TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mongoose eksosanlegg installert (NA)! Bilder + videosnutter!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101465  av Dr.Ling

Siden Sexten og Kake ikke har klart å få ut fingeren :wink: må jeg ta saken i egne hender! Vi bestilte alle 3 samme Mongoose eksosanlegg + kat.erstatningsrør fra England (jeg fra http://www.dcdezign.com) og for å spre litt glede legger jeg ut litt bilder + videosnutter.

Regnestykke: 5724,- inkl. frakt og moms. Ca. 60 kr for nye bolter, muttre, pakninger. Jeg skulle gjøre forvandlingen selv, men etter mye pes liggende under bilen i kald garasje, fant jeg ut at jeg ikke hadde verktøy til å få av fastrustede bolter (måtte kappes) og tok hull på min usle legelønning for å få det gjort på verksted: 1400 kr ekstra (de brukte 2 timer !).

Nydelig vær idag for bilvask og fotografering. Tok bilde av kat.erstatningsrøret også, og ja, jeg vet det henger en løs ledning under bilen (til olje-ettellerannet-måleren). Må unnskylde at jeg hadde på meg min delvis rosa Swix-skijakke (les: garasjejakke), og at jeg ikke tok den helt ut på kjøreturen. Var endel søndagsturfolk langs veien, småunger på sykkel etc.... :shock: Har heller ikke fått lagt om til sommerfelgene.

Må si jeg er fornøyd med lyden. Fin brumming på lave turtall, og passe kvass ved pådrag. Virker som motoren puster (les:fjerter) lettere (kanskje ikke så rart med kat. som har stått på i 15 år...)

Snutter og bilder (tatt med mitt gamle Canon G1 fotoapparat!):
http://www.streamload.com/hemofec/dr.li ... .vid05.avi
http://www.streamload.com/hemofec/dr.li ... .vid14.avi
http://www.streamload.com/hemofec/dr.li ... .vid15.avi

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

#101471  av mr_2

DOH!!!!Jeg skulle ha vært med på det kjøpet. :?
Blir prisen den samme om kun jeg kjøper?
Hva er dim`en på stussene?

#101480  av Dr.Ling

Vi kjøpte ikke sammen så prisen blir vel den samme som jeg gav. Endestussene er ikke så svære, skal vel være 3" (7,6 cm), så ikke noe turbo-loff-rør.

#101490  av mr.two

Ble veldig pent det ! Og svart bil er bare...herlig..

#101493  av CelicaTurbo

Ser meget bra ut det anlegget der, men, store bilder gitt. Du kunne ha skalert de litt ned slik at det er lettere å få et godt helhetsinntrykk på skjermen, eller eventuellt brukt vedleggsfunksjonaliteten til forumet istedenfor å laste bildene opp til annen server ;)

#101519  av Dr.Ling

Bare ta noen skritt bakover, vekk fra skjermen, da blir det bra helhetsinntrykk :lol: trykk gjerne F11 hvis skjermen din er liten.
Beklager at jeg ikke har tatt hensyn til de med skjermbilde <1024x768...

Har ikke funnet ut av vedleggsfunksjonaliteten i forumet.... kan vel sikkert bare laste opp bildene til mitt galleri og linke dit? Men jeg tror det er begrensning på filstørrelsen, ikke? Og videosnuttene kan vel ikke lastes opp hit? Jeg mener større er bedre, så lenge bildet ikke er 2-4x skjermbildestørrelsen :roll:

#101537  av sexten

fine bilder og alltid kult med video :D
men vi trenger noen som kan ta et opptak under fullt pådrag i 2. gir, det er da godlyden kommer :D
noen som er veldig rask til beins her? :lol:

#101538  av saftisme

digg lyd! *vil og ha* :$

#101638  av kake

Blei bra det dær ja! La ut noen bilder i prosjekttråden min nå jeg også :) Vi brukte forresten 35 minutter av/på med alt, inkl avkapping av gitteret med bajonettsag.

#101648  av cameleon

Hmm. har vært litt i tvil til moongoose i og med at jeg synes at tutene er så forbanna små...men er ikke så sikker lengre :oops:
Var jo ganske heftig :D

#101649  av kake

De er større enn de originale Camelon :) Kan nesten ikke være noe større på en N/A syntes jeg iaff :wink:

#101652  av sexten

cameleon skrev:Hmm. har vært litt i tvil til moongoose i og med at jeg synes at tutene er så forbanna små...men er ikke så sikker lengre :oops:
Var jo ganske heftig :D
SMÅ? Synes 2x3" er rimelig mandig på en 2liter NA-motor jeg da men :D

#101656  av cameleon

Er de så mye større da? Jeg er jo ikke ute etter noe sånn avkappa oljefat bak liksom, men noen som er kvassere og større enn de orginale. Dette i og med at jeg synes orginalpottene på mr2 er aaaalt for små. Noen av dere som har montert moongoose som har hatt mulighet til å tatt bilde og sammenlignet orginalpotta med moongosen? :wink:

EDIT: Dr.ling, du kunne ikke ha lagt ut delenummrene på de pakningene og diverse som du skaffet til eksosanlegget?

#101795  av Dr.Ling

Vet ikke om dette blir riktig, men det står på kvitteringen:

4 stk bolter/skruer for å feste kat.erstatningsrøret: 9151281035
mutre: har ikke anelse, fikk slike låsemutre
2 pakninger: 9091706054

ble >100 kr bare for disse (jeg husket feil tidligere). De på Toyota slår det jo lett opp i EPC, så det blir ikke feil.

Enderørene kunne godt ha vært 1 tomme større, for syns skyld, ingen tvil om det, jeg tror de er bare 1 tomme større enn originaltutene. Men jeg klager ikke. Jeg tror man må ligge bak ved fullt pådrag for å høre mye forskjell fra originalanlegget. Inni kupeen er det den dype brumlingen som man mest legger merke til (relativt dyp sammenlignet med et turbo-anlegg).

#101896  av saftisme

er det noe hk å hente med det effekt anlegget?