TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan lage falske skilt?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #81443  av Kjakan

Hei

Lurer på om noen har idè til hvordan jeg kan lage et falskt skilt lettvint?
Noen erfaringer? Kan selvfølgelig lime på et papirark, men man kan ikke stole 100% på at det blir sittende da :wink:

#81444  av kennethx

Dette høres ut som en kriminell handling, og jeg vil fraråde deg å gjøre noe slikt. Det faller vel inn under paragrafen dokumentforfalskning? Ganske seriøse fengselsstraffer.

#81448  av blixern

3000,- kr i bot for å kjøre med utgåtte prøveskilt, å i hverstefall dokumentforfarlskning, å lage egne skilt høres MYE værre ut........!

Vil nesten påstå at det er bedre å kjøre uten skilt enn med falsk.

#81450  av memo

er bedre å kjøre uten skilt ja...

dokumentforfalskning har vel en strafferamme på....fengsel?

#81457  av sleeper

hvorfor skal du ha andre skilter???

vet at mange går til skiltmakere? og lager nye for og få de i små str. men det svir hvis du blir tatt for det!

#81464  av Kjakan

Har allerede kjørt ganske mye uten skilt, men problemet med det er at det er et blikkfang uten like. Når jeg møter politiet er de på meg med engang. Derfor hadde det vært fint med synlige skilt på bilen, for da minsker faren for å bli stoppet drastisk.
Vet at boten er dyr, men hadde ikke tenkt å bruke dem på fast basis.
Bare så det er klart - jeg skal ikke stjele biler :wink:

#81471  av Azrael

Hvor dum er du som i det hele tatt tenker på noe sånt. Tenk om du kjører på noen, for ikke å snakke om hvis du kjører ihjel noen. Har du forsikring??????? :evil:
Har du ikke råd til å ha skilter på bilen kan du like gjerne parkere bilen og bruke apostlenes hester!!!!!

#81472  av Azrael

Hvor dum er du som i det hele tatt tenker på noe sånt. Tenk om du kjører på noen, for ikke å snakke om hvis du kjører ihjel noen. Har du forsikring??????? :evil:
Har du ikke råd til å ha skilter på bilen kan du like gjerne parkere bilen og bruke apostlenes hester!!!!!

#81473  av sleeper

Kjakan skrev:Har allerede kjørt ganske mye uten skilt, men problemet med det er at det er et blikkfang uten like. Når jeg møter politiet er de på meg med engang. Derfor hadde det vært fint med synlige skilt på bilen, for da minsker faren for å bli stoppet drastisk.
Vet at boten er dyr, men hadde ikke tenkt å bruke dem på fast basis.
Bare så det er klart - jeg skal ikke stjele biler :wink:
hvorfor har du ikke skilter da???

#81474  av memo

lurer jeg og på..

og det er ikke snakk om bot, jeg mener det er fengselsstraff for å forfalske offentlige dokumenter..

#81475  av Kjakan

Nå var det visst en liten hissigpropp som misforstod. Jeg mente at jeg HAR skilter, men jeg har ofte kjørt uten skilt foran. Dvs at jeg selvsagt har forsikring!

#81477  av kennethx

Hvor har det blitt av skiltene dine da? Og hvorfor skal du ha, quote "falske", skilt som du sier?

#81478  av mr.two

Kjakan skrev:Nå var det visst en liten hissigpropp som misforstod. Jeg mente at jeg HAR skilter, men jeg har ofte kjørt uten skilt foran. Dvs at jeg selvsagt har forsikring!
Hva skal du med et falskt skilt foran når du har et bak ? Eller har du kanskje ødelagt det fremme og trenger nytt ? Har kjørt uten skilt foran i 2 år uten å få forelegg, og har enda ikke opplevd situasjoner som har ført til at jeg har vurdert å sette det på igjen.

#81479  av Kjakan

mr.two skrev: Hva skal du med et falskt skilt foran når du har et bak ? Eller har du kanskje ødelagt det fremme og trenger nytt ? Har kjørt uten skilt foran i 2 år uten å få forelegg, og har enda ikke opplevd situasjoner som har ført til at jeg har vurdert å sette det på igjen.
Vel, det er kjekt å ha når jeg skal gjennom bomringer og fotobokser.
Politiet i kommunen her er ganske aggressive, skjønner du. Blitt truet flere ganger, og føler at jeg neste gang vil få bot. Tilfeldigheter har gjort at jeg nærmest er på fornavn med endel politimenn selv om jeg ikke er noen notorisk grisekjører.

#81480  av Kjakan

kennethx skrev:Hvor har det blitt av skiltene dine da? Og hvorfor skal du ha, quote "falske", skilt som du sier?
Har skilt på bilen for øyeblikket, da den står på bukk :wink:
Som sagt, kjekt å ha.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7