TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sure biltilsynet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #7006  av CelicaTurbo

Vel, var meg en tur til trafikkstasjonen i dag, tok meg selv i nakken og tenkte jeg måtte fikse meg et mindre skilt siden det jeg har er allt for stort og passer ikke i skiltrammen. Det står derfor på skrå.. Vel, først kom en fyr ut og sa "dette må vel la seg gjøre" og så ropte han på en eldre fyr som kom og sa "men det fungerer jo bra dette", kan tro hva som skjedde videre da :? Når jeg spurte om ikke åpningen i regelverket for "amerikanske skilt" ikke var grunnet i at mange amerikanske biler har for små skiltrammer så ville han ikke svare på det..

vel vel, er det rart folk er sure på de folka der? Skal til Fredrikstad om noen uker, jeg får håpe de er litt lettere å ha med å gjøre der :(

#7020  av tahustvedt

Han likte vel ikke at han fikk noe å gjøre. Det er vanskelg nok at han ble revet bort fra kaffekoppen, tenker jeg. :)

Tor Arne

#7027  av CelicaTurbo

Det så ikke ut som om han hadde så veldig mye å gjøre nei.. kom luntende ut i et bedagelig tempo og når han var ferdig med meg gikk han 10m unna og glante på et infoskilt, og der stod han fremdeles når jeg rullet vekk :?

#7028  av jumbo

Dette belyser egentlig et svært utbredt problem: Mennesker som kommer i posisjoner hvor de har mer makt enn de er i nærheten av å takle.

Ikke-intensjonell innflytelse er noe av det jeg har mest problemer med å forholde meg til av alt!

#7031  av Christian

Det er jo en kjensgjerning at det norske biltilsynet er tragisk :?

#7036  av Amund

Var det i Bergen du var på tilsynet? har hørt at de skal vere de verste i landet! :evil: Pleier å reise til Knarvik eller voss... de er greiere der, stort sett i vert fall...

#7039  av erling

Du SKAL ha lite skilt bak på din. Spør hvem som er ansvarlig for slikt, og de skal ikke kunne si noe på det. Hvis de gjør det spør du etter hans overordnede, og tar det opp med ham. Far min jobber på tilsynet her i Haugesund, og det er liten tvil om at din bil kvalifiserer til lite skilt bak.

#7040  av Amund

Foresten, det burde vel vere muligt å få lite skilt framme på en mk1? det store skiltet dekker jo hele luftinntaket til radiator.... Går det kanskje å prøve på noe om overoppheting pga for lite luft til radiator?

#7041  av bose

Åssen er det med lite skilt foran på Mk1? Brodern fikk ikke lov.Han bor i Egersund, er de litt snillere i Tønsberg?

#7046  av jumbo

Amund skrev:Går det kanskje å prøve på noe om overoppheting pga for lite luft til radiator?
Jeg har tenkt å prøve akkurat det når jeg en gang i fremtiden får byttet front på min mkII. Fronten jeg skal ha blir tettet fullstendig av et stort skilt...

Har ikke noe tro på at det går, men jeg skal da gidde å prøve hvertfall!

#7055  av chris

De er helt håpløse, i likhet med resten av byråkratene i dette landet.. frister en til å flytte utenlands...

#7082  av CelicaTurbo

problemer er jo at denne gangen var det en overordnet som stoppet hele greien, hadde det ikke vært for at han kom så hadde førstemann godtatt nytt skilt han. Kanskje jeg skal dra til Haugesund å prøve? Men Knarvik er jo vesentlig nærmere da.. :) Men, tenker jeg prøver Fredrikstad når jeg skal dit, og deretter Knarvik eller kanskje Haugesund om det blir noe møte nedi rogalands-traktene mot sommeren :)

#7104  av erling

Synes det høres helt banalt ut det der jeg. Blir som å nekte en 50-åring med legitimasjon å kjøpe øl... :shock::shock:

#7112  av Erlend

Eneste som hjelper er å stå på sitt, så gir de seg til slutt! Et sted i landet MÅ det finnes noen som vet reglementet eller gir deg litt slack...

#7146  av CelicaTurbo

satser på å få det i orden et annet sted for slik det ser ut nå ser det jo ut som om jeg har stjålet skiltet.. usynlig fra avstand men ganske så tydelig på kort avstand.. :?