Holder på å skifter senkefjærene foran (igjen), og synes det er svært mye slark i toppdemperfestet/fjærbenslageret (se figur) på begge sidene. Spesielt merkbart når en har løsnet hele dempertårnet nede, slik at det henger etter de 4 toppskruene - da kan en bevege hele fjær-/dempertårnet i alle retninger, samt opp og ned (!), når bilen er jekket opp.
Lurer på om dette er slik det skal være. Skal vel kanskje være litt bevegelse der.... er vel derfor man får kjøpt "pillow ball mounts" som gjør toppen tightere.
Når jeg satt alt sammen er det jo tilpasset i øvre fjærskål og i toppen av selveste demperen slik at disse skal passe sammen, men får ikke det til å stemme helt. Demperen snurrer rundt som den vil i forhold til toppskåla, toppdemperfestet osv. Og toppmutteren for demperen, som sitter i toppdemperfestet klarer jo aldri å tighte dette til, virker som det er en slags låsemutter som bare går ned et visst antall runder.
Noen som kan opplyse en mørk sjel?
Lurer på om dette er slik det skal være. Skal vel kanskje være litt bevegelse der.... er vel derfor man får kjøpt "pillow ball mounts" som gjør toppen tightere.
Når jeg satt alt sammen er det jo tilpasset i øvre fjærskål og i toppen av selveste demperen slik at disse skal passe sammen, men får ikke det til å stemme helt. Demperen snurrer rundt som den vil i forhold til toppskåla, toppdemperfestet osv. Og toppmutteren for demperen, som sitter i toppdemperfestet klarer jo aldri å tighte dette til, virker som det er en slags låsemutter som bare går ned et visst antall runder.
Noen som kan opplyse en mørk sjel?
Vedlegg
