TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rød Celica T-sport (skada)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #81158  av ST182

Henta dama når hun var ferdig på jobben på Mosseporten istad, og der så jeg en rød T-sport som hadde fått en stygg flenge i venstre hjørne forran...

Hørte noe om at celicaen hadde fått et lite møte med en opel som kutta svingen litt inne på parkeringa der. SkrOpel`n hadde visst knekt forstillinga i sammenstøtet....

Var det T-sporten din Kai-magne?
:(

Kenneth

#81338  av kaimagne

Jada, det var min det vettu... :( Har ikke giddi å skrive noe om det før nå, er rimelig deppa...

Faen også! Hvor stor er sjansen for at det blir skyld-deling hos forsikringsselskapet når:

1. Det skjedde på en parkeringsplass
2. Begge har forsikring hos Gjensidige NOR

Større sjanse enn at Exeter skal vinne mot Manchester United, vil jeg tro...men det KAN jo skje...

Det som er skadet er venstre skjerm (må byttes), panser (kan muligens rettes opp), "støtfanger" i plast pluss frontleppa. I tillegg må nok frontlykta byttes, selv om den fungerte med både blink og nærlys/fjernlys. Sprederen inni fangeren var borte. Og så er det sikkert plastdeler for en haug med tusenlapper som skal byttes i tillegg. Dekket må også byttes, siden deler fra skjermen har skåret det opp i siden.
Så litt under og over, men kan ikke se at selve chassiset er skadet, jeg traff akkurat på kanten med skjermen, så den har nok tatt av for det aller aller meste av kreftene. Hadde ikke mer enn 10 km/t da vi smalt sammen, og hadde det ikke vært for 60-profil på dekkene og våt grus på asfalten, så hadde jeg nok klart å svinge unna han nissen som kom i mot.

Som du sier, jeg klarte å kræsje av han et hjul da, så han måtte nok ha hjelp av Viking for å komme seg avgårde. Selv dro jeg tvert til Rygge flystasjon og henta min vinterstallede MK6 Celica, så nå er den i bruk igjen. Godt den ikke var solgt da... Aldri så gæli at det ikke er godt for noe.

Nå står T-Sporten hos Toyota Moss, håper de får taksert den i løpet av morgendagen, og at skadene ikke er alt for omfattende. Er usikker på om jeg tar det på kasko (hvis det blir skyld-deling) eller om jeg betaler det sjøl.

Tok et bilde med mobilen, men det ble så dårlig kvalitet, så jeg skal heller ta noen bedre i morgen og legge ut.

:evil:

#81339  av kaimagne

Forresten, er det andre vitner enn meg som kan bekrefte at han kutta svingen, og på andre måter støtte min sak, så tar jeg gjerne mot telefonnummer!! :D

km

#81342  av ST182

Sender deg en PM imorgen, mulig at en kollega av dama så hele opptrinnet.
Hun skal ringe han i morgen.

Kenneth

#81351  av Dalan

Synd kai-magne! :(
HÃ¥per det ordner seg til det beste da :)

Var en nisse som holdt på å ta bilen min på Mosseporten i sommer å.. :x
Var såvidt jeg fikk styra unna han der han så fint og freidig kom imot meg rundt svingen

#81395  av GT4 CS

Tragisk og høre. Får håpe det ordner seg på best mulig måte for deg.

#81400  av kaimagne

Et lite bilde, det var for mørkt til å ta noen bedre i morges så dette mobilbildet får duge. Bilen er i hvertfall levert Toyota, og skadeavdelingen jobber med takst på den.

*sukk* Trist syn... :cry:

Kai Magne
Vedlegg
...
...
Bilde000.jpg (23.7 kiB) Vist 1781 ganger

#81529  av Tor

AuuuuDa, så mye verre ut en jeg hadde trodd, det der må være mere enn en Opel som kutta sving da, eller er Opelen hard i skalle :)

#81568  av kaimagne

Grunnen til at det ser så jævlig ut, er at det er skjermen som har tatt mesteparten av støyten, noe som forsåvidt er like fint. Jeg kjørte selv bilen flere kilometer til Toyota Moss, og hverken dører, vindu eller forstilling virker skadet. Døra går fint igjen, vinduet tetter ved lista, og bilen dro hverken hit eller dit da jeg kjørte, så forhåpentligvis er det ingen chassis-skader eller forstillingsskader.

Men jeg lurer på hvordan den Corsa'n mista fremhjulet, uten at jeg har vært borti med annet enn skjermen... :?

#81570  av ST182

kaimagne skrev: Jeg kjørte selv bilen flere kilometer til Toyota Moss, og hverken dører, vindu eller forstilling virker skadet. Døra går fint igjen, vinduet tetter ved lista, og bilen dro hverken hit eller dit da jeg kjørte, så forhåpentligvis er det ingen chassis-skader eller forstillingsskader.
Det låter jo positivt da, (at det ikke er noen ramme-skader mener jeg) ellers hadde det jo kosta en del mer.
kaimagne skrev:Men jeg lurer på hvordan den Corsa'n mista fremhjulet, uten at jeg har vært borti med annet enn skjermen... :?
Hehe Etter det jeg hørte, så var vel den Corsa`n et gammalt vrak fra før?
Skulle vel ikke så mye til før den datt fra hverandre.. hehe.
Han i corsa`n MÅ jo nesten hatt en del høyere hastighet en deg vel? for å flerre opp skjermen så voldsomt og i tillegg rive av sitt eget hjul?

kenneth

#81603  av Gjertsen

kaimagne skrev:
Faen også! Hvor stor er sjansen for at det blir skyld-deling hos forsikringsselskapet når:

