TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig pÃ¥ veien med lappen igjen :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #75458  av MR2turbo

ah måtte bare få det ut ;) fikk lappen igjen i går... etter 6 måneder, uten... Traff på en svært lite hyggelig politimann i sommer, på vei fra Artic circle til ts-ogn treffet i Arendal, som turna helt på grunn av at jeg passerte han i venstre felt på E6 4-felts veien ved Kolbotn...

Litt utdrag av hva som skjedde...

Jeg ble målt til over 103km/t i 80'n og selvsagt bare henla de det p.g.a. bevisets stilling, men kjørte på med Uaktsom kjøring mot meg...
sitat "føreren av sportsbilen utførte flere svært aggresive og hensynsløse forbikjøringer" som i realiteten var forbikjøring av tre biler på en 4-felts motorvei klokka 11 om kvelden....

Var i rettsak ang. beslag av førerkortet og retten kom fram til at det ikke engang var skjellig grunn til mistanke om uakstsomhet. Fikk endel advokatutg. Det var da enda godt jeg vant tenkte, jeg... men etter et par dager hadde politiet anket dommen og nye advokatutgifter ventet...
Jeg tapte i Lagmannsretten på grunnlag av feil fakta-opplysninger... det stod b.la. i kjennelsen at jeg kom inn på vei med møtende traffikk, noe som overhodet ikke stemmer... men hadde ikke mulighet til å anke til høyesterett da det ikke var gjort noen juridiske feil... :?

men men... det endte med at de kalte meg inn til en ny rettsaksrunde i Oslo byrett, for å avgjøre straffesaken, men dette hadde kosta meg ytteligere over 10000kr bare i advokat, + reise osv... så hadde jeg ikke jo i realiteten tapt enten jeg vant eller ikke... Men er ganske overbevist om at jeg kunne ha vunnet...
Så jeg ble tvunget til å bar godta aktors forslag til dom.
Pruta ned "lappen tiden" til 6 mnd. og fikk 4000kr i bot...

aaaaahhhh! godt at det er over nå!!! :D

Samtidig ser man i nyhetene at de ikke har penger til å drive politivirksomheten sin... :evil:

Blir forbanna av sånn, jeg....

#75459  av spkstrp

hm.. bra du har fått tilbake lappen da det er nok deilig :) Ikke vær for hard med høyrefoten nå da :)

Og glem den rettsaken så fort som mulig... noe det virker som om du er i gang med allerede :)

#75462  av erling

Se der ja. :D Nå kan du endelig kjøre T3en igjen.. :wink: :wink:

KjempeKjekt! Bilde

#75464  av kennethx

Snut er ut! :evil: :evil: :evil:

Gratulere mer lappen tilbake da :twisted: :twisted: :twisted:

#75468  av AndreasH

OK gutter: Sjekk speilene ofte og ikke tvihold på ideal sporet! :P

Velkommen tilbake på banen Markus! :wink:

#75469  av GT4 CS

Synd enkelte smultring spisende onkler ødelegger for så mange. Grattis med lappen igjen 8)
 #75471  av Maverick

Synd at penger, eller mangel på sådan, skal ødelegge for rettssikkerheten til Ola Nordmann. Blir provosert for det du sier, og hadde det vært opp til meg skulle vi satt i gang innsamlingsaksjon her på forumet for å få deg frikjent .. Men, uansett, gratulerer med lappen tilbake. Kanskje satse på å ha den ei stund nå da? :) Grattis!

#75477  av chris

Er det rart folk er forbanna på purken? De jævlene må snart lære seg å prioritere saker...

#75491  av Christian

Det er synd det skal være slik ja. Gratulerer med lappen igjen :)

#75495  av cameleon

Var godt å høre dette markus. Trist med de forferdelige utgiftene du fikk. Kunne sikkert ha fått mye for de pengene der. Men det var jo tøft av deg at du ikke ga deg. Slik setter man seg i respekt av :wink:

Synd at det skal være slik at visse personer som jobber i politiyrker må "vise" at de er politi :?

#75500  av Lady_in_MR2

Flott da markus :D
6 mnd uten lappen er hardt...Jeg har heller ikke kjoert mr2n min paa 5 mnd!!
Men jeg har 30 grader og en av verdens fineste strender og troeste meg med da :wink:
Skal hjem til Norge no paa soendagen og da er det en viss liten svart mr2 som skal faa gjennomgaa :twisted:
Det blir ikke mye folk faar se av meg de foerste dagene.. bare litt dunking..et svooosjhhh og et glimt av en svart bakende :mrgreen:

#75502  av Anders gullstein

Tror det går mye på trynefaktor. Bilen du kjører kan også påvirke utfallet av situasjonen. Sportsbiler med ungdommer bak rattet er ikke særlig populært.

#75504  av Hobbes

Det var godt å høre. Ja enkan bli sint av mindre når en tenker på prioriteringene til Politiet. Hilsen en som også har hvert degradert til fotgjenger i 3mnd. :cry:

#75506  av lexusmann

lady, jeg kan tenke meg du lengter etter mr2'n etter 5 Laaange mnd, ja....... :)
Blir vel fint å se gamlelandet også da?

#75507  av Amund

godt å høre at du også har fått igjen lappen da! 8)
Har hatt min på rett plass i 2 uker eg no. :wink: