TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyd ved oppstart/svulst i dørkarm/hjullager-spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #106530  av Mr2Nyter'n;p

Ok.. Here goes...Ble mye på en gang dette, men har gått over heeele bilen i dag og fant en liten klump i dørkarm på passasjer sida.. Prøvde dunke på den med hammer med klut imellom, men kulen er helt hard... Tips til hva det kan være? Ikke store utveksten asså.. Bare jeg som kanskje er litt nøye..

Når jeg starter bilen om morra'n får jeg en sånn.. "Wiiiii" lyd de første 5-10sekundene motoren går... Hadde noe lignende denne lyden i fjor, da var det lageret i dynamoen som var gåent... Men da hadde jeg lyden hele tida.. Dette kommer ikke fra dynamoen. Men alt virker da normalt og lyden forsvinner fort.. Tenkte kanskje det er pga dynamoen lader endel strøm de første sekundene motoren går.. Hmmhmm.. Alt virker bra ellers... Oljetrykk,temp osv..

Hjullageret fremme på førersida "klakker" litt når jeg rugger på hjulet... Merker ikke mye slark da.. Trygt kjøre på til jeg får feriepenger?

Takk for evt hjelp på mine kjeeedelige spørsmål... 8)
 #106538  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev: Når jeg starter bilen om morra'n får jeg en sånn.. "Wiiiii" lyd de første 5-10sekundene motoren går... Hadde noe lignende denne lyden i fjor, da var det lageret i dynamoen som var gåent... Men da hadde jeg lyden hele tida.. Dette kommer ikke fra dynamoen. Men alt virker da normalt og lyden forsvinner fort.. Tenkte kanskje det er pga dynamoen lader endel strøm de første sekundene motoren går.. Hmmhmm.. Alt virker bra ellers... Oljetrykk,temp osv..
Akkurat denne lyden har jeg også på første 2sekundene på kald motor.. akkurat når den får start høres den litt rar ut.. tror det er noe 4age sak :) Min er overhalt uten oljeproblemer så trukke det skal ligge noe der iallefall.