TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skistativ til mr2`n

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #3735  av kjetil

Er det noen som har erfaring med sånn skistativ til mr2`n?? er det helt håpløse greier, eller funker det bra? tenker på et sånt stativ som festes med sugekopper (tror jeg) nede på motor/bagasjerommet, slik at skiene står opp mot taket. skal på fjellet nemlig, hadde derfor vært en fordel om skia hadde vært med, kan ikke bare leie snøscooter :wink:

#3737  av MR2turbo

Han Kultur-sjefen i Sola, rød Med tilhengerfeste og CH merke bak.., har jeg sett at har hatt sånt magnetfeste oppe i bakkant på taket, og latt skiene gå ned under spoileren bak. (bakkantene godt innpakket, så de ikke lager riper..)
Lykke til ;)
 #3912  av daggy

Dette lurer jeg også på.. Fant du ut noe kjetil ?

#3915  av MR2turbo

Det var forresten en som lagde takbøyler og hengerfeste til MR2'en på en Amerikansk side, men jeg husker ikke linken dit..
Let litt rundt etter "Trailer hitch" eller no sånt..
 #3918  av memo

har to helt vanlige tak-ski-holdere til min..har aldri festa dem, siden jeg aldri går på ski men :P

du kan sikkert få kjøpt dem for en billig penge, om det er interessant

memoxyde@monet.no

-memo

#3922  av jumbo

Jeg har hvertfall sett "originale" skistativ til MkII, som skrus fast i henholdsvis rillene i motordekslet eller i sprekkene på siden av dekslet. Begge stativene jeg har sett holder skiene/brettene(!) over bakkanten av taket og over den originale bakvingen. Dette passer garantert ikke for de som har større vinger, med mindre man gjør modifikasjoner.

Jeg så bilder av slike stativ på ei webside en gang, skal se om jeg finner igjen URLen...

#3931  av jumbo

Ah! Kom på hvor jeg hadde sett stativ... Nemlig i accessories-folderen som fulgte med i bilen når jeg kjøpte den...

Skal se om jeg får tatt et par bilder...

#6241  av kjetil

hei sveis! hva ute hos toyota idag å spurte om de solgte skistativ til mr2`n, men de foreslo egentlig at jeg skulle kjøpe meg en bil til på si, hmm.... hva visstnok ikke laga skistativ til mk2! men det må da finnes et eller annet som det kan gå an å tilpasse! noen som har erfaring med dette, tegninger eller lignende om hvordan de har festa stativet???

#6243  av jumbo

Ikke laget, nei... Hva med dette, da? Som forøvrig er fra et originalt Toyota tilbehørshefte!

http://ankh-morpork.no/mr2/images/skistativ.jpg

#6248  av kjetil

se der ja, mente æ hadde sett no sånnt engang! vært å kjøpt meg sånn skiholdere som festes med magnet nå da, passa bra de og, hva TUF godkjente og kosta "bare" kr400,- kosta kr200,- for samme type holdere til snowboard

#6249  av jumbo

Bra det ordnet seg, da!

Jeg har mer lyst på "esprit-style" stativ, jeg :D

#6270  av chris

jumbo skrev:Ikke laget, nei... Hva med dette, da? Som forøvrig er fra et originalt Toyota tilbehørshefte!

http://ankh-morpork.no/mr2/images/skistativ.jpg
Det øverste var ganske stort og klumpete og sånn. men det nederste så jo greit ut :)

-EDIT-
For øvrig, hengerfeste på mr2 burde vært straffbart :?

#6271  av MR2turbo

chris skrev:-EDIT-
For øvrig, hengerfeste på mr2 burde vært straffbart :?
Kunne godt hatt en tilhenger med en mk1 mr2 på som var bygget for banekjøring og hatt hengeren bak mk2'en ;) Men det måtte jo ikke stått på når man ikke bruker det.. :roll:

#6276  av chris

DET blir noe annet. men som du sier, man kan ikke ha på det når man ikke bruker det. ville jo sett helt teit ut :)

#6335  av MR2turbo

Uansett så vil jeg heller ha krok på Transporteren.. Noen som har et de vil selge?