TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bmw el mr2??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6244  av magnus

hei alle sammen!!

Jeg har kommet fram te at jeg DIGGER mr2!! etter å ha lest alt dere har skrevet osv, og ikke minst etter jeg så noen mr2 med tøff styling. problemet er at jeg har en bmw 318is 93 modell. :( men skal selge den snart!

318is VS mk2 gti=?? noen som har noen erfaringer med det?

noen te salgs her??

#6246  av blackmr2

Hehe !

Bmw ...og spesielt 318, ser jeg BARE i speilet etter jeg har kjørt ræva av dem ;)

#6251  av jumbo

magnus, bra at du digger MR2, det er et tydelig tegn på sunn fornuft! Lite skår på inntrykket er det jo at du har BMW-tilbøyeligheter (bra uttrykk, ikke sant?) men det skal vi nok få ristet av deg etterhvert! :D

Selg bimmern og kjøp deg årntli bil! :mrgreen:

#6258  av CelicaTurbo

har en kompis med en 91-modell 318i og selv om fyren tar godt vare på den må han fjerne rust fra hjulbuen minst en gang i året, i tillegg fant han ut at metallet bak dashbordet var helt ubehandlet og hadde et tynt brunt lag med overflaterust! (så han pusset det ned og lakkerte det).. Er jo en kjapp og grei bil å kjøre men MR2'en både føles i en annen klasse og kjører i en annen klasse, er vesentlig kjappere rett frem og totalt overlegen på svingete vei :)

Det mest positive med BMW'en som jeg opplevde når jeg kjørte den hadde kjapp turn-in i svinger, men det hjalp ikke stort når den svaiet ganske mye gjennom svingen når asfalten var ujevn.. en ekkel følelse når man er vandt til MR2en :?

#6260  av Goose

En annen ting som er veldig positivt når det gjelder Toyota sportsbiler!
(kan hende andre og men opplevde det kun med toyota)
er at folk hilser på deg når du møter en bil av samme type...

Det er litt spesielt også... Folk blinker og hilser og styrer! helt kult! :D

#6282  av CelicaTurbo

Det er litt artig ja, men som regel kun MR2-eiere da de få gangene jeg traff på disse da jeg hadde MR2 selv :)

#6311  av jumbo

Jeg har også opplevd at andre toyotaer, spesielt MR2 hilser på meg. Skikkelig hyggelig.

#6317  av Goose

kristian: hm.. er 5 generasjons celica eiere litt sære?

når jeg hadde sjette så hilse folk på samme måte som nå, eller jeg ville si at nå hilser dem enda mer siden deter ikke mange ZZT23 på veiene i norge...

jumbo: eneste mr2 eier som hilser til emg er deg :)

#6322  av CelicaTurbo

kanskje vi er litt sære? Men jeg hilser faktisk ikke på andre eiere av "vanlig" celica samme modell pga at de stort sett er ungdommer som bryr seg mest om sitt, mens om jeg ser en annen Celica Turbo er saken forskjellig for da har vi mer til felles på en måte?

#6325  av Goose

jup...

Trukke at eiere av celica turbo vil hilse på celica non turbo og spesilet omvendt...
dere turbo eiere har jo turbo og er kanskej litt mer overlegne når det gjelder motoren, kreften fra den osv..... :wink:

på celica ZZT23 så ser du ikke om det er vvt-i eller vvtl-i som kommer derfor alle hilser.. :)

#6326  av henningl

vanlig celica er vel ikke så spesiell nei.. :)

#6352  av Erlend

Hilse gjør jeg ikke til andre Toyota-eiere, men hver gang jeg ser en som kjører MR2 får jeg øyenkontakt med ham og gliser bredt! De gliser ALLTID tilbake :mrgreen: :D

#6365  av Goose

jeg hilser også kun på de med celica ZZT23 og de hilser altid tilbake :)

S hilser jeg også folk her fra da, som jumbo... :)

#6377  av CelicaTurbo

hehe, vel, jeg tror ikke turboen har noe med saken å gjøre, men sjeldenheten da :) Det er ikke uvanlig med Celica GTi'er og mange av de eierne synes nok det er uviktig at det er toyota de kjører liksom, det var en bra priset bil som var kul for ungdommen, da er det liksom annerledes med Celica Turbo for den kjøper man av en grunn, det er stort sett personer som viste hva de ville ha som kjøper noe slikt :) Mye pga at selv de fleste GTi eiere vet ikke at GT4 eksisterer når de aldri har sett en.. :)

tipper det er noen som tror jeg er blodharry som har kjøpt scoop til panseret og Cosworth griller på sidene av panseret jeg, for ikke å snakke om at jeg har klistret "turbo" bakpå bilen da, og så ler de av ren uvitenhet :)

#6383  av Goose

er ikke celica turbo = sjeldenhet? :)