TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• avskaffe vikeplikkt fra høyre?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#73890  av chris

må bare si meg enig. den høyreregelen gir bare forvirring..

#74245  av KK-ma70

chris skrev:må bare si meg enig. den høyreregelen gir bare forvirring..
Ja, D blir vell for mye for deg :D

#74256  av memo

det fungerer slik det er nå, hvorfor styre mer med det...

#74294  av sindrejl

nei det gjør ikke det.. fungerer overhode ikke.. er den som kommer først inn i kryss / fortest inn som får "retten"

MASSE kræsjer pga misforståelser om høyreregelen.

#74303  av memo

så når folk ikke klarer å overholde en såpass enkelt regel som vikeplikt...

..så skal man bare fjerne den?

da blir det ihvertfall kaos :)

går fint med den regelen her ihvertfall..

#74306  av Tor

Syntes høyreregelen er genial jeg, fungerer utmerket da. De som ikke klarer holde den bør holde senga noen uker :)

#74318  av Dalan

sindrejl skrev:nei det gjør ikke det.. fungerer overhode ikke.. er den som kommer først inn i kryss / fortest inn som får "retten"

MASSE kræsjer pga misforståelser om høyreregelen.
I USA er det ganske greit sånn; rødt lys\stopp-skilt - førstemann til mølla får kjøre først.
Ble derimot veldig mye stopp, akselerer opp, stopp, akselerer opp igjen, stopp osv..
Såå.. tja..

#74342  av spkstrp

Er faktisk ganske enig i fjerne den jeg. Det er så mange som praktiserer dette allerede. Jeg tørr iafall ikke å burne ut i en større vei med mindre noen stopper HELT opp for meg.. Faktisk irriterer det meg at folk kommer sprettende ut fra små fille veier

#74350  av chris

memo skrev:det fungerer slik det er nå, hvorfor styre mer med det...
hvis det hadde fungert så bra, så hadde det vel ikke vært tatt opp, right?

mulig det fungerer på en enkelt veistrekning oppe i Mo, men det gir veldig forvirring enkelte steder der det er en KLAR hovedvei, men små sideveier har forkjørsrett.

De trenger forsåvidt ikke å avskaffe høyreregelen sånn sett, de trenger bare å sette opp flere skilt med forkjørsvei og flere vikepliktskilt, så er problemet løst.

#74351  av chris

KK-ma70 skrev:
chris skrev:må bare si meg enig. den høyreregelen gir bare forvirring..
Ja, D blir vell for mye for deg :D
pass deg nå ;)

#75005  av Tor

Høyreregeler er genial etter min mening. Ellers hadde det nok blirr forvirring og enda flere skilt.