TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tg-bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8629  av winster

Er dette en seriøs og bra bilimportør???
Holder det de lover??? Noen meninger om den gule 95 modellen de har??? MR2 selfølgelug :lol:

#8651  av RumpShaker

Dei er nok ikkje så seriøse som dei vil ha det til... Plukker gode deler på biler som kommer inn, og erstatter det med gamle originaldeler! Har en bekjent som kjøpte MR2 der for ca 1 år siden, og han har hatt advokat på folka 2-3 ganger allerede... Dei ville ikkje fikse store mangler ved bilen, og det sier noe om servicen! Den gule MR'en som dei seier skal vere 95? JUKS! Det er bare triks for å få meir penger ut av det... Du kan tydelig se på baklykter, vinge, lister, frontlippe og GARANTERT motor, at dette er en 90-94 utgave... Kilometerstanden er heilt sikkert skrudd tilbake og! Hos den lokale Toyota-forhandleren hadde dei nettopp hatt inne en celica som var kjøpt ho TG. Den var skrudd tilbake 200.000!

I rest my case.

#8655  av arild

Jeg har også bare hørt dritt om TG bil. MR2 er lagervare der, men du får ikke det du betaler for. Regn med at de er skrudd tilbake MINST 40-50% på km.telleren. De har jo så vidt en bil som har gått over 120k km..

Hvis du importerer en helt standard mr2 mk2 1990 (ca 4500 euro) med 156 hk fra Tyskland koster den deg 75 - 80 tusen ferdig tolla. Det sier litt om hvor mye de tjener på bilene når de selger alle for 139000 uansett stand.

#8656  av Christian

Kjøpte min der i 2000, bilen var totalt strøken....da jeg hadde hatt den en stund fant jeg ut at bilen var opplakkert med en drittlakk som ikke tåler noen ting, og at den har fått en god smell i siden.
Ikke de helt store tingene, men surt likevel... :roll:
Men teknisk er den strøken, har aldri hatt no problem der.

#8668  av MR2turbo

jeg kjøpte min der i 2000, da hadde han motoren inne hor Per Guldbrandsen, autoconsult, for å sjekke tilstanden før jeg fikk den.. de fant ut at turboen ver slitt, så jeg fikk ny turbonetics 51-trim turbo montert før jeg fikk bilen.. Jobben med bytte av den var heller litt slurvete utført, fant jeg ut av seinere, men ikke noe alvorlig..
Bilen hadde og en liten skrape i fremskjemen, noe han fikk lakka opp, men dette begynte å ruste igjen etter et snaut år.. :? Skikkelig dårlig jobb, men det er fikset ordentlig nå :)

Jeg gikk gjennom bilen grundig selv før jeg kjøpte, så jeg fikk ikke noen overaskelser etterpå..

Så mitt inntrykk var god service, men ikke de beste kontakter når det gjelder å få utbedret ting og tang..

#8679  av Qvakk

Ã¥ja.. snakk om TG-Bil i Drammen...

trodde med engang at noen har klart å blande The Gathering med noe bil ...

hehehe
 #8701  av Bjørn MK1

TG-bil er som alle andre bilsjapper, de skal tjene penger. Jukses det, tjener man mer penger.
 #8943  av Fangoria

Bjørn MK1 skrev:TG-bil er som alle andre bilsjapper, de skal tjene penger. Jukses det, tjener man mer penger.
Vel, noen er mere seriøse en andre, og TG virker som en mere useriøs liksom seriøs bedrift..

Når jeg ser prisene av MR2 på denne siden så koster så og si alle 139000kr..

derfor tror jeg heller ikke at jeg kommer til å kjøpe en MR2 der..

139000kr for en 91 modell MR2 er for dyrt..

#9029  av PÃ¥l

Den jeg hadde var også fra TG bil. Jeg fikk ganske bra intrykk faktisk. Bilen føltes som ny, ingen ulyder. Men jeg hadde den jo i bare 5 dager, så jeg kan egentlig ikke trekke noen særlig konklusjon om TG er til å stole på. Men de skulle ha 149000 for min 92 modell. Dyrt.
Men uansett skal jeg ikke kjøpe av TG neste gang. Holder på å spare, og har omtrent bestemt meg for Turbo, siden jeg likevel har tenkt å ha MR2. Hører jo om mange som vil ha turbo etter at de har eid MR2en i et par mnd. hehe

det er forresten en 90 modell hos Sulland-auto, noen som har vært og kikka på den?

#9394  av kjetil

Jeg kjøpte mr2`n jeg hadde hos TG.
Dagen da jeg skulle hente bilen fant de ut av at den skruen som holder giret i revers (sitter på girkassa, kan fort blandes med drain skruen til olja) var borte, og hullet fylt igjen med sealing. da skrudde de av girkassa på en av de andre mr2`ene han hadde, og byttet den med den som stod på min. denne girkassen hadde også gått 30000km mindre enn den som stod på min,uten at jeg kan bekrefte at dette tallet er riktig,sjekket bare triptelleren. Jeg hadde selv gått over bilen nøye før jeg kjøpte den, men hadde ikke lagt merke til at denne bolten manglet.

Et halvt år etter jeg hadde kjøpt bilen, mista jeg det lille plastdekselet som er bak vinduet, jeg ringte TG og spurte om jeg ikke kunne kjøpe et av han, han har jo et par delebiler stående. Ingen problem, han sendte meg et på dagen, eneste jeg betalte var frakt.

Hadde bilen 1 1/2 år, og hadde ikke et eneste problem.

#9414  av CelicaTurbo

så da har ikke folk bare negative erfaringer og også TG kan oppføre seg seriøst da.. er som regel flere sider av en sak :)