TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spille brente PS2-spill..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #91793  av _speedy

Kikket innom Digistore.no istad og fant denne:

http://www.digistore.no/storefront.php? ... 1=&c2=&c3=

Hva tror dere?
Med slide-card kan du spille brente og importerte playstation 2 spill uten å måtte åpne maskinen. Dermed beholder du garantien. I denne pakken følger det med slide card, boot cd og bruksannvisning...
Den er svært enkel å ta i bruk, start opp den medfølgende discen og bytt den med kopien og du er i gang. Fungerer også sammen med originale spill.
Har ikke lyst å chippe PS-Two'en, men er lei av å betale så mye for spill. Tror dere dette kan være løsningen?

8)

#91794  av espenk

Har vurdert denne løsningen selv, men fikk høre at det fungerte veldig dårlig, så jeg holdte meg unna..
Er best å gå for en modchip som loddes fast :)

#91801  av _speedy

espenk skrev:Har vurdert denne løsningen selv, men fikk høre at det fungerte veldig dårlig, så jeg holdte meg unna..
Men da går garantien ut.. :?

#91805  av celicat23

Det er flere poster rundt om kring om dette, og det fungerer ikke så alt for bra. Gran Turismo 4 kopi'en virker bl.a. ikke...og hva er vitsen da? :)

#91812  av _speedy

celicat23 skrev:Det er flere poster rundt om kring om dette, og det fungerer ikke så alt for bra. Gran Turismo 4 kopi'en virker bl.a. ikke...og hva er vitsen da? :)
Da er den liten! :wink:

#91817  av tbergstad

Har en kompis som har noe lignende.. Det er visst noe møkk ifølge han..

#91977  av _speedy

...Og da har jeg funnet ut noe nytt. Det siste jeg har kommet over er at det går an å kjøpe en HD som man kobler til PS2/PS-Two'en. Med den kan man legge over så mye spill,filmer og musikk som det er plass til. Men da trenger man en nettverksadapter og en DVD som heter HD Loader eller HD Advance. Man trenger da IKKE å ha chippet PS2'en. Les mer her:

http://www.freakforum.nu/forum/showthre ... ge=1&pp=20

Dette kan bli en ny mulighet, hva tror dere?

8)
Vil du gå til anskaffelse av harddisk til PS2 vil jeg anbefalle å kjøpe 120 GB disken til MAXTOR (6Y120P0) som jeg har selv, ettersom en del disker ikke fungerer sammen med PS2 nettverksadapteren. En liste over disker som fungerer og ikke finnes på: http://ps2drives.x-pec.com/

SÃ¥ det du trenger er:
-Harddisk (120 GB) eller større. Ca. 800 kr
-PS2 Nettverksadapter. Ca. 300 kr
-Kjøpt versjon av HDAdvance eller HDLoader, anbefaller HDAvance siden den støtter større disker. Ca. 400 kr (kan kjøpes her: http://www.playteconline.com/ps2.htm )

Håper dette hjelper noen der ute ! Har selv harddisk på PS2 og har rundt 25 spill på harddisken

#92010  av celicat23

Jeg tror det blir billigere og lettere å chip'e maskinen for hvis den en eller annen gang går i stykker så er det mest sannsynlig etter at garantien har gått ut uansett.

Kjøpte meg en ny ferdig modifisert x-box, og angrer ikke. Det er ett utlegg med en gang på noen tusen. Men så fort du har brent 3-4 spill så har du allerede spart inn de kronene.

Og det har ingenting med det å ikke ha råd til å kjøpe spill - men derimot ALT med det å gjøre at det er ufattelig surt å bruke 600kr på noe som viser seg å være søppel. Og litt med det at 600kr er mye penger, selv om det er ett bra spill.

Uansett så kjøper jeg ivertfall de spillene som viser seg å være skikkelig bra (splinter cell, brunout 3, hitman: contracts, rally sport challenge 2, project gotham racing 2, osv)

#92032  av VeilSide

_speedy skrev:
espenk skrev:Har vurdert denne løsningen selv, men fikk høre at det fungerte veldig dårlig, så jeg holdte meg unna..
Men da går garantien ut.. :?
Det er da det er greit at dama også har en playstation (samt min er meget gammel og garantien gikk sikkert ut for 100 år siden :P ) Lodde en og la den andre være original

#92114  av _speedy

celicat23 skrev:Jeg tror det blir billigere og lettere å chip'e maskinen for hvis den en eller annen gang går i stykker så er det mest sannsynlig etter at garantien har gått ut uansett.

Kjøpte meg en ny ferdig modifisert x-box, og angrer ikke. Det er ett utlegg med en gang på noen tusen. Men så fort du har brent 3-4 spill så har du allerede spart inn de kronene.

Og det har ingenting med det å ikke ha råd til å kjøpe spill - men derimot ALT med det å gjøre at det er ufattelig surt å bruke 600kr på noe som viser seg å være søppel. Og litt med det at 600kr er mye penger, selv om det er ett bra spill.

Uansett så kjøper jeg ivertfall de spillene som viser seg å være skikkelig bra (splinter cell, brunout 3, hitman: contracts, rally sport challenge 2, project gotham racing 2, osv)
Virker som det er lettere å bare chippe den ja. Jeg har selv en PS-Two, hva må til av chipping for at jeg skal kunne spille brente spill? Må jeg sende den inn en plass? :?

#92138  av chris

Jeg velger å KJØPE meg Gran Turismo 4 jeg :D

#92152  av celicat23

_speedy skrev:
celicat23 skrev:Jeg tror det blir billigere og lettere å chip'e maskinen for hvis den en eller annen gang går i stykker så er det mest sannsynlig etter at garantien har gått ut uansett.

Virker som det er lettere å bare chippe den ja. Jeg har selv en PS-Two, hva må til av chipping for at jeg skal kunne spille brente spill? Må jeg sende den inn en plass? :?
Du kan sende den inn til modnet.no så kan de chip'e den for deg - men det er dritdyrt for akkurat PSTWO'en av en eller annen grunn.

#92188  av Morten

chris skrev:Jeg velger å KJØPE meg Gran Turismo 4 jeg :D
Støtter den! Har ingenting imot å støtte de som lager akkurat det spillet der :mrgreen:

#92201  av _speedy

celicat23 skrev:
_speedy skrev:

Du kan sende den inn til modnet.no så kan de chip'e den for deg - men det er dritdyrt for akkurat PSTWO'en av en eller annen grunn.
Virker sånn ja, ingen i TRONDHEIM som kan fikse da? :)

#92202  av _speedy

Morten skrev:
chris skrev:Jeg velger å KJØPE meg Gran Turismo 4 jeg :D
Støtter den! Har ingenting imot å støtte de som lager akkurat det spillet der :mrgreen:
Var faktisk planen, men orker ikke kjøpe andre spill..