TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rettsvesenet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #117819  av chris

Dette er SYKT!

http://www.adressa.no/nyheter/nordmore/ ... 521506.ece

"En enstemmig Nordmøre tingrett valgte ifølge NRK å tro på politimester Arnstein Nilssen i Nordmøre og Romsdal politidistrikt, selv om den fant det uheldig at politimesteren både var anmelder, kronvitne og den som tok ut tiltale i saken."

Hva skjedde med "uskyldig til det motsatte er bevist" ? Purken kan jo faen meg si hva dem vil, og få folk dømt i retten for hva som helst.. :evil:

#117857  av Trial

Trodde ikke dette var lov,jeg!! Helt vilt for et rettsvesen vi har i det landet her...

#117860  av jumbo

Helt utrolig.... det er joen GRUNN til at man skal måtte ha bevis...

Med andre ord, kan envher politimester som ikke liker trynet på en fyr påstå uvettig kjøring og få folk dømt for rent oppspinn

#117867  av chris

jumbo skrev:Helt utrolig.... det er joen GRUNN til at man skal måtte ha bevis...

Med andre ord, kan envher politimester som ikke liker trynet på en fyr påstå uvettig kjøring og få folk dømt for rent oppspinn
Yepp.. derfor jeg mener at det er helt sykt. Only in Norway..

#117886  av Biggen

Rettsvesenet i Norge har noen latterlige sider.
Hadde dette vært meg, ville jeg selvsagt anket. Hadde ikke den stått fram, ville jeg gått til motanmeldese. For politimesteren har jo allerede innrømet at han kjørte for fort. Og han var ikke under uttrykkning...! :lol: :lol:
 #117888  av Gjertsen

chris skrev:Dette er SYKT!

Hva skjedde med "uskyldig til det motsatte er bevist" ? Purken kan jo faen meg si hva dem vil, og få folk dømt i retten for hva som helst.. :evil:
Igrunn så er det vel "skyldig til det motsatte er bevist" i norge! ikke uskydlig ;) thats life, deal with it.
 #117909  av sindrejl

Gjertsen skrev:
chris skrev:Dette er SYKT!

Igrunn så er det vel "skyldig til det motsatte er bevist" i norge! ikke uskydlig ;) thats life, deal with it.
det gjelder såklart bare ved bil og fart å gjøre... om man har voldtatt en 6åring med 10 vitner, drept noen eller lignende så er det VANSKELIG å få dømt en person plutselig... da er det "stakkars den voldtekstmannen"

#117988  av jumbo

Ja, trarfikksaker er helt snudd på hodet... Husker NAF hadde noen omganger med bråk rundt rettsikkerhet og forbrukerrettigheter når det gjelder slike saker og hvor utrolig motsatt de er av alle andre felt.