TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Litt skryt til den lokale Toyota forhandleren!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #70723  av CelicaGT

For ca 1-2 mnd sidan fikk eg clutchen skifta hos Toyota her i Førde. Fikk dei til å skifte den pga at eg ikkje har tilgang til løftebukk for tida. Dei skifta clutch og simmerringa på kassa. Ei kort stund etter oppdaga eg ein oljelekkasje på gearkassa fra simmeringen på venstre side. Fikk jekka bilen opp og såg det kom fra gearkassen der drivakslingen går inn. Eg tørka vekk oljen og rikka litt på drivakslingen og tok meg ein tur, såg ikkje meir til lekkasjen. Men eg reiste ned til toyota og ga beskjed om lekkasjen, og vi vart einige om at eg skulle følge med på det. Så for 3 dager sidan skulle eg og dama ein tur ned og handle. Starta bilen og kjørte rolig opp bakken fra garasjen, hadde ca 3000 omdr når eg gira til 2. Då small det fra bilen og den begynnte å slure framover. Så eg lot bilen gli tilbake i garasjen, jekka opp bilen og såg det at drivakslingen hadde glidd ut av kassen og at det var ganske mykje olje som sikkert har lekka ut når eg har kjørt tidligare. Reiste ned til toyota dagen etter og ga beskjed. Dei tilbydde seg å hente bilen etter eg var ferdig med jobb. Dette gjorde vi og bilen blei frakta ned til toyota. Vart også einige om at eg skulle stikke innom i løpet av neste dag når dei hadde fått sett på det. Var inn i går og der fikk eg vite at det var låseringen som står i enden av akslingen som hadde svikta og gjort at drivakslingen hadde sklidd ut.
Eg var litt redd for at dei ville nekte at dei hadde noke med den feilen og gjere, men dei sa med ein gang at dei skulle ordne med nytt drivakselledd og fikse alt.
Blei veldig positivt overraska av dei, og tenkte eg skulle dele denne opplevelsen med dåkke, sidan det ofte kjem mykje kritikk til verksted.

Håper alle andre også har grunn til å vere positivt overraska av eit verksted besøk eingang.....

mvh

Cato
aka
CelicaGT
:D :D :D :D

#70785  av tojo

Godt å høre at det er andre som er fornøyd også!
:D Jeg kan også skryte av den lokale Toyota forhandleren(Mo i Rana).
Tidligere Ranenget bil nå Toyota Nordvik,er meget fornøyd med servicen jeg har fått. :D
Rask levering av deler,+++
Støtt opp din Lokale Toyota forhandler :wink:

#70811  av Mr2Nyter'n;p

Neh... Støtter ikke Toyota her på Tynset... Da ville jeg sultet ihjel og alt som værre er... 60k for en motoroverhaling gjorde at jeg enkelt og greit kasta reklameskiltplatene fra dem.. :wink:
Men... Det er tydeligvis stor forskjell fra sted til sted... Flytte jeg.. :P

#70832  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Neh... Støtter ikke Toyota her på Tynset... Da ville jeg sultet ihjel og alt som værre er... 60k for en motoroverhaling gjorde at jeg enkelt og greit kasta reklameskiltplatene fra dem.. :wink:
lignende grunner til at jeg ikke liker Hell bil i trondheim. Virker som dem bare gidder å gi go service til folk med nyere toyota/har kjøpt en der.

#70837  av Mr2Nyter'n;p

sindrejl skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Neh... Støtter ikke Toyota her på Tynset... Da ville jeg sultet ihjel og alt som værre er... 60k for en motoroverhaling gjorde at jeg enkelt og greit kasta reklameskiltplatene fra dem.. :wink:
lignende grunner til at jeg ikke liker Hell bil i trondheim. Virker som dem bare gidder å gi go service til folk med nyere toyota/har kjøpt en der.
Akkurat som om jeg sku sagt det selv, Sindre... Føler meg litt mindreverdig når jeg går inn på Toyota... Nyshina fliser på gulvet, svarte skinnsofaer overalt og vanligvis en eller annen rik bestefar som vurderer bytte ut 2004mod Toyotaen/Mercedesen eller pug'en mot 2005modellen... Så kommer man der da.. Nesten så dem ber en flytte den gamle bilen unna forretninga... :roll:

