TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Replica (igjen) - Ønsker rÃ¥d angÃ¥ende kjøp av MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#520  av jonbern

Hei

Takker for meget gode og hurtige svar på forige post jeg la ut.

Så det var en som trodde jeg skulle gi 113,000Kr + 190,000Kr  for en MR2 1991mod det stemmer ikke helt.
Den totale prisen blir 190,000Kr for en MR2 1991mod 2,2Liter med 66,000Km på telleren en. Ferdig registrert som ombygget til Ferrari 348Ts Replica.

Hører at det kansje ikke er så lett å få solgt den bilen i ettertid. Men hvis bilen er en replica vil den kansje være lettere å selge? eller kan det bli et problem? Det er jo snakk om 190,000Kr for en 11År gammen MR2.
Men bilen er jo sykt rå å se på?  

Bilen har 18" felger med 8X18 og 10,5X18 felger.
Tror det var 225/35-18 og 255dekk bak, hvordan er dette å kjøre med?  

Tror dere at biltilsynet vil godkjenne er slik ombygging?

Hva syntes dere om intriøret i en MR2? Jeg har desverre ikke sittet eller prøve kjørt en slik men ser ut som den kansje ser litt "billig" ut invendig er dette tilfelle?
Hva mener dere?

Som sagt i min tidligere post kjører jeg nå BMW Z3.
Hvis dere hadde hatt en Z3 ville dere da ha solgt denne og så kjøpt en MR2? Jeg vil jo sitte igjen med 120,000Kr hvis jeg bytter bil da MR2`en er 120,000Kr rimligere. Eller ville dere rett og slett beholdt Z3`en?

Er det ingen spesielle ting jeg må se etter på en slik bil?
Noe jeg må være ops på?  
Dette er er en targa, pleier de å være tette?

Håper dere kan gi meg noen råd og tips her.

Med vennlig hilsen
Jon Øivind Berntsen

PS: hvis dere vil se på bilene kan dere gå inn på linkene under:

Hvis dere vil se min Z3 kan dere gjøre det på denne linken:
 http://php.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=125069

Toyota MR2 (Ferrari 348ts) finner dere her:
http://www.mobile.de/cgi-bin....rache=2

#521  av Ã˜istein

var og titta på wannabeferrari'n nå
og jeg er veldig enig i at den er sykt rå og se på
:)
mye av interiøret kan du bytte ut, hvis du ikke skulle like det
hvis du kikker på link siden på http://www.ts-ogn.no/
så vil du finne mye fint som kan gjøre bilen litt mer "glam"

mitt targa tak er tett, untagen hvis jeg skulle være så uheldig og spyle rett på vinduet med høytrykk.. men da kommer det vann inn ved vinduet/targa taket, ikke ellers.

min mr2 var sånn nesten strøken noen småting som måtte gjøres, men ellers fin når jeg fikk den
norsk høst/vinter/vår setter sine spor i bilen men det vet du vel sikkert ifra føra

og har bilen du titter på gått 66tusen?
det er 6000km i året. veldig lite. eller er det etter total restaurering?

så hvis jeg hadde blitt stilt i samme situasjon som deg så tror jeg at jeg hadde latt den bilen bli en annen manns eie, for den har 2.2l med 130hk? det vil si at du kan nok finne på å bli kjørt ifra av en sliten golf. hvis det teller noe
og jeg tror siden bilen er en ferrari replika så burde vel antall kjøpere på den bli ytterligere mindre en det det er for mr2'er
som du skriver selv så er bilen dyr
men rå
men gode kjøreegenskaper når du kommer opp i litt fart :)

en mr2 synes jeg ihvertfall ser veldig rå ut originalt og hvis du hadde funnet en mr2 turbo så hadde du kommet deg avgårde opp til 100 på ca 6sek, og da kjører du ifra det meste, hvis det teller da

men i forhold til den z3 som du har med optik pakke og alt så hadde jeg nok beholdt bmw'n
(strøken bil du har)

har vel egentlig skrivd mye av dette før men nå fikk du det om igjen :)

lykke til med bilkjøp
(kanskje prøvd bilen før du kjøper den?, alltid lurt)

#526  av arild

sjekk her for litt info om ferrari kit til mr2:
http://www.btinternet.com/~adefadero/kitcars.htm

Det var et firma i england som solgte sånn kit for ca £1600,-
De het Ishcar eller noe sånn, men ferrari truet med å saksøke dem. (så da måtte kittet være bra!) Så hjemmesiden deres er borte.

Det er forsatt noen som selger disse kittene, med det er i tyskland etter det jeg har hørt.

#528  av MR2turbo

Ser at det er skinn interiør i den MR2'en , og da synes ikke jeg at det ser så veldig "billig" ut.. men som andre sier her så er jeg enig med at 66000km virker mistenkelig lite..

Vet du hvorfor bilen er ombygd, kan det skyldes større karroseri skader?
Skulle jeg ha kjøpt MR2 nå tror jeg at ikke hadde villet kjøpe en 135hk "får i ulveklær", men der er vi jo alle forskjellige..
Jeg forstår godt at noen setter utseende foran motorstørrelse.. Det kan tross alt bli ganske store vedlikeholdskostnader ved å kjøpe en 10 år gammel, hardt kjørt, turbo-bil..

Z3'en din føles nok mye mer som en "ny-bil" i forhold til denne 11 år gamle mr2'en å kjøre, med tanke på clutsj og bremser osv. men mr2'en har vel til gjengjeld bedre kjøre-egenskaper, vil jeg påstå..  

Wannabe Ferrerien vil nok ikke være den letteste å få solgt, men hvis du har god tid når du evt. skal selge igjen, og oppsøker litt steder med bil-interreserte folk så skulle jeg tro at du fant en som ville kjøpe den, for en okey pris..

Jeg ville tatt med det du har av data og bilder av bilen til biltilsynet og hørt hva de sier om å få denne bilen godkjent inn i Norge.. Den må jo ha godkjenninger på forandring av sporvidde mer enn 1,5cm, godkjennig av senking, godkjenning av felger/dekk kombinasjon osv. osv...

PS: jeg ville sjekket VELDIG nøye hvordan ombyggingen er gjort.. Hvordan ser bilen ut bak glassfiberen, er den kappet i? hvis så, er dette gjort forsvarlig?

Hvis du ikke anser deg selv som fagkyndig innen ombygging av bil, så ville jeg fått med en som var det for å se på den.. Bare så du ikke blir lurt..  ???

Lykke til! :)