid hadde hatt lyst på et råskinn... Enden på visa var at han lot bilen stå i garasjen i 3,5 år og på den tiden kjørte han bare 3000 km... Kona var heller ikke spesielt begeistret for den bilen, og sa til stadig: hva SKAL du med den? enden på visen ble at han la den ut for salg.. var mange som bydde på den, men når jeg sa jeg hadde hatt MR2 tideligere så fikk jeg den, fordi han var veldig interessert i at det skulle være en entusiast som KUNNE å kjøre disse bilene som fikk den.. han ville ikke at hvem som helst skulle få kloa i den.. veldig koselig fyr.. Men desverre visste han ikke så mye om akkurat hva som var gjort.. for å si det rett ut: han vet så vidt hva en tennplugg er for noe... Så det er kompisen hans i USA som har gjort alt med bilen... byttet først motor, og så begynte han å trimme denne... Bilen går jo som et uvær.. Er ikke sikker på hvilken turbo som står på, men tror det er en garret turbo som står på, en som er en del større enn den orginale..
Det er en CHIP som er koblet til ved motorstyringen som overstyrer signalene fra ECU, den ligger såklart i bagasjerommet som vi ikke fikk opp..
MR-2:
Løsningen på bagasjeroms-krisen var å bende opp den senter plata akkurat nok til at vi fikk skrudd ut ryggelysene fra innsiden... så fikk vi borret et hull i karoseriet bak, så var det bare å sage ut et firkantet hull slik at Lars Erik fikk handa inn og fikk tak i lås sylinderen og fikk dradd i wiren. og "popp" bagasjerommet var åpent. Så var det bare å tette igjen hullet etterpå.
P.S. Må nevne at vi var 2 mm ifra å kutte over en BUNT med kabler som lå rett bak der... sitat fra Lars Erik rett etterpå: FY FAEN! snakk om å ha gullhår i ræva da!
hehe...
