TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har lyst pÃ¥ MK II

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3814  av Kj23

Hei alle dere som er så heldige å kjøre rundt i disse flotte bilene. Selv er jeg den ustolte eier av en 88 mod. Opel Kadett, som jeg håper å bli kvitt til sommeren. Da vurderer jeg nemlig sterkt å få meg en MR2 MKII, ikke eldre enn 92 mod.

Fikk prøve en rød 91 2.0 GTI og ble hektet etter det. Bilen var en fryd å kjøre og lå som limt i skarpe svinger.

Betingelser jeg stiller for kjøp er at bilen ikke er gått over 130 000, og at standen er tipp topp. Må vel betale deretter også, men så mye over 120-130 000 blir det vel ikke.

Har noen av dere peiling på hvor mye det f.eks. kan spares på å importere fra utlandet? Har sett at en bilforhandler i Drammen driver med slikt (TG-bil) men disse bilene virket da fryktelig dyre, selv om km.standen var relativt lav på de fleste.

#3819  av Goose

du finner nok drømebilen når du leter lenge, men ikke la deg skreme over km stand.
en bil som har gått 100 000 km treger ikke nødvendigvis å værei bedre stand en en som har gått 170 000.

Det kommer ann på hvordan folk har kjørt med dem.

Så se heller på tekninsk stand enn km stand. :)

Skal du importere så er Tyskland eller sweits det rimeligste tror jeg.

Finner du en i sweits så kjøp heller der i fra..
Biler fra sweits er som regel mye mer velholdt og alle følger servise, tyskere er mer slørvete og så kjører dem hardere.

kameraten min importerte en gang 2 stk nissan 200sx . ene fra Tyskland og andre fra sweits.
Begge var 91 modeller og den fra sweits har gått 40 000 mer en tyskern.
Men det var mye bedre bil. du så jo at bilen neste ikek var brukt innvendig.. så ta deg god tid, og vær kritis. (bedre det enn å kjøpe katt i sekken)

Lykke til.

#3820  av jumbo

Det er et par andre fordeler med Sveits kontra Tyskland du også kan ta med deg...

For det første tror jeg biler fra Sveits oftere har gått mindre, og er i mange tilfeller vært kjørt som sesongbil. De har et forsikrings/registreringssystem i Sveits som gjør at man kan benytte EN forsikring og ETT sett skilter på flere biler, slik at man kan ha sesongbil uten at det koster skjorta. MR2 er en typisk bil i denne sammenhengen.

For det andre, og langt viktigere, Sveits bruker så godt som null veisalt. (I motsetning til Tyskland som svjv bruker en hel del) Dette er selvsagt en stor fordel med tanke på hold av karosseri og understell. Rustfri bil er jo et must, og det er nok bedre sjanser for å unngå skjult rust på en import fra Sveits enn fra Tyskland.

Dette er selvsagt i stor grad tro og synsing fra min side, men jeg innbiller meg det ligger en del i det.

Men uansett, som andre har nevnt, god stand er langt viktigere enn god km-stand :)