2. Begge har forsikring hos Gjensidige NOR
Der har du svaret på delt skyld.
Hadde du eller den andre hatt forsikkring i ett annet firma ville han andre fått all skyld.

gjensidige får dobbelt inn dem nå vettøh...

bank han som kjørte på deg som takk for at jeg mista bonus :twisted:

#81633  av kaimagne

ST182 skrev:Hehe Etter det jeg hørte, så var vel den Corsa`n et gammalt vrak fra før?
Skulle vel ikke så mye til før den datt fra hverandre.. hehe.
Han i corsa`n MÅ jo nesten hatt en del høyere hastighet en deg vel? for å flerre opp skjermen så voldsomt og i tillegg rive av sitt eget hjul?

kenneth
Den var ikke noe glis nei. Når det gjelder farten til Corsa'n, så var ikke den høyere enn min fart ved impact.
Det jeg tror har skjedd, etterhvert som jeg har tenkt på det, er at bilen hans ble dytta litt sidelengs, og på den måten har sannsynligvis drivakselen glidd ut fra diffen og hjulet har falt av. Mest trolig, siden jeg så bak hjulet og inn på selve diffen og der akselen skal gå inn.

Kai Magne

#81634  av kaimagne

ST182 skrev:Sender deg en PM imorgen, mulig at en kollega av dama så hele opptrinnet.
Hun skal ringe han i morgen.

Kenneth
Det ble ikke noe vitne av denne, men grunnen til at jeg kjørte på baksida av Mosseporten, var at jeg fulgte etter en AT200, som er sølvfarget og stylet med svarte dekaler. Han er ikke registrert her, på tross av flere oppfordringer fra meg :) men han så smellen i speilet på bilen sin da han parkerte, og så også hvordan bilene var "parkert" etter smellen, og stiller opp som vitne på at han også synes den bilen kutta svingen mye.
Om det har noe å si, vet jeg ikke, men det kommer i hvertfall ikke til å skade meg å føre det på!

*krysse fingre*

Han med Corsa'n hadde ikke kasko, så det kan jo bli dyrt for han da, hvis det ender med at han får skylda... "Like I give a shit and stuff about that..." :mrgreen:

Men sånn mentalt er jeg forberedt på deling, så får alt annet bli en hyggelig overraskelse. :)

#81757  av kaimagne

Har regna ut at hvis jeg tar det på kasko'n, så kommer tapet til å bli 32500 kr før jeg er oppe på 75% igjen (er på 60% pr nå). Lurer på hvilken sum Gjensidige NOR kommer med, de er noen sleipe jækler når det gjelder det der med beregning. De beregner tapet kun frem til du er oppe på samme bonus-nivå, ikke tapet man også har etter at man har kommet på samme nivå som det man hadde før skaden.

Tipper det uansett blir uaktuelt å ta det på kaskoen med den prisen der, så da må man heller skrive overtidstimer med gaffel i den nærmeste fremtid, så man har noe å leve av...
Har jo noen overtidstimer jeg kunne fått utbetalt også... Hmm, blir uansett dyrt dette her...

Det KAN da ikke koste over 30.000 å få fiksa det der? Jeg skifta jo halve rævva på en 99-Corolla stasjonsvogn for 20.000 kr, og den var betydelig deformert.

Kai Magne

#93306  av kaimagne

Da er det vel på tide med en liten oppdatering.

Dama til ST182 her på forumet var vitne til hvordan bilen min sto parkert, da hun hadde luftepause på baksida av Mosseporten.

Begge vitnene jeg satte opp, ble tilskrevet av forsikringsselskapet, og bedt om å tegne en skisse av hvordan det så ut. Det er gjort.
Jeg ble også bedt av saksbehandler i Gjensidig om å ta et par bilder som tillegg til min forklaring med skisser og kart. Se bildet nedenfor.

I forrige uke ringte jeg for å høre om hvordan saken lå an, og da hadde plutselig han andre fått melding om at han sannsynligvis lå an til å få all skyld. Da bestemmer han seg for å fremskaffe vitne han også, så saken var på vent til vitnet der hadde levert samme type forklaring.

Noget overrasket ble jeg, og fikk tenkt litt klarere i helga og undersøkt advokathjelpen jeg har gjennom NAF. For 375 kroner i egenandel så har jeg full juridisk hjelp i eventuelle saker. Genialt. :)

Ringte nå til saksbehandleren i Gjensidige igjen, for å høre hvordan saken lå an. Fortalte han at jeg hadde vært i kontakt med juridisk avdeling i NAF, og at jeg mente at det virker meeeeget suspekt å komme med vitne til saken så lenge i etterkant av skaden, spesielt på et slikt tidspunkt der han blir fortalt at han sannsynligvis får all skyld.

Saksbehandleren i Gjensidige kunne da fortelle at det er sjåføren av bergingsbilen som er vitnet, og at det eneste som han eventuelt kan gjøre noe med, er å bekrefte plasseringen av bilen.

Saksbehandleren sa at han tvilte på at den forklaringa kom til å gi noen forandring på saken som hadde betydning for utfallet av skyldfordeling, og at slik det så ut nå, så hadde motparten 100% skyld i dette, all den tid han har så god plass på sin høyre side, og ved å ligge lenger ut til høyre, ville ha unngått denne ulykken.

Regner med forklaringen kommer i løpet av uken. Skal bli helt greit å bli ferdig med den saken her... :evil:

(jeg er bil A på bildet)
Vedlegg
bilder fra Mosseporten.jpg
bilder fra Mosseporten.jpg (52.71 kiB) Vist 1593 ganger