TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 og CELICA tatt ut av sortimentet.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #92016  av celicat23

Var innom min lokale toyota forhandler i går, og tittet meg rundt i nybil hallen. Hilux, hiace, avensis, yaris, yaris turbo (kult), corolla i fleng...men ikke spor til MR2 og CELICA.

SÃ¥ jeg spurte "hvorfor?" og fikk beskjed at de er tatt ut av sortimentet.

Og, excuse my french, MEN HVA FAEN?!? Skal det virkelig bli her i norge som i usa altså - ikke noe mer MR2 og CELICA?

SVIN!!!!!

#92027  av FireWalk

Vi får se lyst på det da.. dette vil nok øke verdien på de bilene som allerede er solgt og gjøre etterspørselen større i bruktbil markedet... dvs at vi kan få mer for bilene våre når vi selger dem.. Nå blir det nok litt mer med MK3 som det er og har vært med MK2 de siste årene..

men utrolig kjipt at de er tatt ut av produksjon... :(

#92029  av Kebab gud

er en ny MR2 på vei
litt større enn MK3 .. og større motorer

#92140  av chris

FireWalk skrev:Vi får se lyst på det da.. dette vil nok øke verdien på de bilene som allerede er solgt og gjøre etterspørselen større i bruktbil markedet... dvs at vi kan få mer for bilene våre når vi selger dem.. Nå blir det nok litt mer med MK3 som det er og har vært med MK2 de siste årene..

men utrolig kjipt at de er tatt ut av produksjon... :(
aldri vært snakk om å ta mr2 og celica ut av produksjon. de skulle ut av det amerikanske markedet. Om den nye modellene kommer inn på usa markedet igjen vil jo tiden vise.

#92146  av S-2000

Vi har diskutert dette en god stund på TSCNO, og det er jo beklagelig som jeg sier at Toyota nå står uten en eneste "sporty" bil i sortimentet sett bort ifra T-Sport versjon av Yaris og Corolla, noe som er biler som i første omgang kun er med sportslig motor og ikke stort annet.

http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1 ... celica+mr2

Venter spent på hvordan dette vil bli i fremtiden da Toyota har som visjon at man skal sørge for at ALLE sortiment/klasser er dekket med minst en Toyota modell.

#92147  av @lpher

Have some patience... :D

#92148  av FireWalk

ah... bra det kun er i USA da! Men skjønner fremdeles ikke hvorfor de tar slike biler ut av sortimentet sitt der borte... de er jo populære!?

#92150  av celicat23

Det er så trist å se rundt i nybilhallen hos toyota nå. Bare gubbe biler. Trist, trist, trist, trist, triiiiiiiist.

Hvilken bil fabrikanter er det som har like kjedelig bil park som toyota nå? Hvem kan man sammenligne seg med der? Kia, peugeot, citroen, lada, daewo, dihatsu, fiat, volvo (ja, jeg vet om T utgavene - men det er noen triste panservogner like så)....???

Hadde hovedkontoret til toyota vært i nærheten skulle jeg dratt ut å kasta noen steiner igjennom noen vinduer - bare for den rene gleden av det.

Neste gang jeg skal ha meg bil (som jeg har råd til), hvis jeg vil ha noe som er gøy og nyere enn 2000 model, så får jeg kjøpe tysk bil da *grøss*

Får lyst til å selge celica'en, og kjøpe audi S3, bare i ren protest.

#92156  av Geir

Hvem er det som egentlig har det fulle og hele ansvaret for hvilke modeller som blir solgt her i Norge? Alle vet jo at Toyota har hatt, og har, en haug med spennende modeller i sitt sortiment "worldwide".

#92161  av S-2000

celicat23 skrev:Det er så trist å se rundt i nybilhallen hos toyota nå. Bare gubbe biler. Trist, trist, trist, trist, triiiiiiiist.

Hvilken bil fabrikanter er det som har like kjedelig bil park som toyota nå? Hvem kan man sammenligne seg med der? Kia, peugeot, citroen, lada, daewo, dihatsu, fiat, volvo (ja, jeg vet om T utgavene - men det er noen triste panservogner like så)....???

