TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Denne dagen har jeg ventet pÃ¥...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5905  av Bjørni

Endelig ble jeg tatt i fartskontroll!
140km/t i 80-sone....JIPPI!
"Hvor ble lappen av...?"

Var ute å prøvde bilen til broderen Corrado G60 som sparka rimelig bra,
men det er vel prisen man må betale for å kjøre nazi- stål....? :)

Politiet skrev i rapporten at det ikke var farlig kjøring, bare at det gikk "litt" fort for seg...

Så jeg får sette meg på sykkelen de neste månedene.......
Lurer på hvor lenge jeg må gå uten, purken sa at det kunne gå opptil 12måneder til jeg fikk den tilbake, men skal inn til dommer for å avgjøre det!
Vedlegg
Viper_Police.jpeg
Viper_Police.jpeg (43.32 kiB) Vist 617 ganger

#5910  av chris

unnskyld at jeg sier det.. og det er ikke vondt ment.. men.. :

hahahahahahha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Velkommen etter! :twisted: :twisted: :twisted: ;)

For ordens skyld, om man mister lappen i over 6 mnd må man ta oppkjøring på nytt igjen. Skal ganske mye til for at det skjer. Jeg mista i 6 mnd etter å ha blitt tatt i 83 km/t i 50-sone, fikk 7500 i bot i tillegg..
Jeg tipper du får maks 6 mnd også. Og når det har gått et par mnd kan man prøve å søke om å få tilbake tidligere. Jeg fikk kutta ned 2 mnd, så etter 4 mnd uten kortet var jeg lovlig på veien igjen..

12 måneder får du IKKE.

#5915  av erling

Kondolerer.. Litt møkk det akkurat nå når bilen begynner å bli klar? :shock:

#5918  av Goose

shit happends. Synd du får ikke kjørt til våler. :(

#5921  av Bjørni

Ja, det er sånt som skjer, utrolig kjipt å ikke få kjøre til våler...det hadde jeg sett frem til lenge. Men det nytter ikke å sutre, det var jeg som tråkket på gassen, Livet går videre.... :D

Oppdaterer når jeg får vite noe, som antagelig er veldig lenge til, pleier vel å ta sin tid å få sin sak gjennom i straffevesenet...!?

#5922  av Goose

i norsk rettvesen så forundrer meg ikke at du får lappen tilbake før du må stille foran dommer :lol:

#5923  av Hobbes

Kondolerer. Jeg har vert der jeg og. 90 i 60 sone. I 3 mnd var jeg degradert til fotgjenger. Hvor ble du tatt oh med hva?

#5925  av jumbo

Kondolerer, Bjørn. Oppsiden er jo at du får god tid til å mekke på bimmeren din! :P :P :P

Hvor mye kronasjer må du ut med?

Og en helt annen sak: Ettersom dette sikkert ikke under forenklet forelegg (!), betyr det at dritten havner på rulleblad/vandel? Om ikke annet midlertidig?

#5928  av Bjørni

Hobbes: Ble tatt i begynnelsen av Runaskaret v/E39 rett etter Søylandskiosken og rett etter du har komt inn i Bjerkreim kommune! En plass jeg vet at purken mye står og måler, spes. på søndager, jeg er en idiot som sprinter frem slik....
Politiet tok tiden på meg fra punkt A til B og reknet ut farten! Noe pjuskete måte å gjøre det på spør du meg? De satt jo tross alt 500 - 600 meter fra der de tok målinger ifra. Kan det være en god nok måte å utføre en skikkelig måling på?

Jumbo: Ja, det var det jeg og tenkte, får utrolig mye tid til å skru på bimmeren, har bestilt hjem Rieger katalogen som jeg skal kikke NØYE gjenom :D
Vet ikke hvor mye jeg får i bot, men jeg hørte på radion` tidligere i sommer at det var snakk om at politiet ikke hadde lov til å straffe folk to ganger. Altså både ta fra meg lappe OG gi meg bot, blir liksom to straffer, enten eller hadde jo vært fint, å helst det siste alternativet.... :D

Men det som forundrer meg mest er hvor fint jeg tar det....... fy faen...jeg burde jo flippe??

#5931  av Morten

Var det i kontrollen på fredag (retning Ålgård) du ble tatt?

