TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ingen kjøring for meg pÃ¥ VÃ¥ler...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#440  av mk1 black limited

Var akkurat innom 200SX-OGN -siden, og fikk se at det var krav om max 90dB støynivå fra bilen hvis man skulle kjøre på banen...:-( Ergo blir det ingen kjøring på meg, hadde 94dB ved siste måling. Regner med at det er flere enn meg som kommer til å ha dette problemet?

Synes det er merkelig at det er så lavt som 94dB, det var høyere sist jeg var der.

#441  av CelicaTurbo

90dp høres veldig lavt ut men såvidt jeg har forstått er det et krav som stilles for at de skal få leie banen.. jeg tviler egentlig på at de måler så alt for nøye og om det blir litt for høyt snur de litt på mikrofonen slik at tallet blir ok.. men, kanskje ikke noe du bør satse på at de er "snill" akkurat..

dumt du ikke kan kjøre da, og jeg tror nok at du ikke blir den eneste som vil få problemer med å møte 90dp kravet men det er lite 200sx-ogn kan gjøre med det ihvertfall..   ???

#444  av MR2turbo

Hvis de er nøye på det, er det ingen vits for meg å betale for kjøring heller... :(
Får man igjen pengene hvis man har betalt og det viser seg at bilen bråker for mye?

#445  av henningl

Bare møt opp dere.. dersom dere ikke vet at bilene bråker noe sinnsykt så. Rake rør kan vi nok ikke godta :) Vi må gå ut med grensen pga at det er det vålerbanen har fått som grense.. regner med at dersom dere er på grensen så tar vi ett steg bakover eller noe..   ;)  Men selvfølgelig: bråker bilene sånn at det er ingen tvil at dere er over 90db må vi nok nekte dere..

I og med at vi kun tar inn et begrenset antall biler til banekjøring, så vet jeg ikke helt om vi kan love pengene tilbake dersom dere bryter grensen. Vi kalkulerer jo med ingen fortjeneste på banekjøringen, og det betyr jo at dersom vi må betale tilbake så vil vi gå med tap. Kan ikke love noe altså, men hvis dere tenker realistisk så er det nok mulig å få igjen penger dersom grunnen er fornuftig.. tror ikke vi har problemer med å skaffe folk til å kjøre på banen istedenfor dere :)

Men som sagt: tviler dere får noen problemer med støyen.