Hadde hovedkontoret til toyota vært i nærheten skulle jeg dratt ut å kasta noen steiner igjennom noen vinduer - bare for den rene gleden av det.

Neste gang jeg skal ha meg bil (som jeg har råd til), hvis jeg vil ha noe som er gøy og nyere enn 2000 model, så får jeg kjøpe tysk bil da *grøss*

Får lyst til å selge celica'en, og kjøpe audi S3, bare i ren protest.
Jeg er enig at nybilhallen hos din lokale Toyota forhandler, og resten rundt omkring i landet er sterkt preget (eller dominert om du vil) av biler som er skapt for 40+ gruppen. [Les: Avensis, Corolla, Land Cruiser]. Dessuten, i andre land er RAV4 og Corolla Verso ment til å treffe 25-40 aldersgruppen, blir det i Norge helt feil. Her er gjennomsnittlige nybilkjøperen ca. 53 år, og ytterst få kjøper ny RAV4 eller annet før de er 30. Prius og Yaris er jo to biler som er ment å treffe ungdommen, men Priusen blir altfor dyr i Norge, og Yarisen har mer fått status som kvinnebil enn "ungdomssbil" da ytterst få har råd til å kjøpe ny bil.

Dessverre så er det nok ganske tydelig fakta at biler som Celica, MR2 og Supra står for et ubetydelig salg i Norge.

På den andre siden vil biler som dette "showcase" og vise hva Toyota kan, og det er her jeg lurer på hvorfor dermed alle sportslige modeller er tatt ut av sortimentet. Alle disse tre modellene vekker oppsikt og skaper "blest" rundt Toyota merkevaren, men Toyota Norge føler vel at ikke dette er nok (eller at dette er faktum).

Vi får heller håpe dette vil forbedre seg i årene som kommer da som sagt dagens situasjon vil krasje med "Toyota Visjonen".

#92185  av Morten

Nå må derer ikke glemme det kjekke EU-regelverket da! :wink: Der står det at hvis en bilmodell er tilgjengelig i et annet land er importøren av merket i ditt land pliktig til å selge den til deg selv om den ikke er i programmet sitt. (eller noe sånn..) Dette gjelder også Norge p.g.a. EØS-avtalen. I praksis vil det si at hvis du vil ha en f.eks. ny Supra (hvis det kommer) som går an å få kjøpt i Tyskland, får du da kjøpt den hos Toyota i Norge selv om den ikke er i modellprogrammet her. :wink:

Blir jo nesten som en slags spesialbestilling. :mrgreen:

#92187  av kaimagne

Må jo selvsagt betale blod for det da, men du har helt rett, vi kan bare "bestille" det hos merkeleverandøren ja... :)

#92222  av Kebab gud

celicat23 skrev:Det er så trist å se rundt i nybilhallen hos toyota nå. Bare gubbe biler. Trist, trist, trist, trist, triiiiiiiist.

hva med nissan? de har INGEN spreke biler lengre .. INGEN! (jeg ser ikke på 350z som sprek.. den ser ut som en Ford Ka)

vel .. tenk på dette .. Yaris Turbo... Corolla TS Compressor...
2 fabrikk orginale biler med litt ekstra slagkraft .. og hvis du lurere .. corollaen ble/blir lansert i geneva
(225hk begrenset produksjon frem til nye corolla kommer)

Faktumet er at vi blir robbet her i landet .. hadde bare Caldina GT-four vert solgt i europa temher jeg det hadde vet en annen låt..

Nissan .. hva har de? "350z" .. ikke no mer.. en 2seters utgave av Skyline Coupe... ingenting mer..

#92237  av Remi

nåda vent nu bare.. kommer nok noen godsaker i fra Toyota om ikke så alt for lenge. de satser ikke Formel 1 for og bygge "gubbebiler"
så noe nytt og noe sprekt har æ trua på.. går rykter om flere "sportsbiler" fra toyota som skal lanseres i norge i løpe av noen år fremover :wink:

#92264  av Kebab gud

nå har en av toppene i toyota sagt at de har noe på lur så fort de klmmer blant topp 3 i F1...
(noe som er en mulighet i år)