TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r ikke fatt i effektanlegg!!??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#872  av EspenA

Heisann!!

Eg har importert meg en 93 mod mr2!! 156 HK! Og så er eg på jakt etter effektanlegg! Har ringt litt rundtom,og sett på nettet,men  enten så forhandles det ikke til denne bilen,ellers finnes det ikke! Kan noen hjelpe meg?? Lurer og på kor eg kan få fatt i hvite blinkere til bilen!

Mvh

Espen

#873  av CelicaTurbo

Tja, du kan snakke med Import Tuning og se om de kan skaffe noe fornuftig, mener Powerzone hadde Scorpion anlegg til MR2 tidligere (bra men dyrt), og jeg mener Simco kan skaffe Remus anlegg til MR2 til en ganske ok pris. Det er mulig at KRB Trading også kan skaffe noe men det vet jeg ikke..

Av utenlandske alternativer kan nevnes Fensport i England eller Takakaira i Japan som begge pleier å få mye skryt på andre internasjonale forum, begge fører diverse effektanlegg, men husk å regne frakt og moms på pris+frakt får å få den endelige prisen..

Det er et par bra anlegg der ute om du bare vet hvor du skal se..  angående clear corners mener jeg Silo på MR2-Specials skaffer det (husk frakt og moms på pris) men jeg vet ikke hvilke erfaringer andre kunder har med ham.

Ellers, gratulerer med bilen og velkommen hit :)

#874  av erling

Hvite blink får du hos Toyota, de har i bøtter og spann på lager i Drammen. Bare bestill hos din nærmeste forhandler.

Ramstad Bil hadde et eff. annl. til ca 3500,- sist eg hørte med dem (ikkje rustfritt), og et remus rustfritt til ca 8500,-.

#877  av CelicaTurbo

hm, sikkert kjekt for mange å vite at forhandlerne har dette tilgjengelig da :)  peil på hva det koster da?

#879  av erling

Kostet ca 1300,- med sideblinkerne på skjermen, som er like ca 2001 mod corolla. Toyota Haugesund visste ikkje engang at det fantes, men da de sjekket på 1995 MR2 lærte de no nytt...

#881  av arild

Jeg snakka med en fyr som het Kjetil Kristiansen på gatebil på vålerbanen. Han har startet en underavdeling til Ferrita i norge (han er eneste ansatte). Ferrita er et svensk eksos-firma, som er kjent for å lage skikkelig bra saker. Evighetsgaranti og greier (rustfritt så klart) Han skulle ha 6000,- for anlegget, men måtte ha bilen min der i ca en dag for å lage annlegget. Man kunne også velge ende-tipper selv :)

http://www.kk-eksos.no/

Eller så selger de noen på deemontweeks i england. Mongoose, Magnex og Janspeed.. ligger på ca. 3-400£ om jeg ikke husker feil.

Vurderer sterkt å bygge et selv jeg. Med Simons-deler blir det ca 1500-2000 kr (ikke rustfritt) sjekk her

Angående sånne blinklys på skjermene, så var jeg på toyota her en dag.. kjøpte nye bremseklosser bak.. (erling: de var helt utslitt.. takk for at du nevnte lyden på japantreffet..) og  spurte om de små blinklysene som var på den nye corolaen.. de kostet 140 pr stk. fikk delenummeret men finner ikke lappen igjen :)

#883  av Vaulen

Når vi her først er inne på effektanlegg ol.
Har det noe for seg å fjerne ressonansboksen ? Leste i artikkelen at det ga mer lyd men ikke noe merkbar mer effekt.

Hva med kat-erstatning. Noen som vet hva dette gir av effekt? Hvor det selges?

#885  av CelicaTurbo

fensport har kat erstatning ihvertfall og når jeg spurte gikk den ann å bruke denne både sammen med Mongoose anlegget (som de selger) og sammen med standard eksos..  Turbo biler tjener nok mest på fjernet kat men et par hester vinner du nok på NA biler også.. funger vel best i kombinasjon med effektanlegg (og gjerne grenrør) tenker jeg?