#70898  av @lpher

Må dere slutte å surmule da gutter! :D Hvordan man blir behandlet er mye opp til en selv også da :)

Men....det finnes selvfølgelig utskudd av kundebehandlere overalt også da...dessverre :)

@lpher

#70907  av Toyota4ever

Tror de har mye med hvem du treffer, på de enkelte plassene. Ikke alle kundekonsulenter har intressen for sportye toyotaer. Noen er jo bare opptatt av fornuft. Merkes godt når pappa drar på Hell bil(Trondheim) , han har jo kjøpt ny toyota mange ganger nå å han snakker sjelden med de jeg som regel snakker med. Så tipset er, se etter den yngste toyota mannen i butikken der møter du som regel litt mer hjelpsomhet :wink:
Sist redigert av Toyota4ever den 14 nov 2004 19:56, redigert 1 gang totalt.

#70908  av celicat23

Var innom verkstedet til toyota på alnabru med carina e'en jeg hadde..

Bilde

Og da samlet det seg en gjeng der inne som stod å så på bilen og kommenterte hvor fin den var. Så kom det en gamling bort, sparka bort i felgen, og slang fra seg "hva er vitsen med så breie felger?".

Gamlinger med forkjærlighet for avensis og max 7x16" felger...uff.

#70915  av kaimagne

Jeg må henge meg på og skryte av Toyota Moss. Bytta inn min Corolla Terra Plus 1,3l 99 mod hvite stasjonsvogn der (Ja, da jeg var gift kjørte jeg slik bil... :oops:) mot min herlige ST202, og betalte litt mellom. Pga at jeg ikke pruta eller var vanskelig ifm kjøpet, så fikk jeg 6 mnd full garanti på Celica'n. God deal!
Etter å hatt den ei lita uke, syntes jeg at jeg hørte en singlende lyd bak i bilen, og kjørte til Toyota igjen, som så på det, og fant ut at det sannsynligvis var noe i katalysatoren som hadde løsna, eller at det hadde kommet mye stein i potta. Etter litt mer sjekking fant de ut at det sannsynligvis var støtdemperne bak som var utslitte, og skifta både potte (fra katalysator og bakover) og støtdempere bak.

Da jeg fikk tilbake bilen, fikk jeg høre at de hadde oppdaga hva som egentlig var single-lyden. Det var dekslet over felgnavet som skrangla mot festemutter'n fordi muttra ikke var skrudd ordentlig til... :D

Kosta ikke meg noe, siden jeg hadde 6 mnd garanti, og de selv hadde påpekt at eksos og dempere var slitte/defekte. Har også vært der senere med rele til lyktespylerne og fått skifta det.

Når jeg så oppdaga T-Sporten på http://www.mobile.de og skulle ordne finansiering, så var det ingen banker som ville hjelpe meg, siden de ikke hadde noen bil med norsk nummer å ta pant i. Skulle jeg få låne penger, måtte bilen være registrert i Norge. Og skulle tyskerne sende bilen til Norge, ville de selvsagt ha penger før de gjorde det. Catch 22...

Da jeg var innom og prata med daglig leder på Toyota Moss, så sa han at det kunne de fikse. Han tok dermed av firmaets kassakreditt og overførte pengene til firmaet i Tyskland, jeg momsa ut bilen selv med min egenkapital, og han la ut for engangsavgift. Da sto pr def Toyota Moss som eier av bilen.
I ettertid lagde vi kjøpekontrakt, og jeg kjøpte bilen av han uten at han skulle ha noe fortjeneste på det, med finansiering i Toyota Finansservice. I ettertid har vi balansert av lånet og hans utlegg, og jeg skal nå snart betale resterende beløp. Det eneste han skulle ha dekket, var sine faktiske utgifter med renter på firmakreditten og sånn.

