TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 Turbo 3S-GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #433571  av MR2TURBO300

Heisann:)

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en MR2 Turbo 3. gen som er helt orginal motormessig.

Jeg får maks. dratt denne til 6000 rpm før turtallsperra slår inn, og det er tydeligvis en fartsperre på 200 km/t.

Er dette vanlig? Ser at flere på nettet får dratt den til 7000 rpm....Hvis jeg fjerner fartssperra vil også turtallssperra bli borte da?

Noen som vet hvordan man får fjerna disse? (Stemmer det at orginalt trykk på disse er 0,9 bar?)

På forhånd takk :)
 #433583  av Nilsen

Kjøp deg en HKS Speed Limiter Defencer
 #433585  av ArildM

Eller send inn hele ECU til ATS tuning så optimaliserer de ECU og setter sperrene slik du vil ha de :)
 #433615  av hmsilset

Tror originale trykket er 0,6 bar selv om det høres mere ut :) Bilen din er ganske sikkert GTI med turbo motor.Du må få tak i ny tenningsmodul da GTIen sin blir sånn når det kommer inn Turbo motor.Lett å skifte.metallklosse som er festet på vegg i motorrom.I veggen som går mot bagasjerom. Ellers er det ikke noe galt i å kjøre med maks 6000rpm.artig når turtallsperra slår inn hele tiden ;)
 #433947  av MR2TURBO300

ArildM skrev:Eller send inn hele ECU til ATS tuning så optimaliserer de ECU og setter sperrene slik du vil ha de :)
Tror du dette vil fjerne turtallsperre og fartssperre?
 #433948  av MR2TURBO300

hmsilset skrev:Tror originale trykket er 0,6 bar selv om det høres mere ut :) Bilen din er ganske sikkert GTI med turbo motor.Du må få tak i ny tenningsmodul da GTIen sin blir sånn når det kommer inn Turbo motor.Lett å skifte.metallklosse som er festet på vegg i motorrom.I veggen som går mot bagasjerom. Ellers er det ikke noe galt i å kjøre med maks 6000rpm.artig når turtallsperra slår inn hele tiden ;)
Er en GTI med motor bytte. Dette er 245 hkern så tviler på at den lader 0,6 bar bare....Er vel 0,8 vil jeg tro?

Et slikt bytte vil det fjerne turtallsperre og fartsperre?
 #433949  av hmsilset

Det vil fjerne turtallssperre ja. Fartssperre vet jeg ikke. Kjører aldri så fort.
 #433960  av ArildM

ATS har vel nøkkelen for endring av kodinga i den originale Toyota ECUen, som en av veldig få selskap i verden. Så de kan endre parameterene akkurat slik du vil det. De kan også endre parametre basert på hvilke oppgraderinger du har gjort på motoren, feks om du vil øke ladetrykk til 1.bar, annen eksos, luftinntak, og om du kun kjører på 98 oktan. Aka en ECU optimalisert for din bil :)
 #434010  av Nilsen

Hadde proritert en slik ecu hadde jeg hatt gen3,,etter det jeg har lest er disse fantastiske og tar vekk alle problemer ang sperrer, høyner boost trykk m.m. Synd jeg har rev4,,,lykke til med salget av den
Sist redigert av Nilsen den 29 aug 2013 19:11, redigert 1 gang totalt.
 #434023  av Nilsen

ok, fant ingen jeg til rev 4,, det er jo en amerikansk side og amerika har jo gen ikke rev,, og det er jo 5 rev mens bare 3 gen

Slik jeg har forstått det :

Gen 1 og 2 er Rev 1
Gen 3 er Rev 2

Mr2 ble jo aldri levert med 240hk i amerika som er rev3, deres gen 3 har 220 samme som rev 2
 #434032  av mr2storbrua

Generasjon og revisjon har ingenting med hvilket land de kommer fra å gjøre. Generasjon er motoren, MR2 ble levert med 2. generasjon 3S-GTE og 3.generasjon 3S-GTE i tillegg til ulike generasjoner 3S-GE og 5S-FE.
3.gen ble kun levert i Japan på MR2, denne har 0.9 bar som standard ladetrykk (det var et spørsmål om det tidligere).
2.gen ble levert på i Japan og USA, med forskjellige turboer og ECU'er, derav forskjellig motoreffekt.

Revisjon er karosseriet, mener det er fem forskjellige revisjoner på SW20.

For mer info, kikk her: http://www.mr2turbo.info/diff.html

:)