TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gran turismo 4!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#9449  av PwRmAd

Skal vistnokk være ca. 1000 biler med også. Det burde jo dekke enhver's behov :lol:

#9450  av erling

mmmmmm.. :D Blir nam-nam det.. Får ikke gjort så mye annet vettig etter et sånt spill kommer ut.. :? Når 3ern kom fløy "completed-prosenten" fort opp til 94%.. Blei endel trykking. :twisted:

#9454  av CelicaTurbo

kanskje jeg skal få meg en PS2 når det spillet der kommer ja, samt et slikt Gran Turismo Logitech-ratt som vistnok skal komme ut for spillet (med 90-graders "lock" :) ).. har spillt mye på GT1 og GT2 men ikke så mye GT3 pga at jeg ikke har noen PS2 selv og ingen venner som hadde boksen noe mer enn et par måneder allikevel..

kanskje det er en ST185 i spillet? :-)

#9468  av MR2PÃ¥l

Fy f....n så eg glede meg te det spillet. Med så mye gromme biler. Sikle sikle :D :D :D :D :D
Det har jo vært snakk om at det skal være litt mer realistisk ang. krasj. Slik at det kommer bulker på bilene.
Noen som vet når det kommer???

MR2PÃ¥l.

#9469  av CelicaTurbo

Det er journalister som har fått prøve en testversjon og i denne var det ingen kollisjonsrutiner så det er enda ikke sikkert at dette blir implementert i GT4, men det er jo mulig å håpe da :)

Ellers ser grafikken helt fantastisk ut, og de som har testet mener at realismen i kontrollen er blitt av en annen verden, mens AI til motstanderne virker nesten uforandret til tross for lovnader om annet, men, det er fremdeles ett halvt år igjen til lansering da..

#9470  av CelicaTurbo

After being wowed by GT4 footage at Sony's E3 press conference on Tuesday, we were gagging to know more about PS2's hottest game. And in a special demo to select members of the press yesterday afternoon, we got to take a closer look at the game in action and find out more about GT4's killer features.
Kazunori Yamauchi, head of Polyphony Digital's Gran Turismo team, confirmed that GT4 will feature 500 different cars, including standard models, convertibles, modified motors, souped-up racers and "historically significant" vehicles.

As well as realistic environments from locations around the world including New York, Paris, London and the Grand Canyon, GT4 will also feature licensed circuits from every corner of the globe, including tracks from Japan, Europe and the United States, bringing the total number of courses to over 100.

Yamauchi-san also elaborated on his press conference claim that GT4 features a completely new physics engine that makes the cars perform in a more realistic manner.

He revealed that GT4 had been tested against real-life trials on the Tsukuba race course in Japan, and that professional drivers had clocked times which were virtually identical to the performance of expert GT4 players, proving that the game is as close to real racing as possible.

Yamauchi went on to say that the new physics engine also makes the cars easier to handle, and that players new to the world of GT won't find themselves spinning out of control so easily as they try to master the controls.

The AI of the rival drivers has also been tweaked to make them seem more 'human', with computer controlled racers showing more consideration for other racers on the track and avoiding slamming into the back of other vehicles as they burn around tight corners. He also said that the computer controlled cars would learn from their mistakes this time, making for an incredibly tough challenge on the harder difficulty settings.

Off the race track, Yamauchi also says that GT4 will offer gamers a more rewarding experience. Players will be able to visit virtual museums to take a closer look at GT4's classic cars (and take them for a spin, of course), and second-hand car dealers will also be available where players can test drive motors that are five or ten years old to see how they compare to their shiny new counterparts.

Yamauchi also gave more details on the special GT4 steering wheel that's being developed by peripherals supremos, Logitech, in association with Polyphony Digital.

The GT4 wheel will feature 900 degree rotation lock-to-lock, just like most modern motors, making for more natural steering and allowing players complete control when tackling tracks in dangerous conditions. The wheel will also feature stronger force feedback that reflects different cars and driving conditions in a more convincing manner, along with improved steering precision, all the buttons you'd normally find on a Dual Shock controller and an independent gear stick.

As far as online gaming is concerned, Yamauchi revealed that up to six cars will be able to compete at the same time. Unfortunately, he also revealed that the game will not support Sony's forthcoming PS2 Headset for car-to-car chat as he didn't want to risk compromising graphical quality or car physics.

He also hinted that the finished game will allow players to modify their car's appearance as well as it's engine, but he wouldn't be drawn any further on what customisation options gamers will be offered.

The presentation ended with a video that showed Yamauchi and his team visiting locations around the globe to take measurements which were used to make the tracks as realistic as possible. Amazingly, when the game footage kicked-in it was almost impossible to tell the difference between real-life video pictures and the in-game action. Without a doubt, it's the best looking driving sim. in the history of videogames.
Vedlegg
GT4 screenshot 1
GT4 screenshot 1
vortal_pic_96745.jpg (104.07 kiB) Vist 2463 ganger
GT4 screenshot 2
GT4 screenshot 2
vortal_pic_96744.jpg (71.78 kiB) Vist 2463 ganger

#9513  av PwRmAd

wow, tok litt hardt i der ja, holder masse med 500 biler.

#9521  av Dalan

de bildene d postet der, vet du om det er "in-game", altså at det ser sånn ut når du spiller? :?:
Ã¥h, gleder meg til dette spillet kommer ut!

#9529  av CelicaTurbo

det har vært spekulert i om de bildene har vært fra "pre-rendered" video, men det er bekreftet at det er in-game grafikk nå.. Det sier jo en del om grafikken når folk diskuterer om det er generert intro-video eller faktisk spillgrafikk :D

Men, er fremdeles et godt halvt år til dette spillet kommer ut da..

#9667  av chris

Jeg mener at jeg leste på hjemmesiden til GT4, eller et annet sted, at det skulle være 1100 biler. uansett, 500 er jo enormt. og 100 baner.. gleder meg sykt til dette kommer ut. bra de utnytter litt av potensialet i en DVD :)

#9677  av CelicaTurbo

100 baner vil nok si at de har diverse variasjoner frem/baklengs på de samme 20-talls banene, så egentlig er det nok ikke såå imponerende selv om det er ganske bra for et bilspill å være :)

#9703  av arild

Det er nok ikke plassen på en DVD som avgjør antallet biler og baner, men tiden det tar å lage. I granturismo 2 var det enorm mengde biler, fordi det var mindre detaljerte modeller en i granturismo 3. Leste i et intervju at i GT2 tok det ca en dag å modelere en bil, mens i GT3 tok det bortimot en uke pr. bil. Jeg tipper at de ligger på en uke ca i GT4 også, så jeg tror det er det som setter begrensningen på antal biler. (tiden altså :))

#9707  av CelicaTurbo

er alltid det som er kostnaden ved høyere nivå av detaljer på både biler og baner (eller monstre eller whatever i spill), nemlig at det tar lengre tid å designe.. fører fort til små og fantasiløse miljø som kan se veldig bra ut..

#10471  av Burnout

forstår isje kordan de kan si de brukte 1 uke på en bil også er det 500 biler??det ville jo tatt 500 uker og det er mangen år,,