TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4A-GZE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #92756  av croco-Frod
 
Det siste produksjonsåret til MR2 mk1 ble den levert med en kompressormatet 1600.

Altså en 4A-GE med Kompressor :arrow: ble da kalt for 4A-GZE. :twisted:

Noen som vet hestekrefteantallet/ytelsene på den motoren. Og om det finnes noen slike motorer å skaffe til veie :?:


Hilsen en nysgjerrig Toyota entusiast 8)

 #92770  av Mr2 Mk2
 
Joda det er endel 4agze motorer ute å går.Toyparts og Amund har en tilsalgs,og det er en kar i Førde som har en + noen andre.Men det er fryktelig dyrt,og om ikke motoren har stått i en Mk1 fra før av blir det fort MYE arbeid,og de er ikke lett å oppdrive en 4agze fra Mk1.4agze`motorer går fra 15-20.000 altså ikke langt ifra det du betaler for rear clip Mr2 mk2 2.0 turbo.

Egon på motorimport.dk skaffer deg nok også en slik motor om du vil ha en.Første rev av motoren hadde ca 145 hk,men den andre som kom senere hadde vel ca 173hk.Correct me if i am wrong.Du kan få tett oppunder 200hk uten å gjøre deg til gjeldslave,er vel 192 som blir sagt med nytt reimhjul?

 #92804  av Amund
 
den vi har, er plug and play i mr2. ferdig koblet...

 #92810  av kaimagne
 
Jostein skrev:Første rev av motoren hadde ca 145 hk,men den andre som kom senere hadde vel ca 173hk.Correct me if i am wrong.Du kan få tett oppunder 200hk uten å gjøre deg til gjeldslave,er vel 192 som blir sagt med nytt reimhjul?
86-89 hadde 145 hk, 89-91 hadde 165, og 91-95 hadde 170 hk.

I hvertfall jamfør http://www.toyotagtturbo.com/engines2.html

km