TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mitsubishi 3000gt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #82255  av spkstrp

noen som har noe gode info sider om mitsu 3000gt eller selv kjørt denne? Vurderer den som den perfekte heltids sportsbil..

- 4wd
- MASSE plass (sikkert noe ala det samme som i sunnyen i alle fall (-bakseteplass) :lol: )
- 3 l v6 :) med forhåpentligvis fin lyd (noen som har hørt denne i aksjon ?)

Utseendemessig er jeg litt i tvil. I det ene øyeblikket er den råtøff, mens den ser kantete og merkelig designet ut fra en annen vinkel...

Er en foreleser på skolen som har en hvit med manuell gir. vurderer å spørre om jeg får sitte på en tur, men det virker så barnslig... :roll: Tror faktisk jeg vi ha den med automat forresten.. comments? :P phlame me
Mye problemer med denne bilen forresten ?

#82262  av chris

finnes to "utgaver" da.. en med vippelykter og en uten. Tror jeg liker best den med vippiser. vippiser er tøft :D
har hørt den i aksjon, er ikke noe pyse det der tror jeg. har 4WS da, som gjør at det kanskje er større vedlikeholdskostnader (og større risiko for at noe dyrt går i stykker).

hadde valgt manuell. sportsbiler skal ha manuell, synes JEG da. (ikke for det, supra automaten er ganske herlig å kjøre med ;))

overall synes jeg 3000GT er en tøff bil. sjelden er den også :) men litt dyr kanskje?

#82263  av spkstrp

tror jeg hadde kjøpt med vippelykter og ja.. det er det den er designet for.. de "påklistra" lysene som kommer senere har jeg ikke mye sansen for..

Dyr? hm.. 250 k for 4wd og 3 liters twinturbo ? synes ikke det er så ille.. Når det er sagt har jeg en følelse av at gamle sportsbiler holder seg i pris mye lengre i norge enn andre plasser.. en 91 modell 3000gt blir jo slengt etter deg for noen tusen dollar i usa..

4ws håper jeg det bare går å fjerne, det går på 300zx ialle fall.. spørs jo hva det koster selvfølgelig..

den testen (som jeg "alltid" refererer til) mellom 300zx, nsx, rx-7 og supra (+3000gt) ble 3000gt kåret til "begynner" bilen (den snilleste)... like greit å skaffe automat da, den kunne jo ikke sammenligne seg med de andre bilene :lol:

#82276  av ST205RR

ble nesten en slik på meg for noen år siden...
er ikke noe expert på 3000GT men mener di hadde vel vippelykter opp til 96 tror jeg

er vel kun modellen 3000GT VR4 som har 4ws

den er nok ikke "treg" fordi om noen slo den på banekjøring

syns den er stilig men stor og tung...

#82303  av Anders gullstein

For det første, for guds skyld kjøp den med en manuelt gir. Automat hører ikke sammen med sportsbiler.

De første utgavene, som forsåvidt heter GTO (tror den ble lansert i 91 eller noe), har vippelykter, mens den senere kom uten. Den krever et skikkelig senkesett og noen solide 18-19" hjul, men etter det så ser den ganske pen ut.
Det er en tung bil dette, så den må nesten ha twin turbo'n for at det skal være noe fres i den. Tror ikke det skal være noe spesielt galt med dem, Mitsubishi har veldig solde biler med god kvalitet på både det mekaniske og materialvalg på interiør (mye bedre enn Toyota synes jeg :wink: ).

Hva med en Galant VR4 fra samme årsklasse da? 4WD og 4WS på de også.

#82315  av spkstrp

Anders gullstein skrev: Hva med en Galant VR4 fra samme årsklasse da? 4WD og 4WS på de også.
Hehe.. det blir liksom ikke helt det samme :mrgreen:

#82317  av spkstrp

kennethx skrev:3000 er en treg bil, ble jo slått av *TO* GT4'er på eikås :lol: :lol: :lol:

bare se her:
http://www.essokickers.com/resultater1.htm
Hehe, ja nemlig! :P Tror ikke jeg hadde giddet å kjøre på eikås med en sånn en engang ;)

#82318  av spkstrp

Dette med automat / ikke automat går på personlig smak, ikke om det er "sportsbil"/ikke sportsbil ;) er kanskje blitt lit lat av meg på mine "eldre" dager hehe :)

Blir det tid for å kjøpe noe ala dette her skal jeg iafall ha prøvd en del forskjellige biler med ting og tang først :)

Er det mange modeller uten twinturbo ? har ikke sett noen til salgs i norge tror jeg. hva yter na en da?

#82338  av Anders gullstein

spkstrp skrev:
Anders gullstein skrev: Hva med en Galant VR4 fra samme årsklasse da? 4WD og 4WS på de også.
Hehe.. det blir liksom ikke helt det samme :mrgreen:
Tja... har da såklart ikke sportsbil utseende, men det er da en fullblods rally bil alá Sunny GT-R. Lurer på om de ikke har noe 200-220 hk orginalt. Er da en firer og ikke en V6'er da :wink:

Er det 6 trinns manuel kasse på disse 3000 GT'ene, isåfall har man ett par gir til å leke seg med hvis en velger en manuel. Skal da være noe bunndrag i denne v6'ern, så en slipper å gire så mye.

Tror det er 210 på den vanlige utgaven av 3000 GT, mens det er 280 hk fullt trimbare på den med twin turbo.
Vedlegg
galant i rally utførelse.jpg
galant i rally utførelse.jpg (41.52 kiB) Vist 1509 ganger
hvit galant med mesh felger.jpg
hvit galant med mesh felger.jpg (25.89 kiB) Vist 1509 ganger

#82344  av spkstrp

Det er sikkert ingen dum bil, men jeg liker følelsen av å kjøre noe litt "tøfft" (sorry mac, men den galanten ser det ut som om bestefar er på tur ;) ) og ikke minst det viktigste i mine øyne (øre) : lyden ! .. må være litt buldrende, potent :D ! trenger ikke være sånn strikk motor ala 4age hvor du må fly på turtallet ;) hehe.. make no mistake about this; jeg digger mr2n, så ingen ta seg nær av meg

#82345  av Anders gullstein

V6 er god lyd.....

hmmm...hadde bare bestefar hatt en slik en så :wink:

#82349  av spkstrp

Anders gullstein skrev:V6 er god lyd.....

hmmm...hadde bare bestefar hatt en slik en så :wink:
Hehe! enig x 2 :) Men jeg er i den oppfattning at de ulike fabrikkene lager forskjellig lyd.. Til og med innenfor samme bilmerke er det gjerne ulik lyd. Godt eksempel er z3'n til svigersa.. er samme rekke sekser som i 520 osv.. så når jeg spurte svigerfar om det var no lyd i bmwn var svaret... "nei ikke no serlig, høres omtrent ut som en familiebil" ... gjett om jeg ble overrasket når jeg fikk høre det maskuline snerret når den starter, og det herlige buldre surgle lyden når man tar laus.. for ikke å snakke om "forvrængningen" som tyter ut av eksosanlegget når man gir litt fri gass Hehe :mrgreen: ikke akkurat samme lyden som i 520.. men det er egentlig ikke eksoslyden som er så fet, jeg mener du kan hive på et monster anlegg på mammas opel corsa, men lyden blir nesten bare styggere i mine øre da... :roll: Jeg ble helt avhengig av å kjøre den bilen jeg hehe.. var nedtur å komme hjem til nissan sunny.. :D (mr2n hadde ikke skilter engang, total nedtur :P )

#82359  av Anders gullstein

Ja, sant. Det er klart litt forskjell i en rekkesekser og en V6. En kompis av meg har en Mazda 626 med V6, mens far hans har en 90 mod. Camry V6. Nesten grommere lyd i Toyota'n :wink: . BMW har god 6'er lyd. Rett eksos til bilen har en del å si på lyden.