TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vi burde jobbe for og bli norges offisielle Toyota klubb

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #53066  av Remi

Det har kansje vært diskutert før? no som vi begynner og bli en del folk her hadde dette kansje vært en ide? i og med at vi har fått konkurenter så hvorfor ikke? Hadde vi fått oss øremerket med "offisielle" så er Toyota sports bil klubb konk :D ikke at det er et konkret ønske men hadde vært noe med norges offisielle klubb for toyota sports biler :D vi hadde blitt enda større.. og kansje vi hadde fått støtte av Toyota norge og CelicaTurbo hadde begynt på full tid med websidene 8)

#53082  av angrykid

Utfordring: vi må ha ett styre, som må møtes på månedlig eller kvartalsvis basis, vi må ha en kasserer, en leder, vara leder etc.. alt blir mye mer administrativt, men om noen vil ta på seg ett engasjement, så er det vel ikke noe i veien for det.

som offisiell klubb, så blir vi i tilfelle en sportsbil klubb (slik det står i navn og logo), ergo er vår medlemsmasse allerede begrenset. Støtte får vi sikkert, om vi klarer å samle en stor nok medlemsmasse inn hit.

Da må vi utvide til større serverplass, større bandbredde, sikrere løsning på server etc. Det blir endel utgifter, men om det her også er noen som vil ta på seg denne jobben med å finne billige alternativer, så er det sikkert fullt mulig.

/edit: litt feilskriving her :D

#53206  av CelicaTurbo

om noen ønsker så kan jo dette diskuteres, men vi er ganske avhengige av folks om har tid og som vil bruke nok tid på dette. De fleste nyetablerte klubber faller på trynet etter ett år pga at ildsjelene blir lei. Og skal styret bli samlet månedlig eller kvartalshvis er man også avhengig av at personene i styret bor i nærhet av hverandre. Jeg personlig er ikke særlig higen på å betale flyreise tur-retur oslo/trondheim og overnatting fire ganger eller flere ganger i året i tillegg til andre reiser :wink:

Det er også det at ts-ogn ble etablert som et gratis tilbud for alle, men om dette skal være en klubb med et styre så kan det heller ikke være gratis lenger og da føler jeg at en av våre største fordeler er borte.

I tillegg føler jeg ikke at ts-ogn er noen konkurent for denne andre klubben pga at vi i stor grad fyller forskjellig del av markedet, og jeg ser ikke på dem som noen konkurent heller :)

Men, angående serveren er vi meget heldig som ikke betaler noenting for den, og, vi har vesentlig mer lagringsplass og båndbredde enn hva de fleste klubber kan drømme om og vi bruker bare en brøkdel av hva som er tilgjengelig til tross for at vi har ganske høy trafikk hver måned :wink:

#53232  av DannyBoy

Som jeg nevnte i en annen post, så skjønner jeg ikke hvorfor andre Toyota-entusiaster skal "utfordre" oss?

Er det ikke bedre med 1 samlet gjeng? :roll:

#53348  av Remi

skjønne poenge ditt CelicaTurbo.. begynner man med kontigenter detter folk fort bort da.. Men hadde vært noe med offisielle " :D

#53421  av CelicaTurbo

jeg tror faktisk ikke at Toyota er interessert i å støtte noen som helst klubb som "offisiell" :wink: