TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica MK7 - antenne, be gone.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #88389  av celicat23

Ble ikke helt ferdige, så derfor det er noe teip på bakluka på siste bilde. Men syns selv det hjalp masse på utseende at den fæle greia ble borte :)

(nei, ikke spør meg hvorfor jeg tok bilde av dele nummeret på visker motoren/braketten :))
Vedlegg
IMG_0507.JPG
IMG_0507.JPG (68.95 kiB) Vist 1310 ganger
IMG_0505.JPG
IMG_0505.JPG (38.23 kiB) Vist 873 ganger
IMG_0499.JPG
IMG_0499.JPG (45.95 kiB) Vist 874 ganger
IMG_0498b.jpg
IMG_0498b.jpg (43.93 kiB) Vist 870 ganger
IMG_0495.JPG
IMG_0495.JPG (75.98 kiB) Vist 873 ganger

#88390  av celicat23

Forhåpentligvis så vil bagasje luka være ferdig i løpet av uka. Og muligens antenna blir fjernet fra taket i samme slengen.

Etter det så har jeg egentlig ikke råd til å gjøre så mye mer med bilen, bortsett fra å få den lakkert å få på all stylingen, så får se hva som skjer. Fille riste noen for litt penger, eller prøve trylle eller noe for å få til litt mer..

#88647  av erling

Bra! Hadde gjort det samme var jeg deg. Men du bør vel ikke sveise i taket? Takplata blir vel seende ut som nordsjøen etterpå?

#88655  av celicat23

erling skrev:Bra! Hadde gjort det samme var jeg deg. Men du bør vel ikke sveise i taket? Takplata blir vel seende ut som nordsjøen etterpå?
Det er en stor fare for det. Platene i celica'en er VELDIG tynne, så under all tape'n på bagasjelokket så er det mye guffe som skal slipes og pusses og styres med for det slo seg bitte litt der og. Men det er sånt man må regne med. Er ikke så urolig, for han som gjør jobben er kjempe flink så det er ikke noe problem uansett :)

Har vel slått fra meg ideen om å gjøre om forskjermene med noe lufting, men lukter litt på ideen om å sveise igjen tanklokket og feste denne oppe på kanten som går langs vinduene:

http://www.gundersenmotorsport.com/imag ... 032901.jpg

Har bare ikke bestemt meg for om det er kult&pent, eller om det sølvfarga lokket vil trekke til seg for mye oppmerksomhet og ødlegge litt.

#89823  av Kebab gud

du kommer til å angre ..
nå har jeg bil uten bakvindusvisker (sedan) før hadde jeg en kombicoupe med det ..
angrer egentig på at jeg ikke kjøpte en bil med det .. fungere fedt som faen
(virker nesten som jeg er en av få nordmenn som bruker speilet)

#89834  av Turbotrille

Kebab gud skrev: (virker nesten som jeg er en av få nordmenn som bruker speilet)
Der er vi to. :)

Liker bakrutevisker jeg også. :wink:

#90442  av erling

Kebab gud skrev:du kommer til å angre ..
nå har jeg bil uten bakvindusvisker (sedan) før hadde jeg en kombicoupe med det ..
Fjernet viskeren på min forrige bil, savnet den ikke så mye. Hadde bare behov for den når saltlaken var på sitt verste.
Har ikke du vinterbil Celicat23? Så du slipper å tenke på det? :wink:

#90446  av Qee

celicat23 skrev:men lukter litt på ideen om å sveise igjen tanklokket og feste denne oppe på kanten som går langs vinduene:

Har bare ikke bestemt meg for om det er kult&pent, eller om det sølvfarga lokket vil trekke til seg for mye oppmerksomhet og ødlegge litt.
nei ikkje gjør det :roll:

#90468  av celicat23

erling skrev:
Kebab gud skrev:du kommer til å angre ..
Fjernet viskeren på min forrige bil, savnet den ikke så mye. Hadde bare behov for den når saltlaken var på sitt verste.
Har ikke du vinterbil Celicat23? Så du slipper å tenke på det? :wink:
Kjøpte meg en 2001 yaris verso som jeg bruker hele tiden. Celica'n skal kun ut på sommeren når det er sol, og veiene er tørre. I snø og regn (og våte veier etter det har regna) er det kun yaris som gjelder :)

#90470  av celicat23

Qee skrev:
celicat23 skrev:men lukter litt på ideen om å sveise igjen tanklokket og feste denne oppe på kanten som går langs vinduene:

nei ikkje gjør det :roll:
Så på ett bilde av en Clio V6 at den bilen har slikt tanklokk på rundt om kring samme sted på bilen som jeg hadde tenkt. Og syns det trakk til seg alt for mye oppmerksomhet, så beholder tanklokket sånn som det er.