TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Online serverplass

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5813  av jumbo

Hepp.

Ettersom ikke alle har tilgang på online diskplass til å legge ut diverse, kan jeg tilby litt online plass til forumets brukere. Jeg har laget en ftp-konto. Denne er kun ment brukt for forumets brukere, og jeg ber dere derfor om å ikke spre dette utover alle vidder. Da blir jeg bare nødt til å stenge...

adressen er ftp://ankh-morpork.no
login: mr2
pass: ogn

Det er i utgangspunktet fritt fram til å uploade filer, men akkurat nå er det kun ca. 0.5 GB ledig plass. Skal rydde litt snart. Om et par uker blir det 120 GB mer :D

Det er greit å refere mindre filer (som bilder og slikt) fra f.eks forumet.
Katalogen dere logger inn på via ftp, er mappet som
http://ankh-morpork.no/mr2/public

For downloads av større filer (som f.eks filmene), ber jeg om at dere bruker ftp.

Loginet er foreløpig begrenset til 4 brukere samtidig, slik at hastigheten holdes over et visst minstemål.

Tilbakemeldinger/forslag/kritikk er som alltid velkommen!

edit: la denne som sticky for nå :) - webmaster -

#7571  av Qvakk

Jeg kan være behjelpelig med mere plass til dere, bare jeg kommer meg fort over til Bergen og får NGT til å flytte abn'en min FORT SOM FAEN .. og jeg har jobb.. kan det bli en egen server for dere..

------
men nå har jeg kun 100G til råde.. ;)

#7596  av CelicaTurbo

hehe, vel, ovenfor er det jo da en løsning for deling av større filer, det er egentlig ikke lagringsmengden som er et problem, snarere båndbredden for store filer :)

#7628  av Qvakk

;)
Jeg har også plass hvis det skal være trengsel for det, fikser alltid ett eller anna , :) . . . SÅ det er SAGT ;)

----

En mann i vinden er en mann i fart

#10295  av jumbo

To meldinger:

1: Serveren min er nede i dag grunnet tordenvær.

2: På grunn av diverse andre prosjekter, kommer jeg til å trenge linjas kapasitet i større grad enn før. Med andre ord ber jeg om at vi finner et annet alternative enn ankh-morpork.no for fremtiden.

Regner med at jeg kommer til å ta ned serveren i slutten av juni.

#10298  av CelicaTurbo

gi beskjed når så sletter jeg denne tråden da..

#11388  av jumbo

Vel, jeg har desverre blitt nødt til å kutte ut tilgangen til min online server, hvertfall via web. Filene er derfor ikke lenger tilgjengelig via http://www.ankh-morpork.no/mr2/public/ men vil fortsatt være tilgjengelig ved bruk av ftp.

#11508  av chris

Det er liksom ikke så mye fræs i deg på forumet heller, jumbo. Much to do?

#11524  av jumbo

Hehe, ja du kan vel si det slik Chris... Høyst frivillig, men ja, jeg har blitt rimelig opptatt med andre sysler i tillegg...

#11526  av chris

jumbo skrev:Hehe, ja du kan vel si det slik Chris... Høyst frivillig, men ja, jeg har blitt rimelig opptatt med andre sysler i tillegg...
Huff da.. dårlig utvikling dette :D

#12197  av MRQuoc

Tja , når ikke Jumbo , kan hjelpe til med ftp.. har jeg lagd en på min server slik at dere får plass nok ;)

ftp://dragon.sophitian.net/

Login : mr2
password: ogn

gjør hva dere vil der , selvsagt er det kun tenkt for forumets brukere :)

ftp://mr2:ogn@dragon.sophitian.net/ som eksempel for browsere

#16276  av MRQuoc

min Dragon FTP har sunket i utgangshastigheten og det vil være ganske lave nedlastningshastigheter fremover.
derfor ville det vært hyggelig å logge av når dere er ferdig på serveren , slik at man ikke opptar plass.. jeg har nå begrenset andre brukere, forumets brukere blir i nærmeste fremtid prioritert :D

pga av vedlikehold av maskinvare , og kanskje flytting til en meget større linje , vil kanskje.. ( det er bare kanskje ) , serveren være nede en dag eller to. men da gir jeg beskjed i forveien , slik at dere er informert om hvilke dag det gjelder.. ellers ser jeg jo at serveren blir brukt ofte av dere brukere og håper også at den blir brukt fremover.

:)

om det er noen behov for egne brukernavn og passord så er det fullt mulig, men ser jo at det er liten vits , ipadresse blir loggført .
og det tas backup 1 gang pr. uke :)

#16279  av MR2turbo

Syns at serveren din fungerer flott :D
Glimrende tiltak for oss som ikke har egen ftp/http ;)

#16280  av MRQuoc

serveren er en del av en online backup-server for brukere som jeg kjenner til , TS-OGN har fått foreløpig 20giga plass pga av at den andre delen tar stoooooooor plass, det er backup av ting andre brukere ikke ønsker å miste som ligger der :wink:
noen ganger kan linjen virke nesten oppbrukt , men det er pga av at det er mange brukere på linjen, beklagelig nok..
ellers skulle den da ha en god oppetid.. med ett minus at jeg mister forbindelsen i 3sekunder par ganger i døgnet, noe som jeg håper blir rettet opp i fremtiden av ISP'en .. jeg har like mye trafikk på linja mi som en middels bedrift, har jeg blitt opplyst :)

#37638  av MRQuoc

jeg må beklage all nedetid som har skjedd i det siste , linjen min har fått hard medfart i ett personlig angrep ( virtuelt ;) )

jeg håper det har roet seg litt nå , men vil kanskje medbringe noen etterdønninger , så serveren kan man si er halv.veis stabil :] håper på løsning innen en uke
og beklager for alle som har lastet ned med dialup , slik at dere må bruke ekstra mye tid .. :(