TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diskusjon

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6674  av bose

Jeg hadde en bil-diskusjon igår med folk som ikke hadde peiling i det hele tatt. De mente Toyota Mr2 var no japse-drit som bare gikk i stykker.Oxo mente de jeg ikke hadde sjangs mot MB C180 ( :lol: ) "Den gjør 0-100 på 5s" En annen kar har Chrysler Stratus , han mente oxo det samme " Når man gir bånn gass med Chryslern ,sitter man skikkelig trykkt opp i setet".
Det er skikkelig kjedelig å diskutere bil med folk som ikkke har peiling. :( De troode oxo at Mr2`n min var herpa siden jeg ikke hadde bensin på tanken!

#6679  av CelicaTurbo

MB C180 og en Stratus? hehehehehehe :D

Få deg noe bensin på tanken du og få de til å måte opp med familie-sledene sine :)

#6685  av MR2turbo

he he.. Møter og stadig folk som mener at det ikke finnes alternativer til de store familie-sledene sine :mrgreen:

Bare fortell dem at de nok en dag kommer til å finne veien ut av den lille familiebil-fantasiverdenen de lever i :lol:
Og finner ut at det faktisk finnes artige biler og... :D :D

#6687  av Bjørni

gamlingene har Stratus som jeg har kjørt en del, men jeg lover deg en markant forskjell.

#6689  av chris

markant er vel mildt sagt.. V6'ern blir jo parkert av en mr2... Men jeg ble frakjørt av en "familiebil-slede" i går da.. Audi med 4.2l V8.. over 400 gamper i den............ :evil:

Måtte få tilbake selvsikkerheten med å dra en Audi TT i Trondheim etterpå. Han ble så sur at han kom opp på siden i et lyskryss og viste finger... :twisted: :twisted:

#6690  av jumbo

Sikker på at han ikke ble sur fordi du grisekjørte, da? :D

Uansett - vi velger jo selvsagt å tro han ble sur pga at han ble frakjørt! :twisted:

Brrr. Kaldt nok å stå ute å skru bil hele dagen - savner virkelig fast, innendørs verkstedplass nå for tida!

#6691  av tahustvedt

Nyere biler er så utrolig lite imponerende! Leste Autofil i går... Peugeot 406 med 205 Hk gjør 0-100 på 7,7 sekunder. Patetisk! Hyundai Coupe med 167Hk gjorde 0-100 på over 8sek.

Jeg er så drittlei "bønder" som syns det er tøft med Volvo V70 turbo. "Rå bil"... jadda! :roll:

Tor Arne

#6692  av jumbo

De er litt "feilkalibrert", ja! :P

I tillegg har vel snittvekt på biler av sammenlignbar kategori økt i løpet av de siste årene på grunn av økt kollisjonsstyrke? Dette forklarer vel i hvertfall noe av den litt beskjedne ytelsen pr. gamp...

#6695  av tahustvedt

Det har nok noe med det å gjøre, ja. Jeg er ganske imponert av at Ferrari F40 bare veier 1100Kg, og at McLaren F1 bare veier 1200Kg. :)

Man kan lure på hvor mye sprekere bilen blir hvis man klarer å fjerne 100Kg?! Det er vel ganske mye vekt i bjelkene i dørene, og i støtfangerene har jeg hørt. Minst 50Kg bare der. Hadde vært kult med kullfibertak i stedet for glass. For ikke å snakke om det avsindig tunge motordekselet og panseret.

Jeg har en kompis med en 150hk 4x4 Opel Calibra og han er overbevist om at 4x4 er alt! :D

Forøvrig så går kanskje jeg under gategorien "bønder" selv da jeg ikke akkurat bor i byen, men det finnes vel bønder med smak også. ;)

Tor Arne

#6696  av jumbo

tahustvedt skrev:Det har nok noe med det å gjøre, ja. Jeg er ganske imponert av at Ferrari F40 bare veier 1100Kg, og at McLaren F1 bare veier 1200Kg. :)
Vel, spørs om ikke dette har VELDIG mye å gjøre med at disse bilen stort sett ikke består av godt, gammeldags stål i det hele tatt :mrgreen:

Jeg har lurt på å bytte ut alt stålet i bilen min med karbon og kevlar. Noen som vet om det er dyrt?

PS: :P :P :P :P :P :P :P :P :P

#6698  av tahustvedt

Det er likevel imponerende når man tenker på at de fleste andre superbiler veier 1600-1700Kg. :) Bortsett fra MR2 da som veier ca. 1200. ;)

Tor Arne
 #6700  av Bjørn MK1

Lest for noen år siden i et engelsk bil blad som het Cars and Conversions, at en tomellfinger regel er at at for hver 10kg man fjernet "fikk" man to hester. Altså hvis man letter en bil 100kg så tilsvarer det å få 20hk til. Sikkert ikke en eksakt vitenskap, men kanskje en pekepinne.
Mvh Bjørn

#6701  av @lpher

tahustvedt skrev: Hadde vært kult med kullfibertak i stedet for glass. For ikke å snakke om det avsindig tunge motordekselet og panseret.

Tor Arne
Hmmm....tja dere har jo ikke alu. tak og panser dere nei? ;-)

@lpher
Med sin 1640kg tunge Supra TT

#6702  av @lpher

chris skrev:markant er vel mildt sagt.. V6'ern blir jo parkert av en mr2... Men jeg ble frakjørt av en "familiebil-slede" i går da.. Audi med 4.2l V8.. over 400 gamper i den............ :evil:

Måtte få tilbake selvsikkerheten med å dra en Audi TT i Trondheim etterpå. Han ble så sur at han kom opp på siden i et lyskryss og viste finger... :twisted: :twisted:

Audi TT? ...er ikke det frisørutgaven av bobla det da? -)

Foresten den 4.2 audin....hadde ikke hatt nubbsjangs mot deg...
fks. bortgjennom børsabergene ;-)

@lpher
Som ikke synes Chris har noe å skjemmes for ;-)

#6704  av Erlend

Audi TT ja... Dro en sånn i militæret med en Toyota Hiace fra 1988 :lol:
Jeg har lest at 0-100 tida på MR2 Mk2 ligger på 8 sekunder, noen som har andre erfaringer? Planen er at når jeg får MR2, så skal jeg ikke slutte å modifisere bilen før jeg kan flise alle Audier og BMWer som finnes der ute, først da er jeg fornøyd! Muligens jeg må se bort fra RS6 og M3 da... Men da snakker vi om SERIØS prisforskjell også.

Og husk! MR2 tar *alle* familiesleder i svingene uansett, pga midtmontert motor og bakhjulstrekk!! Japanese Power!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7