celicat23 skrev:Det er så trist å se rundt i nybilhallen hos toyota nå. Bare gubbe biler. Trist, trist, trist, trist, triiiiiiiist.
Hvilken bil fabrikanter er det som har like kjedelig bil park som toyota nå? Hvem kan man sammenligne seg med der? Kia, peugeot, citroen, lada, daewo, dihatsu, fiat, volvo (ja, jeg vet om T utgavene - men det er noen triste panservogner like så)....???
Hadde hovedkontoret til toyota vært i nærheten skulle jeg dratt ut å kasta noen steiner igjennom noen vinduer - bare for den rene gleden av det.
Neste gang jeg skal ha meg bil (som jeg har råd til), hvis jeg vil ha noe som er gøy og nyere enn 2000 model, så får jeg kjøpe tysk bil da *grøss*
Får lyst til å selge celica'en, og kjøpe audi S3, bare i ren protest.
Jeg er enig at nybilhallen hos din lokale Toyota forhandler, og resten rundt omkring i landet er sterkt preget (eller dominert om du vil) av biler som er skapt for 40+ gruppen. [Les: Avensis, Corolla, Land Cruiser]. Dessuten, i andre land er RAV4 og Corolla Verso ment til å treffe 25-40 aldersgruppen, blir det i Norge helt feil. Her er gjennomsnittlige nybilkjøperen ca. 53 år, og ytterst få kjøper ny RAV4 eller annet før de er 30. Prius og Yaris er jo to biler som er ment å treffe ungdommen, men Priusen blir altfor dyr i Norge, og Yarisen har mer fått status som kvinnebil enn "ungdomssbil" da ytterst få har råd til å kjøpe ny bil.
Dessverre så er det nok ganske tydelig fakta at biler som Celica, MR2 og Supra står for et ubetydelig salg i Norge.
På den andre siden vil biler som dette "showcase" og vise hva Toyota kan, og det er her jeg lurer på hvorfor dermed alle sportslige modeller er tatt ut av sortimentet. Alle disse tre modellene vekker oppsikt og skaper "blest" rundt Toyota merkevaren, men Toyota Norge føler vel at ikke dette er nok (eller at dette er faktum).
Vi får heller håpe dette vil forbedre seg i årene som kommer da som sagt dagens situasjon vil krasje med "Toyota Visjonen".