TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nytt vognkort

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6193  av CelicaTurbo

Fikk tilsendt nytt vognkort fra veikontoret i dag. Jeg skjønte ikke helt hvorfor umiddelbart men det stod en gul post-it lapp på vognkortet:

"Sender et nytt vognkort hvor slagvolum er korrekt, vennligst makuler det gamle vognkortet."

Vel, det gamle hadde 1998cm^2 som slagvolum mens det nye har 1997cm^2 oppført.. altså 1kubikk cm i forskjell :)

Lurer på hva som fikk de til å merke feilen jeg? :)

#6202  av chris

Sier litt om hva de bruker tid og ressurser på hos biltilsynet... Og hva de GIDDER å bry seg med. Gir også forståelse i hvorfor det koster så jævlig alt man gjør hos de..

#6219  av MR2turbo

Hehe, de folka der overasker stadig.. Det er godt at de legger arbeid ned i sånne viktige ting :roll:

#6226  av CelicaTurbo

lurer på om jeg kan hente inn slagvolumavgift for 1cm^2 jeg? altså kreve det tilbakebetalt? :D

#6229  av chris

Tja, hvorfor ikke? Skal de være A4, kan man vel være A4 tilbake? Jeg ville nok prøvd :)

#6232  av Goose

lurer på om jeg kan hente inn slagvolumavgift for 1cm^2 jeg? altså kreve det tilbakebetalt?
veikontoret har oppdaget feilen og så tenkte de sikkert at hvis dem sender deg nytt vognkort med en gang så kanskje du oppdager ikke feilen og dermed ikke saksøker dem for feil og penge svindel. eller no. :lol: :wink:

#6234  av jumbo

Hvor mye rente burde du ha krav på? :lol:

#6256  av CelicaTurbo

tenker jeg ikke gidder for det er sikker masser av byråkrati å gå gjennom og de har vel aldri gjort noe slikt før tipper jeg, selv om det faktisk står i forskriftene at endring av avgiftsmessig status fører til innbetaling eller tilbakebetaling av avgift.. lurer på om det også er mulig å lette bilen for en del kilo og kreve vektavgiften tilbake? :)

#6263  av jumbo

CelicaTurbo skrev:lurer på om det også er mulig å lette bilen for en del kilo og kreve vektavgiften tilbake? :)
Hey! Godt poeng!

Hmm... -> VINKELSLIPER! :twisted:

#6265  av @lpher

jumbo skrev:
CelicaTurbo skrev:lurer på om det også er mulig å lette bilen for en del kilo og kreve vektavgiften tilbake? :)
Hey! Godt poeng!

Hmm... -> VINKELSLIPER! :twisted:
IKKE spørr meg om hva jeg mener om biltilsynet og deres ressursbruk ihvertfall...har tilbragt ganske mye tid der i det siste...i forbindelse med reg. av supran....jeez...det er det SIRUP all the way der i gården ja! ;-)

@lpher

#6272  av chris

Det er helt håpløst.. man blir helt oppgitt bare av å være i nærheten av en vegstasjon..

Kristian, jeg ville nok prøvd å kreve tilbake avgift. Mest av prinsipp. :)

Vinkelsliper ja.. hmm.. vekta til mr2, er det med eller uten reservehjulet fremmi? :)

#6277  av jumbo

Helt sikkert MED reservehjul... Kan jo spare noen kilo der også, ja.

#6284  av CelicaTurbo

er ikke vekten uten alle ekstrating som bremse-/ servo-væsker, motorolje, reservedekk osv..?

#6291  av chris

Det vet jeg faktisk ikke. Eneste jeg vet er at reservedekket til mr2 er blytungt, og at det ikke eksisterer lenger i min bil ;)