Altså, uten daglig leder Toyota Moss, ingen T-Sport. Ingen T-Sport, ingen glede... :)

Ganske enestående kundebehandling, kaller man slikt. Men så er jo jeg ganske enestående også da... :lol:

Kai Magne

#70921  av Toyota4ever

Da jeg var innom og prata med daglig leder på Toyota Moss, så sa han at det kunne de fikse. Han tok dermed av firmaets kassakreditt og overførte pengene til firmaet i Tyskland, jeg momsa ut bilen selv med min egenkapital, og han la ut for engangsavgift. Da sto pr def Toyota Moss som eier av bilen.
I ettertid lagde vi kjøpekontrakt, og jeg kjøpte bilen av han uten at han skulle ha noe fortjeneste på det, med finansiering i Toyota Finansservice. I ettertid har vi balansert av lånet og hans utlegg, og jeg skal nå snart betale resterende beløp. Det eneste han skulle ha dekket, var sine faktiske utgifter med renter på firmakreditten og sånn.
Det var ei sikkelig glanshistorie, all ære til daglig leder på Toyota Moss :P . Synd og si at dette kan man ikke forvente seg over alt :cry:

#70938  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Forstår fint lite... Så.. Det er et must å loppe eiere av gamle biler for penger, men for de med nyere bil osv er service for bil-bransjen bare koselig? Hmm.. Kanskje fordi at dem da vet at du da kommer tilbake neste gang du skal kjøpe ny bil/modifisere/reparere? :)
Uansett... Gleder meg til den gangen jeg opplever å få noe utført til den prisen man forventer å gi...

#70952  av @lpher

Toyota4ever skrev:Tror de har mye med hvem du treffer, på de enkelte plassene. Ikke alle kundekonsulenter har intressen for sportye toyotaer. Noen er jo bare opptatt av fornuft. Merkes godt når pappa drar på Hell bil(Trondheim) , han har jo kjøpt ny toyota mange ganger nå å han snakker sjelden med de jeg som regel snakker med. Så tipset er, se etter den yngste toyota mannen i butikken der møter du som regel litt mer hjelpsomhet :wink:
Du er inne på noe der ja :) Jeg har fks bestemte folk jeg snakker med på Hell Bil uansett hvillket ærend jeg er der i :) ...og snakker kun med disse, for da vet jeg at får skikkelig hjelp/veiledning :D

Selvfølgelig så er ikke alle like flinke der heller...sånn er det på alle arbeidsplasser... :)

@lpher

#70994  av sindrejl

@lpher skrev:Må dere slutte å surmule da gutter! :D Hvordan man blir behandlet er mye opp til en selv også da :)

Men....det finnes selvfølgelig utskudd av kundebehandlere overalt også da...dessverre :)

@lpher
Tja jeg synes det er ganske imponerende at dem kan stå å totalt nekte at ting som er montert PÅ bilen din ORIGINALT, ikke finnes!! Dem er fanden helt sprengt på det området..

#71155  av Toyota4ever

Tja jeg synes det er ganske imponerende at dem kan stå å totalt nekte at ting som er montert PÅ bilen din ORIGINALT, ikke finnes!! Dem er fanden helt sprengt på det området..
Inne på noe der ja! Husker en gang når søstersen var innom hell bil med sin Celica st205 gt-four wrc, da nektet de på at bilen fantes i det hele tatt. Litt morro når bilen sto rett utenfor. :lol:

#71172  av Gjertsen

Toyota4ever skrev:
Inne på noe der ja! Husker en gang når søstersen var innom hell bil med sin Celica st205 gt-four wrc, da nektet de på at bilen fantes i det hele tatt. Litt morro når bilen sto rett utenfor. :lol:
Er jo pga Toyota i Norge ikke har "snøring" på disse bilene.
Dem har jo såvidt deler til kjerra mi her i Sandefjord joh.
Makan.
Og servicen¨er så som så. kommer ann på hvem man prater med. salgs gutta er utrolig allrighte. selvom dem snøyt meg på første bilen min :|
Mens verkstedmesteren er en dust. delelageret er det kun 1 som har peil skulle en tru, ikke at han har SÃ…Ã…Ã…Ã… mye peil da men..