TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høy KM? Slitasje?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#702  av erling

Min har rullet 193000 km nå, noen som har mer? Må kanskje bytte kløtsj snart, noen som har gjort det? Har sett biler til salgs med 130000 km på klokka og ny kløtsj... Den tar et stykke ute på pedalen, men den holder nok en stund enda.

Motor og drivverk er perfekt, til og med synk`n på 2. gir. Ikkje oljeforbruk engang. Noe eg bør frykte mon tro?

#704  av MR2turbo

Så lenge bilen er vedlikeholdt godt, så tror jeg at Toyota bare går og går, jeg  :)

Det er litt jobb å ta ned girkassa, men da er kjøtsjen lett å komme til.. Jeg har ikke bytta den selv, men har hatt nede girkassa.
Du kan se bilder fra det under "other stuff" på hjemmesiden min

PS: du må huske å bytte registerreima, den skal byttes hver 100.000 km, så det ville jeg ha gjort hvis den ikke har vært bytta siden 100.000...

PPS:
Her er bilder av hva du må løsne for å ta ned girkassa

Bilde
Bilde

#710  av jensi

Har du flere av disse skissene Markus?
Jens :)

#712  av erling

Reima er bytta på 130000, men eg hadde nå tenkt å bytte i god tid alikevel for å være sikker.

Greit med de skissene ja, er det fra en "mekkehåndbok"? -som det går an å få tak i no plass?

#714  av MR2turbo

Jeg har et par kopier til fra verkstedhåndboka, men jeg vil prøve å skaffe hele bøkene... Har prøvd endel.. men de har gått ut av produksjon, så jeg rener med at jeg skal ha flaks hvis jeg kommer over de..

Bildene er hentet fra Toyota repair manual..

En del info fra disse kan du finne på http://come.to/BGB

Erling: Jeg tror det er lurt å bytte den i god tid, ja.. :)