TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Førstehjelpskurs pÃ¥ treffene?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Kjekt med slik førstehjelpskurs?

jepp!
3
50%
nah, trenger ikke!
3
50%
 #57119  av MRQuoc

jeg slenger ut dette som ett forslag , som kanskje kan være samfunnsnyttig med tanke på at vi er ganske ofte på veien .. sjangsen er da at man er den første eller nummer 2 som kommer til ulykkesplassen.
Ville da det ikke vært kjekt med et slik kurs ? som er litt lett skreddsydd for oss som kjører mye bil ..

Dette kan selvsagt kombineres med ett lokalt treff der det måtte føles en gang i året, prisen kan være billigere om vi går sammen, og hvis vi tar det igjennom Norsk luftambulanse ( NLA ) og noen er medlem der er kursene gratis .. der er det 5 timers kurs .. :)
Vi alle har vel vært innom ett slik kurs en gang i livet .. men husker du de retningslinjene når man først er oppe i ulykken nå? .. oppfriskning er viktig ;)

jeg triller hjulet videre til resten av Toyota.folket .. som ikke er som andre folk! ;p

#57122  av chris

førstehjelptrening er ikke dumt. støtter opp om et sånt forslag. hadde vært kjempebra promotering av ts-ogn og toyota også, for å vise at vi tar bil på alvor. jeg for min del er på årlige Heimevernsøvelser, og det innbefatter førstehjelp.

#57123  av CelicaTurbo

En god tanke det, men det må være et kort og effektivt kurs da for at folk skal gidde :wink:

#57162  av sindrejl

for min del har jeg vært igjennom mange førstehjelps kurs, men kan vel være andre som ønsker det..

#57168  av MRQuoc

jeg også holder koken årlig , men dæven det er dødens kjedelig å sitte å høre på treig foreleser :p ..
Jeg har vært med på mye kurs med Havarivernskolen , til og med vært "mannen som datt ut av oljeplattformen i overlevningsdrakt" , Tog scenario´et .. men har faktisk ikke vært i nærheten til å være den første som kommer til ulykkesstedet , så jeg har aldri fått testet rutinene mine i reallife.. og det er jeg faktisk glad for .. ;)

#57303  av erling

Førstehjelp er jo helt konge. Sånt som alle burde kunne det. Bilde

Det lærte vi i militæret.. Faktisk lærte vi det så mye at vi nesten måtte kvele befalet, gjenopplive han, og kvele han en til gang. :shock:

#57310  av SupraTurbo

Har mange kurs fra sjøen, men du kan aldri få nok terping på kurs og øvelse, selv de som driver med redding har øvelser og kurs i eininga. Har selv fått bruk for livredding og du glemmer lett alt du nettopp har vært igjen om det ikke terpes på ofte... Støtter et slikt forslag. Å berge et liv er verdt mange timer med kurs!