TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• StjÃ¥let

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3793  av daggy

vil jeg ikke at bilen jeg kjøper skal bli. Derfor lurer jeg på om det er noen som har forslag til alarmer som passer bra, evt slike greier man putter fra rattet til bremsen.

Får en standard defa alarm fra 90 tallet plass noe sted i mr2 ? I så fall hvor bør den monteres ? Tenkte å flytte den som står på golfen min nå.. Høyttaleren er ganske stor :(

Evt ca hvor mye må man gi for ok alarm?

Er mr2 lette å bøffe ?

#3794  av Goose

Jeg ga 4500 for defa alarm til forrige celica'n min.
Det var med sentrallås mekanisme og ferdigmontert og en godkjent av defa og gjensidige varksted.

Så jeg tiper at du kommer på 3500 eller noe av den duren.

Øytaler plaserer du i motorromet.
Du kobler alarmet til lapen som viser at dørene er åpnet. (tror at mr2 har en sånnen), så lager du en egen bryter for motorpanser og panserporan (hvis dem ikke alerede er koplet til varselslampa.

kjernen til alarmen plaserer du under dashbordet. (ikke i motorromet siden det er lettere å komme til mottorromet).

Lyd føleren plaserer du ved siden av midkonsolen slik at den tar i mot lyden fra alle glasene (hvis dem blir knust).

Jeg regner med at du har 2. generasjon av mr2.

Når det gjelder 3 generasjon så lønner det seg å koble på en toyota orgina alarm, siden det er lagt opp for det fra før(hvis jeg husker riktig)
Det var evartfall det i celica'n min (T23).

En anne ting er morsom sak som jeg fant på nettet her om dagen:

http://www.dantrack.com/html/product/uk-dt100.html

Dantrac er en GSM og GPS system som forteller deg hvor bilen din befinner seg etter at det har blitt stjiolet. Den sender deg sms og graier..
Og så kan du stopp bilen ved å ringe til den.. :)
morsom sak til 15000. :lol:

Defa har også moduler for vinkel detektor osv.. hvis noen f.eks. skulle løfte opp bilen din foran eller noe sånnt og også bevegelses detektor...

Men spørs hvor mye du vil beskytte bilen din..

Men biler blir ikke stjalt så mye som før. Det er mest det som er inn i bilen som blir rappet. Husk å forsikre eksta anlegget ditt, slik jeg gjordet...
Eller så blir det dyrt når ting blir borte...

En anne ting er morsom ting jeg så på nettet i usa (husker ikke linken)
En modul til bilen som starter og stopper bilen med fjernkontrol. Hvis f.eks. noen baker deg opp og rapper nøklene så kan du kutte ut al strømmen i bilen ved et taste trykk. Det skal vist fungere i 1 km radius...

skal prøve å finne linken senere...

#3864  av Erlend

Bra tips!
Er ikke så mange biler som blir stjålet i Norge som f.eks i Storbritannia (bank i bordet), men som Goose påpeker er det som regel utstyr inne bilen som blir stjålet.
Ellers så lese jeg i et engelsk bilblad om noen helt nye alarmtyper: En som består av en røykbombe som går av hvis noen utløser alarmen, og den gjør det umulig å sitte inne i bilen, for du ser ikke en hånd for deg. Skal visstnok ikke skade interiøret heller. Også finnes det en alarm med et kraftig strobe/blitz-lys som blinker når noen har utløst alarmen. Skal visstnok også gjøre det plent umulig å sitte inne i bilen uten å måtte holde øynene igjen. Kult eller hva??? :twisted: