TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 mk2 ABS defekt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #438052  av JanMartin94

Hei,

Sliter med å få min 1991 mod. mk2 registrert pga abs lampa lyser... Lyset har lyst siden jeg kjøpte bilen (ca 1mnd).

Jeg har følgt disse stegene for å ta diagnose: http://www.mr2oc.co.uk/know-your-2-know ... bartid=162
Det jeg ender opp med til slutt er da at ABS lampen blinker aldri men at den alltid står på, selv når lasken står over Tc og E1. Ifølge listen med feilkoder så betyr denne feilkoden "Computer Malfunction".

Har noen vært borti det samme og/eller vet hva som kan være galt? All hjelp tas med stor takk!
 #438056  av sykoturbo

Kan jo være ECU som er gåen ja. Skal den ikke blinke fort heile tida når det ikke er feil?

Har du testet med og gjøre bilen strømløs i 30sek og koblet på strøm igjen?
 #438058  av JanMartin94

Er usikker på hva som skal skje dersom det ikke er feil. Eneste som er gjort er å satt i 80A ABS sikring under panser pga. at den manglet, men prøvde å slette feilkoder med både batteri metoden og trø på bremsen 8 ganger iløpet av 3 sek. Lyset lyser fortsatt :/
 #438070  av lasse

Den enkle utveien er jo å pelle ut pæra og gi f i ABS.
Ellers mener jeg at jeg har en ABS hjerne eller to liggende ett sted om du er intressert.
 #438071  av JanMartin94

Tok ut pæra og sendte bilen inn til visning på Fredag, 30 min. senere ringte verkstedet og sa pæra var tatt ut...
Sko prøvd å fått lånt en ECU og sett om det er det som er problemet. Finner ingen med samme problem på nett, "computer malfunction" kan jo være så mangt. Gjerne Toyota har noen tips?
 #438089  av sykoturbo

Lampa skal alltid lyse når tening står på men slokker når du har starta bilen. Dette er en vesentlig ting di er ops på. Du kan sett i pæra for oljenivå den slokker, men du må skifte til røde pæra. så setter du abs i gul der oljenivå sto med gul pære. då indikere den lavt med olje men den sensoren går så regel på flere så den står og lyser likevel.
(Kan jo være dette er for seint nå.)

Ellers må du kanskje prøve en Ecu!
 #438159  av 3rlend

Sjekket sensorene? Mitt lys står konstant på. Men dette var pga jeg var uheldig og klipppet begge ledningene til abssensoren når jeg tok ned hele understellet :p
 #438160  av JanMartin94

3rlend skrev:Sjekket sensorene? Mitt lys står konstant på. Men dette var pga jeg var uheldig og klipppet begge ledningene til abssensoren når jeg tok ned hele understellet :p

Alle ABS lamper lyser konstant dersom det er en feil, men min lyser konstant selv når jeg tar diagnose. Så gjør regning med det ville vært blinking å styr i dashbordet om det var en sensor som var gåen.
 #438373  av JanMartin94

Har nå erstattet den gamle ECUen med en annen brukt ECU og slettet feilkoder, ABS lampa lyser fortsatt. Noen ideer? Har jo vært bytta motor/ledningsnett på denne bilen, så gjerne det har skjedd noe krøll der? :S
 #438409  av ArildM

Får håpe du får det til å fungere, svært glad for at jeg ikke har ABS på noen av mine biler nå kjenner jeg :oops:
 #438410  av sykoturbo

Så lenge alle sensorer og tannkrans er intakt må det stå på kabler eller releet. Jeg fikk ikke ut blinkkode når mitt rele var ødelagt. men når jeg skiftet de fikk jeg ut sen abs sensor.

Lykke til.