TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt low rise igang...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #5449  av jumbo

Da har jeg fått lyktene mine, og har begynt å kikke på lykteombygging. Er litt ubrukelig å ikke ha fast verkstedplass akkurat nå, men. Pytt.

Jeg er igang med å lage en ny, mer omfattende hjemmeside. Kommer til å dokumentere hele ombyggingen, men stegvis beskrivelser, bilder, og generelle tips jeg oppdager underveis. Huff, jeg får denne vesle, filleombyggingen til å høres ut som en polferd, gjør jeg ikke? :roll:

Her er noen smakebiter, enjoy :P

Et stykk mr2 uten lykter:
Bilde

Lyktekasse, motor og støtstenger:
Bilde

Wiring harnesset til raybrig-lyktene, som jeg er VELDIG glad jeg hverken skal bruke eller finne ut hvordan funker, særlig med japansk bruksanvisning! :shock:
Bilde

Gamle og nye lykter:
Bilde

Raybrig R1000 TWIN closeup:
Bilde

#5451  av jumbo

Jeg har i utgangspunktet tenkt å heller gjøre dette mekanisk. Likte ikke måten controlleren funker på, synes det virker et knepp for tungvint (hvis jeg ikke har misforstått, da)

Det JEG har tenkt å gjøre, er både simpelt, billigere og vil gi bedre funksjonalitet. Det jeg gjør, er å korte inn S-benden som sitter på motoren til det antall prosent jeg vil ha (lengen på denne armen er faktisk 1-1 med vinkelen lykta heises med, ettersom armen og støtstanga har lik vinkel oppe og nede (som tydelig illustrert på bildet). Etter at armen er kortet ned, må også støtstanga kortes nøyaktig like mye, for å aligne lykta riktig i sin nedre posisjon. Jeg kommer ikke til å modifisere de originale delene - lager heller nye.

ct20b, har ikke du tilfeldigvis noen lyktekasser og støtstag til overs? :D

#5452  av PwRmAd

jumbo skrev:Jeg har i utgangspunktet tenkt å heller gjøre dette mekanisk. Likte ikke måten controlleren funker på, synes det virker et knepp for tungvint (hvis jeg ikke har misforstått, da)

Det JEG har tenkt å gjøre, er både simpelt, billigere og vil gi bedre funksjonalitet. Det jeg gjør, er å korte inn S-benden som sitter på motoren til det antall prosent jeg vil ha (lengen på denne armen er faktisk 1-1 med vinkelen lykta heises med, ettersom armen og støtstanga har lik vinkel oppe og nede (som tydelig illustrert på bildet). Etter at armen er kortet ned, må også støtstanga kortes nøyaktig like mye, for å aligne lykta riktig i sin nedre posisjon. Jeg kommer ikke til å modifisere de originale delene - lager heller nye.

ct20b, har ikke du tilfeldigvis noen lyktekasser og støtstag til overs? :D
Haha, har vel gjerne det ja, tror ikke det er noen tjangs for at de kommer tilbake på bilen igjen lol.
Tror du gjør det riktige med å modde eller lage nye deler framfor å bruke den Pivoten.

#5456  av jumbo

Sender du meg en mail med hvor mye du kunne tenke deg for lyktene?

#5457  av Goose

Dette blir kult.
Endelig blir du kvitt de gamle orginal lyktene!
Ser frem til å se bilen din kjørende rundt med dem... :)

#5459  av jumbo

Goose skrev:Dette blir kult.
Endelig blir du kvitt de gamle orginal lyktene!
Ser frem til å se bilen din kjørende rundt med dem... :)
Trust me, det gjør jeg og! :mrgreen:

Har kikka litt på tråden ct20b linket til... Likte faktisk ikke dette kitet særlig bra, synes det ser litt rart ut med så små lys og såpass åpne lykter... Jeg skal ha de langt lavere...

Dessuten er de veldig flinke til å nevne hvor lett vinkelen stilles inn på lyktene, men glemmer glatt å nevne at selve lysa faktisk må gjennom en ny justeringsrunde hver gang man gjør en slik justering. Prisen var jo egentlig ikke så ille, selv om noen kanskje synes det. Bare lysa koster jo en god del, pivoten koster en god del, og det gjør jo fibern også...

Mitt prosjekt er i hovedsak inspirert av Josh Wongs bil. Dette er til dags dato de peneste lyktene jeg har sett på en mkII, og de skal bli mine :mrgreen: Føler meg litt som en hermegås, men jeg kopierer hvert fall ikke bilen til noen her i gjengen :D

Slik skal det være:
Bilde

Et par bilder til:
http://www.ncturnal.com/recent/importmo ... ot_152.JPG
http://www.ncturnal.com/recent/importmo ... ot_153.JPG

#5524  av PwRmAd

Hei Jumbo, hva trenger du? Lyktekasse med motor og stag?
Send meg en email.. gtr500@onvol.net

Ikke glem at delene er her på Malta, men jeg ordner rimelig shipping, så vi ordner sikkert noe..

#5525  av PwRmAd

hehe, snik jeg??? lol, dobbel pris det derre Jumbo Plumbo :lol:

#5527  av jumbo

Kan dere høner snart slutte å mobbe nicket mitt!? :D

Mail sendt!

#5540  av PwRmAd

hehee, du skal være glad morra di ikke navngav deg det nick'et :mrgreen: lol, j/k mail sendt..

#5544  av jumbo

Trust me, jeg er VELDIG glad for det! :mrgreen:

Bud sendt.

#5880  av jumbo

Ah! Kom på en aldri så liten krise: Med modifisert vippelyktkontroll (lyktene vipper ned når bryteren vris fra fullt lys ned til hva som helst annet) må jo lysa være på for at de skal stå oppe. Dette er jo ubrukelig dersom jeg skal brife med de på diverse utstillinger/treff :mrgreen:

Vips - da var den klipte ledningen til kontrolleren lagt inn på en bryter i kupeen! :D

#5893  av CelicaTurbo

hehe, smart smart :)

#5962  av PwRmAd

Fikk du ordna med lysa. H4 greiene??? bra pris, vi har en deal.