TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Matteoppgaver fra 7.klasse..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#88972  av mralp

Har liten sans for å stille slike oppgaver til så unge folk, slikt krever modning og overblikk, noe man ikke har i så ung alder. Dagens skole ødelegger mere folk enn den skaper.

#88980  av Master

hehe.. går du i 7. klasse? ;) neida... 30 av 30

#88983  av Fredrik

NÃ¥ er det vel ikke mange 7. klassinger her ;) Men ser poenget ditt...

Husker ikke formlene for sirkler.. Der jeg flausa litt.. Hehe..

#88999  av jumbo

30/30 uten skriving eller kalkulator. Takk og pris :D

Froventer å ta slikt i hodet når man har hatt matte på skolen ca 10 år til etter dette nivået :D Uten at jeg skal påstå at jeg hadde hatt nubbesjans på høyskolematte uten videre nå... det er slikt som må praksiseres for å holde vedlike, hvertfall for min del.

#89005  av cameleon

mralp skrev:Dagens skole ødelegger mere folk enn den skaper.
Er godt å se at det også er andre som har forstått det :!:

Men ellers ja. 30/30 her også

#89006  av Tor

mralp skrev:Har liten sans for å stille slike oppgaver til så unge folk, slikt krever modning og overblikk, noe man ikke har i så ung alder. Dagens skole ødelegger mere folk enn den skaper.
Helt enig der, søskenbarne mitt er lærer for en sjette klasse på barneskolen. Jeg tok en kikk gjennom disse nationale prøvene som de skal ha i matte, jeg måtte melde pass på 5 av 15 oppgaver. Det var ganske seriøse og innvikla spm. :(

#89012  av GT_rider

jumbo skrev:30/30 uten skriving eller kalkulator. Takk og pris :D

Froventer å ta slikt i hodet når man har hatt matte på skolen ca 10 år til etter dette nivået :D Uten at jeg skal påstå at jeg hadde hatt nubbesjans på høyskolematte uten videre nå... det er slikt som må praksiseres for å holde vedlike, hvertfall for min del.
Godt det er flere som har problem med å lagre alle de invikla formlene som man lærer, eller skal lære :oops:
Har 3MX i år. det er hardt nok synes jeg. Vet ikke om jeg engang skal vurdere videre matte etter det.
Skal ha prøve imorgen. Brr.... :(

#89020  av ErikG

Kan ikke huske at det var så "vanskelig" i 7ende. Var jo delvis litt stress. Tok alt i hodet 25\30 bare. Litt skuffa der må jeg si. Hva er egentlig medianen??

#89022  av cameleon

ErikG skrev:Kan ikke huske at det var så "vanskelig" i 7ende. Var jo delvis litt stress. Tok alt i hodet 25\30 bare. Litt skuffa der må jeg si. Hva er egentlig medianen??
Såvidt jeg har forstått det så er medianen den verdien som deler en rangordnet fordeling i to like deler.

#89027  av sindrejl

klarer ikke dele oppgaver i hodet jeg nei, har ikke sjangs :) klarer nok alle der med litt tenking, men gikk lei etter 5sprm :P

#89029  av post_mortem

stolt gutt her dro 29/30 ikke dårlig for en nesten 30åring

#89073  av jumbo

Gjøre de litt større delingene i hodet kan vært slit nok, men poenget er at en grov tilnærming var stort sett massevis nok til å velge rett svaralternativ :D

#89079  av Tor

Medianen er det talle som er i midten for eks medianen av 1-2-3-4-5-6 er 3 :) Ettersom jeg husker.

#89085  av conniew

sindrejl skrev:klarer ikke dele oppgaver i hodet jeg nei, har ikke sjangs :) klarer nok alle der med litt tenking, men gikk lei etter 5sprm :P
Kan du si det. Har aldri likt matte, jeg gadd ikke engang oppgave 1. Klarer sikkert oppgavene jeg også, om jeg gidder å sette meg ned for å gjøre det jeg er best til :roll: : tenke. Riiight!