TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 70-120 km/t tid

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#201  av henningl

Heihei alle sammen! Jeg lurte på om det var noen her med en mr2 turbo som var interesert i å måle akselerasjonstiden på 70-120 km/t i tredjegiret? Altså "simulere" en forbikjøring..

Grunnen er at en test av nye subaru impreza wrx sti viser at denne tar 70-120 på 3.9 sekunder, noe som jo er ganske formidabelt! :)

Nå har jeg selv en Nissan 200sx som er lett trimmet, så en mr2 turbo slår nok meg, men kanskje ikke?

Ja, og desverre er det snødekte veier her for øyeblikket så jeg har ikke fått testet enda, men er ganske spent :)

For de som lurer på hvem jeg er så heter jeg Henning, og er broren til Kristian/"mr2".

#202  av MR2turbo

Jeg kan godt prøve å sjekke det, men jeg må også vente til det blir litt bart på veiene.. Skal prøve å huske stoppeklokke når jeg er ute og kjører..

.....forresten hvis noen i politiet leser dette så skal jeg selvsagt ikke kjøre 120km/t på norske veier ;)

#204  av CelicaTurbo

flott om en MR2 med turbo kunne prøve dette ja :)  bare husk at du starter ikke aksen fra 70km/t, du starter den lavere slik at allt trykket er tilstede ved 70km/t og da starter du klokken, og, selvfølgelig skal dette måles på lukket bane ja :-)

#236  av henningl

Da testa jeg aksen på 70-120 på tredjegiret, og fikk meeeget respektable 4.43 sekunder! Langt bedre enn ventet :) Venter på resultater fra MR2 Turbo nå ;)

#253  av MR2turbo

....nå har jeg fått kjøpt meg en stoppeklokke, så nå er ikke målingen langt unna.. :)

#255  av CelicaTurbo

hm, en liten komentar her.. 200SX er vel vesentlig lavere giret enn MR2 turbo så det er mulig den passer bedre for denne testen.. men jeg mener MR2 turbo skal ha trykket tilgjengelig tidligere så det er jo mulig at tiden blir bra allikevel..

:)

#257  av henningl

Vet faktisk ikke jeg..  den rekker faktisk fint til 150 på tredjegiret.. Men jeg har aldri trodd at den gjorde det, men så drar ikke jeg den helt til 7500 omdreininger heller da.. :)

#258  av CelicaTurbo

hvis begge finner ut hvor mange omdreininger bilen har i tredje ved 70km/t så finner vi fort ut hvordan giringen er da..

:)

#259  av henningl

Jeg har 3500 omdreininger i tredjegiret ved 70 km/t, og har dermed 6000 omdreininger ved 120 km/t.

toppfarten på tredjegiret blir da 160 km/t ved 8000 omdreininger.. sinnsykt.. og jeg som trodde 130 var maks..

#260  av CelicaTurbo

hm, 8000 er vel med sperren fjernet vel?  men de to bilene er kanskje ca likt giret allikevel da.. vi får se hva Markus sier :)

#262  av PÃ¥l

Mr2: Hva med deg? Hvilken tid får du, og hva er rpm ved 70 og 120 km/t? Har hørt at MR2 NA klarer 120 på andregiret, stemmer dette?

#267  av CelicaTurbo

jeg kan jo prøve en test med min bil på 2. gir da (men her snakker de om det i tredje egentlig). Andre giret rekker ihvertfall til 115km/t ved ca 7000rpm men jeg har aldri kjørt den til sperren og kanskje om jeg er litt mer modig og gjør det så når den sikkert 120km/t da så jeg kan jo prøve.. er bare litt nervøs for om sperren er "myk" eller om det kommer et utrolig rykk som på noen biler..

#272  av PÃ¥l

Det kommer nok litt rykk, men ikke så voldsomt som du tror. Jeg låner min fars Celica av og til, og sperra ligger på ca. 6800 rpm. Rykker litt ja. Men du trenger da ikke kjøre den helt til sperra, Bare skift gir rett før sperra så går det bra.

#277  av MR2turbo

jeg tok tiden i dag, den ble 4,0 ved førsteforsøk, med to i bilen... Så testa jeg aleine og da havna jeg på 3,6 sekunder  :)

Jeg prøvde flere ganger og det lå hele tiden under 3,9 sek. :p

#278  av CelicaTurbo

hey! Litt artig egentlig at du klarte deg bedre enn 200sx da, men hvor mye gamp tror du at du har i bilen din egentlig? Noe sier meg at jeg skal slite litt med å nå slike tider i en Celica GT4 om jeg kjøper en slik :)