TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VerkstedhÃ¥bdbøker og lignende

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6493  av jumbo

Hmm. Hva finnes av bokverk/manualer til mkII, og ikke minst - hvor får jeg tak i dem?

#6531  av Erlend

Hørt at den store grønne bibelen er uunnværlig! Jeg kunne tenkt meg den siste boka der, "MR2 takes on the competition"... God lesning hele vinteren igjennom :D

#6540  av jumbo

Per: Onlineversjonen er kjente saker, dette var et hett tema for en liten stund siden. Jeg har til og med lagt ut en zippet versjon til offline bruk på serveren min :D

Bjørn: Jeg hadde tenkt meg bøker om skikkelig bil jeg da, ikke en hvem som helst bimmer... :P :P :P Takk for tipset, skal sjekke det i kveld!

Spørsmål ang. BGB: Er papirutgaven av denne mer detaljert enn onlineversjonen? Synes egentlig de innscannede bildene ikke sier meg mer enn høyst nødvendig. Mulig det blir noe annet med en skikkelig bok med bedre kvalitet på skjemaene, men litt utfyllende tekst hadde uansett ikke vært å forakte...

#6569  av RumpShaker

jumbo skrev:Spørsmål ang. BGB: Er papirutgaven av denne mer detaljert enn onlineversjonen? Synes egentlig de innscannede bildene ikke sier meg mer enn høyst nødvendig. Mulig det blir noe annet med en skikkelig bok med bedre kvalitet på skjemaene, men litt utfyllende tekst hadde uansett ikke vært å forakte...
Hei!

Eg kjøpte i høst dei originale verkstedbøkene fra TOYOTA, og må si at det er STOORE forskjeller fra den versjonen som er lagt ut på nettet! Online versjonen omfatter nemlig KUN us-versjonene...
Det er totalt 8 bind eg kjøpte(4 på karosseri, 2 på elektrisk og 2 på motor som dekker alle revisjoner av mkII, inkludert motor-revisjoner!) til en pris av ca 1400 buckaroos! MEN har du først bøkene, vil du ALDRI gi slipp på dei!!!! Eg har funne ut at å skru litt på MR'en med bøker, går som en drøm!

PS: Skal finne fram delenummerene på alle bøkene og legge dei ut på forumet så fort som mulig, slik at alle andre kan skru uten å slite av ALT håret!! :lol: :lol: :lol:

#6570  av jumbo

Det hadde vært finfint. Er bindene inndelt i revisjoner på noen måte, eller må jeg ha alle 8 for å deke alt på min 92-modell?

#6571  av RumpShaker

I 1990 kom hovedbøkene om karosseri, motor og elektrisk. Ved hver revisjon kom "supplement" til disse hovedbøkene. I revisjonsbøkene er det tatt med alle oppgraderinger i revisjonen, og en del ting som TOYOTA mente var viktige ting dei hadde utelatt i hovedbøkene... Eg anbefaler derfor å kjøpe alle bøkene! Eg har '92 modell sjøl, og har hatt god nytte av alle bøkene!!!

#6583  av Erlend

Kjempeflott om du legger ut nummerne på bøkene, er helt sikker på at alle kommer til å sette stor pris på det!

#6591  av jumbo

Vel, for min del tror jeg gode verkstedhåndbøker/rep. manuals er et must. Rent utover at jeg klarer å skru løs en skrue (og med litt flaks få den på igjen også), er jeg rimelig analfabet på ting som er i nærheten av å kunne kalles hardware. :roll:

Blir bøker på meg, ja!

#6594  av MR2turbo

Jeg tenkte lenge på å kjøpe de bøkene, men så ble det liksom aldri sånn.. Så nå etter hvert har jeg funnet ut at jeg klarer meg lenge med basic kunnskap og litt bilder fra online versjonen..
Så dersom du har en god bit teknisk innsikt og sundt bondevett så er jo det meste overkommelig på mr2'en :)

Det var min mening, da.. :wink:

#6602  av chris

Er flere som er analfabet når det gjelder hardware på bil gitt... så må nok skaffe meg bøkene jeg også :D

#6605  av jumbo

MR2turbo skrev:Så dersom du har en god bit teknisk innsikt og sundt bondevett så er jo det meste overkommelig på mr2'en :)
Dette er nok helt riktig. Problemet var dette med "en god bit teknisk innsikt" og "sundt bondevett" da... :mrgreen:

For min del har jeg plenty sundt bondevett, forutsatt at du med "sundt" mener "ødelagt" :P

#6606  av chris

Den kan jeg også støtte meg på, jumbo. Null teknisk innsikt, og ødelagt bondevett :D

#6611  av MR2turbo

ja, vi har vel alle ulik bakgrunn.. Noen er jo alltid mere klåfingra når det kommer til skruer og muttre enn andre.. så da blir vel erfaringa deretter og, ja :mrgreen:

Når enkelte her på forumet f.eks. diskuterer datatekniske saker o.l. sitter jeg der som et stort :?: hehe..

Men det er jo bra så kan vi jo hjelpe hverandre :D