tåkelys + parklys er lov på dagtid, men alle andre kombinasjoner er ulovlige etter det JEG har hørt.
tåke +park er det jeg iallefall pleier å bruke... har aldri fått bot på grunn av lysene værken på celicaen eller andre biler...
Oas skrev:jeg hvet at det ikek er lov men jeg lurte på om noen har fått bot for det og jeg leste i et intervju at det var det verste politiene kunne gi bot for var at folk brukte tåkelys. og grunnen var at de kunne bli bevegt av stein sprut så de lyste opp over og blendet andre bilisterhørtes helt latterlig ut den "grunnen" der da.
chris skrev:Gjør d samme jeg å! har møtt en god del snut-biler, men ingen som har reagert på d!Oas skrev:jeg hvet at det ikek er lov men jeg lurte på om noen har fått bot for det og jeg leste i et intervju at det var det verste politiene kunne gi bot for var at folk brukte tåkelys. og grunnen var at de kunne bli bevegt av stein sprut så de lyste opp over og blendet andre bilisterhørtes helt latterlig ut den "grunnen" der da.
veldig greit med mr2 mk2. det er grøftelysene mer kjørelys, og innebygget i fronten. bruker aldri vippelyktene utenom når det er veldig mørkt. da bruker jeg til gjengjeld alt
2fAst skrev:fikk netop 1500kr i bot for kjøring med nærlys+tåkelys..........
memo skrev:tåkelys er ulovlig, så lenge det ikke er FULLT dagslys ute.. og da mener jeg FULLT dagslys..D er vel sånn d er ja
med en gang det begynner å engang HINTE om skumring, så kan de ta deg... enkelt og greit..
tåkelys + parklys kombinasjon kan brukes, men ikke noe annet