TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica GT4 motor i MR2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #66903  av Johnny_Bravo
 
Hei som noen av dere kansje har fått med seg så har jeg kjøpt en Celica GT4 motor. men må jeg bytte Svinghjul og klutchen på den,

var en liten fugl som sa at jeg måtte bytte svinghjul og dynamofeste. stemmer dette?

HÃ¥per dere kan hjelpe for jeg har ikke peiling

 #66963  av Johnny_Bravo
 
er det virkelig ingen som vet dette?

 #66978  av jan-erik
 
Johnny_Bravo skrev:er det virkelig ingen som vet dette?
...iallfall ingen som har lest forumet mellom kl. 8.00 i går kveld og 10 i formiddag lørdag. Ha litt tålmodighet da :)

Eller prøv et søk på forumet

Søkte på "celica 3sgte motor" og All Terms og fikk opp:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2515

Men vil nok tro at et slikt motorbytte om man skal gjøre alt selv er for den viderekomne mekaniker. Oppsummert så er det nok som du sier dynamofestet som er ulikt og må flyttes, med de utfordringer det medfører. I tillegg må vel bilen ledningsnett kobles til Celica ECU-en som følger motoren du skal ha i.

Ville tro at det hadde vært bedre å få tak i en komplett bakpart fra en MR2 MK2 turbo, da man har alt man trenger av deler, inkl. girkasse. Ikke minst er det veldig mange her på forumet som sitter med inngående kunnskap i et slikt motorbytte.

 #67014  av Johnny_Bravo
 
jan-erik skrev:
Johnny_Bravo skrev:er det virkelig ingen som vet dette?
...iallfall ingen som har lest forumet mellom kl. 8.00 i går kveld og 10 i formiddag lørdag. Ha litt tålmodighet da :)

Eller prøv et søk på forumet

Søkte på "celica 3sgte motor" og All Terms og fikk opp:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2515

Men vil nok tro at et slikt motorbytte om man skal gjøre alt selv er for den viderekomne mekaniker. Oppsummert så er det nok som du sier dynamofestet som er ulikt og må flyttes, med de utfordringer det medfører. I tillegg må vel bilen ledningsnett kobles til Celica ECU-en som følger motoren du skal ha i.

Ville tro at det hadde vært bedre å få tak i en komplett bakpart fra en MR2 MK2 turbo, da man har alt man trenger av deler, inkl. girkasse. Ikke minst er det veldig mange her på forumet som sitter med inngående kunnskap i et slikt motorbytte.
:) he he
har litt dårlig tolmodighet da vuttu :lol: har helst lyst til at motoren allerede sitter i bilen jeg vuttu