TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvem skal Strømstad til kjærtorsdag :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #95644  av Johnny_Bravo

Jeg skal i hvert fall må på harry tur en gang i året. jeg kommer til å ta med videokamera og lage en liten film av turen (kjipt at klutsjen min er nesten helt død da) hadde jo hvert gøy ov jeg hadde truffet noen her fra da :)

#95667  av Gjertsen

good luck sier nå bare jeg. sitte i kø i lange tider om du skal til svinesund. *BLÆH* dette er den værste tiden på året..

#95684  av Johnny_Bravo

hele pointet med turen er jo å sitte i kø da. har du ikke fått med deg noen ting du eller? det drar jo tusenvis av nordmenn til strømstad hver kjærtorsdag nettop for å være med på livet dær.

jeg syntes det er artig jeg da. mye gøy å se bare kjipt at jeg skal kjøre i år.

#95721  av Goose

Gjertsen skrev:good luck sier nå bare jeg. sitte i kø i lange tider om du skal til svinesund. *BLÆH* dette er den værste tiden på året..
Ta til venstre rett etter brue i sarpsborg og kjør rv 118 mot halden. Du kommer da på e18 rett før halden og deter ca 4 km fra grensa;)

JEg var i sverige på lørdag. kø som bare det. tok rv118 og base kikka dumt på de som stå bom stille på E6 8)

#95724  av TurboKnut

Riktig som Goose skriver.

Kjøre GAMLE E6fra Sarpsborg til Halden. Sving så inn på "Halden-terminalen" og kjør til Volvo - for så å svinge til høyre og deretter ut på E6. Da kommer du ut på E6 i Svinesundbakken og det er lett å komme ut på E6 siden du kjører over E6 først.
Ellers så er det lurt å starte tidlig siden køa starter ved 9-10 tiden.

Og husk: E6 Sarpsborg - Svinesund kontrolleres kontinuerlig av Politiet for å ta de som tar U-sving på E6. Straffa er 3-6 mnd uten lappen !!!

#95761  av Johnny_Bravo

au da det var en kjip straff for en u-sving vel.

#95777  av CelicaTurbo

absolutt ingen kjip straff med tanke på hvilken type vei det er.. det er trossalt en vei med høy fartsgrense og mye trafikk og det hadde skjedd mange ulykker der om folk skulle ha tatt u-svinger i hytt og pine.. hadde det vært snakk om en 30-sone i et boligfelt så hadde det gjerne vært litt annerledes, men ikke i en 80-sone hvor store vogntog kommer stormende fra svenskeland i godt over 80.. :roll:

#95786  av TurboKnut

Til nå i påska (- siden palmesøndag) leste jeg at 16 førerkort var beslaglagt pga u-sving - så "achtung-achtung"...

#95794  av Johnny_Bravo

syntes det var en litt kjip straff for det jeg. når det er en slette hvor man ser 1km i hver retning og det ikke kommer noen biler, så syntes jeg at den straffan er alt for streng. men jeg skjønner jo godt at dette er umulig å overholde så med tanke på ulykkesfaren på uoversiktilige steder så kan jeg forstå det.

#95802  av DannyBoy

Jeg har tenkt meg nedover :P
Men kompiss som skal kjøre da :roll:

Skal faktisk væ med han på Opel-treff etter vi har vært i Strömstad :oops: :oops:

#95844  av soarer

Jeg tror jeg kanskje ramler en tur innom, men jeg tror det er mere realistisk å satse på streeten i halden på kvelden.

#96037  av Gjertsen

Johnny_Bravo skrev:au da det var en kjip straff for en u-sving vel.
Hmm.. Been there done that on E6 *le* heldigvis bare 1 bil som så det.

Er jo tragiskt å dra te strömstad for å drekke og showe. sikkert morro for dere som liker det, men når jeg så det på tv i går. uff. syns synd på folk som daller slik. rektignok var jo de som var på tv'n de mest harrye av alle da. Som vi sier her i Sandefjord. Det må ha vært kodalinger *le*

#96043  av Dalan

Strømstad på skjærtorsdag?
Nei takke meg til Setterrock'en i Trysilfjellet, det er show det! :D

#96056  av soarer

DannyBoy skrev:
soarer skrev:Jeg tror jeg kanskje ramler en tur innom, men jeg tror det er mere realistisk å satse på streeten i halden på kvelden.
Kanskje deg jeg så da? :roll:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=95979#95979
Stemmer nok det :D Bra stemning der gitt.