#886  av Vaulen

Glemte vel kanskje å nevne at jeg i dag har '91 NA og REMUS eff.anlegg & GREEN filter.
REMUS anlegget var på når jeg kjøpte bilen, men regner vel med at festene er de samme som std. anlegg. kat'en er såvidt jeg vet den samme.
Kikket på sidene til Fensport. Kan det virkelig stemme at det koster rundt 500 kroner i frakt for et rør?

#887  av erling

arild on May 29 2002 @ 00:22 skrev:Jeg snakka med en fyr som het Kjetil Kristiansen på gatebil på vålerbanen. Han har startet en underavdeling til Ferrita i norge (han er eneste ansatte). Ferrita er et svensk eksos-firma, som er kjent for å lage skikkelig bra saker. Evighetsgaranti og greier (rustfritt så klart) Han skulle ha 6000,- for anlegget, men måtte ha bilen min der i ca en dag for å lage annlegget. Man kunne også velge ende-tipper selv :)

http://www.kk-eksos.no/

Eller så selger de noen på deemontweeks i england. Mongoose, Magnex og Janspeed.. ligger på ca. 3-400£ om jeg ikke husker feil.

Vurderer sterkt å bygge et selv jeg. Med Simons-deler blir det ca 1500-2000 kr (ikke rustfritt) sjekk her

Angående sånne blinklys på skjermene, så var jeg på toyota her en dag.. kjøpte nye bremseklosser bak.. (erling: de var helt utslitt.. takk for at du nevnte lyden på japantreffet..) og  spurte om de små blinklysene som var på den nye corolaen.. de kostet 140 pr stk. fikk delenummeret men finner ikke lappen igjen :)
Dette var meget intressant Arild, eg har nemlig lett mye etter 90 graders bøyer i rustfritt. Holder på å bygge et selv som ligner litt på det på linken din. Snakka akkurat med Kjetil Kristiansen og han skulle sende bøyene. Superdupert! :D

Synes eg kjente igjen den lyden ja.. Vil tippe det var den indre klossen som ikkje gle på sporene, og ble liggende inntil skiva?

Delenr sideblink: 81731 20220.

Vaulen: Fjerning av ressonansbox gir svært mye pen støy ved gasspådrag, og et par hk hvis du får filteret ut i kaldlufta.

#891  av arild

ok det er kult Erling! Jeg er bare på skissestadiet enda. Åssen lyddempere bruker du? må ha noen skikkelig små da.. simons selger en som heter "handy".. bare 125 mm lang  .. trenger vel 5 90" bøyer eller? Tenkte jeg skulle ta ut hele anlegget og ta noen mål. Lager du helt fra grenrøret eller fra der katalysatoren sitter?

Her er en skisse sånn jeg tenker meg at det kan bli. (dette er vel eneste løsningen uten å ha masse rør bak der, eller ha spesiallaget lyddemper)

Bilde

#892  av CelicaTurbo

ser bra ut det der da, men, kanskje Markus kan fortelle om hvordan det er plass der under for han har jo et anlegg (HKS?) med to ikke-akkurat-små dempere under, men det ser ut til at de to demperne går kraftig utover bakkeklaringen da :) Men stilig er det :)

#893  av erling

Eg skal ha to lyddempere, men hengende på langs slik at enderørene er på linje med demperene som er 350mm lange og 150mm i diameter. Bygger de og selv av et 150mm rør og et 3 toms perforert rør med stålull og glassull til innmat, etter Ferrita oppskrift.
Kan kanskje bli litt lite demping med 125mm dempere?
Kult å kjøre bak Markus, bra polerte de derre..

#894  av Import Tuning

Hei.

Jeg skaffer Effektanlegg Til MR2 :)

Pris i fra 4.995,- til 9.995,- Ink mva for et HKS med tipp på begge sider :)

Mail for mere info :)

#897  av MR2turbo

bra at anlegget ser godt ut :) Det er ikke no problem med bakkeklaringa på min bil, med de pottene, men det jeg tror vil bli et problem hvis noen vil bygge anlegg med kun "flammedempere" (perforert rør rett gjennom potta) på en N/A bil er at det vil bråke for mye ??? Det vil nok høres mere ut som et defekt-anlegg enn et effekt-anlegg..  men får du tak i skikkelige potter som demper bra, bør det jo gå greitt...
Dessuten er det jo bare morro å lage litt lyd og da ;)