Side 1 av 2

Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:20 aug 2013 03:31
av MR2TURBO300
Heisann:)

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en MR2 Turbo 3. gen som er helt orginal motormessig.

Jeg får maks. dratt denne til 6000 rpm før turtallsperra slår inn, og det er tydeligvis en fartsperre på 200 km/t.

Er dette vanlig? Ser at flere på nettet får dratt den til 7000 rpm....Hvis jeg fjerner fartssperra vil også turtallssperra bli borte da?

Noen som vet hvordan man får fjerna disse? (Stemmer det at orginalt trykk på disse er 0,9 bar?)

På forhånd takk :)

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:20 aug 2013 14:13
av Nilsen
Kjøp deg en HKS Speed Limiter Defencer

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:20 aug 2013 14:42
av ArildM
Eller send inn hele ECU til ATS tuning så optimaliserer de ECU og setter sperrene slik du vil ha de :)

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:20 aug 2013 20:28
av hmsilset
Tror originale trykket er 0,6 bar selv om det høres mere ut :) Bilen din er ganske sikkert GTI med turbo motor.Du må få tak i ny tenningsmodul da GTIen sin blir sånn når det kommer inn Turbo motor.Lett å skifte.metallklosse som er festet på vegg i motorrom.I veggen som går mot bagasjerom. Ellers er det ikke noe galt i å kjøre med maks 6000rpm.artig når turtallsperra slår inn hele tiden ;)

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 01:17
av MR2TURBO300
Nilsen skrev:Kjøp deg en HKS Speed Limiter Defencer
Hvordan kobler man til denne?

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 01:18
av MR2TURBO300
ArildM skrev:Eller send inn hele ECU til ATS tuning så optimaliserer de ECU og setter sperrene slik du vil ha de :)
Tror du dette vil fjerne turtallsperre og fartssperre?

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 01:20
av MR2TURBO300
hmsilset skrev:Tror originale trykket er 0,6 bar selv om det høres mere ut :) Bilen din er ganske sikkert GTI med turbo motor.Du må få tak i ny tenningsmodul da GTIen sin blir sånn når det kommer inn Turbo motor.Lett å skifte.metallklosse som er festet på vegg i motorrom.I veggen som går mot bagasjerom. Ellers er det ikke noe galt i å kjøre med maks 6000rpm.artig når turtallsperra slår inn hele tiden ;)
Er en GTI med motor bytte. Dette er 245 hkern så tviler på at den lader 0,6 bar bare....Er vel 0,8 vil jeg tro?

Et slikt bytte vil det fjerne turtallsperre og fartsperre?

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 03:22
av hmsilset
Det vil fjerne turtallssperre ja. Fartssperre vet jeg ikke. Kjører aldri så fort.

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 11:34
av ArildM
ATS har vel nøkkelen for endring av kodinga i den originale Toyota ECUen, som en av veldig få selskap i verden. Så de kan endre parameterene akkurat slik du vil det. De kan også endre parametre basert på hvilke oppgraderinger du har gjort på motoren, feks om du vil øke ladetrykk til 1.bar, annen eksos, luftinntak, og om du kun kjører på 98 oktan. Aka en ECU optimalisert for din bil :)

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 12:49
av Nilsen
MR2TURBO300 skrev:
Nilsen skrev:Kjøp deg en HKS Speed Limiter Defencer
Hvordan kobler man til denne?

http://www.gtr.co.uk/forum/83619-how-in ... encer.html

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:28 aug 2013 23:28
av 3rlend
viewtopic.php?f=95&t=42326

blitz tuna ecu til 3. gen.
leser enormt mye bra om dem på mr2oc. løp å kjøp :)

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:29 aug 2013 12:04
av Nilsen
Hadde proritert en slik ecu hadde jeg hatt gen3,,etter det jeg har lest er disse fantastiske og tar vekk alle problemer ang sperrer, høyner boost trykk m.m. Synd jeg har rev4,,,lykke til med salget av den

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:29 aug 2013 15:07
av 3rlend
ats racing har jo laget upgrade til gen 4 nå :D

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:29 aug 2013 19:10
av Nilsen
ok, fant ingen jeg til rev 4,, det er jo en amerikansk side og amerika har jo gen ikke rev,, og det er jo 5 rev mens bare 3 gen

Slik jeg har forstått det :

Gen 1 og 2 er Rev 1
Gen 3 er Rev 2

Mr2 ble jo aldri levert med 240hk i amerika som er rev3, deres gen 3 har 220 samme som rev 2

Re: Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

Legg innLagt inn:29 aug 2013 20:18
av mr2storbrua
Generasjon og revisjon har ingenting med hvilket land de kommer fra å gjøre. Generasjon er motoren, MR2 ble levert med 2. generasjon 3S-GTE og 3.generasjon 3S-GTE i tillegg til ulike generasjoner 3S-GE og 5S-FE.
3.gen ble kun levert i Japan på MR2, denne har 0.9 bar som standard ladetrykk (det var et spørsmål om det tidligere).
2.gen ble levert på i Japan og USA, med forskjellige turboer og ECU'er, derav forskjellig motoreffekt.

Revisjon er karosseriet, mener det er fem forskjellige revisjoner på SW20.

For mer info, kikk her: http://www.mr2turbo.info/diff.html

:)