Jeg kjørte rett inn i den, 96 i 80 -> 2300,- rett inn i statskassa :x :x :oops: :cry: :evil:

#5933  av Christian

Synd å høre Bjørni :?
Hadde flaks for 1 år siden jeg og, mellom vestfossen og hokksund, ble tatt i snittmåling av en sivilbil jeg møtte :roll:
Heldigvis havna jeg bak en buss med biler imot, hadde jeg kommet forbi hadde det nok blitt mer enn et snitt på 83 i 60 sone.
3000 i forelegg og beskjed om at jeg hadde drittflaks :roll:

#5934  av Erlend

Flaks ja...
Jeg pleide å kjøre gris ganske mye med Carina 2en min, men det var en kveld jeg lånte stasjonsvogna til mor og far, en Carina E :)
Kjørte fra Sandefjord til Larvik, og midtveis, i Tjølling, kom jeg over en liten topp og der ble jeg målt til 70 i 60-sona. 1500 i bot. Jeg var faktisk ganske glad, for med tanke på snitthastigheten jeg holder der vanligvis (ca 90), så kjørte jeg rolig fordi jeg hadde stasjonsvogna og følte for å slacke den kvelden. Puh!

#5937  av jumbo

Christian skrev:Hadde flaks for 1 år siden jeg og, mellom vestfossen og hokksund, ble tatt i snittmåling av en sivilbil jeg møtte :roll:
Heldigvis havna jeg bak en buss med biler imot, hadde jeg kommet forbi hadde det nok blitt mer enn et snitt på 83 i 60 sone.
3000 i forelegg og beskjed om at jeg hadde drittflaks :roll:
Eh? Forsto jeg deg rett, at du MØTTE en sivilbil? Altså sivilbilen var i bevegelse?

Dersom du godtok et forelegg i den situasjonen, sponset du statskassa og libidoet til de som stoppet deg langt mer en nødvendig. Jeg gråter hver gang noen blir tatt bare fordi de ikke vet egne rettigheter, kombinert med at politiet unnlater å gjøre det de faktisk er pliktig til: Opplyse deg om rettighetene dine. Og nei, jeg tenker slettes ikke på holywood-fenomenet. Det jeg refererer til, er for eksempel en politibetjent som stopper deg ALENE, kan utmerket prøve å gi deg forenklet forelegg, men han plikter faktisk å gjøre deg oppmerksom på at han ikke har noe å fare med, og at du selv kan velge om du vil godta det eller ei. Dette skjer imidlertid ikke, hvertfall altfor sjelden.

#5939  av jumbo

Bjørni skrev:Ble tatt i begynnelsen av Runaskaret v/E39 rett etter Søylandskiosken og rett etter du har komt inn i Bjerkreim kommune! En plass jeg vet at purken mye står og måler, spes. på søndager, jeg er en idiot som sprinter frem slik....
Politiet tok tiden på meg fra punkt A til B og reknet ut farten! Noe pjuskete måte å gjøre det på spør du meg? De satt jo tross alt 500 - 600 meter fra der de tok målinger ifra. Kan det være en god nok måte å utføre en skikkelig måling på?
Ja, det er det faktisk, og med rette. Du får en langt bedre måling ved å klokke deg mellom to punkter, enn med hverken laser eller tradisjonell radar. Dette er til en viss grad synsing fra min side, og noe farget av enkelte uavhengige artikler jeg har lest, som direkte slakter nøyaktigheten på både lasere og radarer. Men det er egentlig rimelig opplagt at en snittmåling der de som måler klokker deg mellom to oppmålte punkter blir rimelig nøyaktig.
Bjørni skrev: Vet ikke hvor mye jeg får i bot, men jeg hørte på radion` tidligere i sommer at det var snakk om at politiet ikke hadde lov til å straffe folk to ganger. Altså både ta fra meg lappe OG gi meg bot, blir liksom to straffer, enten eller hadde jo vært fint, å helst det siste alternativet.... :D
Stemmer dette. Menneskerettighetsdomstolen i Haag hadde en rimelig grei uttalse om akkurat dette, hvor den norske praksisen på området ble slaktet. Dette omfattet forresten også vår bruk av varetektsfengsling.

Om dette er tatt til følge enda er jeg tvilende til. Du får nok både i pose og smekk. :?

#5952  av CelicaTurbo

Synd synd men det er vel slikt som skjer.. håper jeg selv klarer å holde meg unna slikt men kjører nesten alltid pent, men hender jeg sprinter ut tredjegiret og slikt og da ryker jo lappen og vel så det om onkel passer på :?